25 min

Hej!

Idag har man fått lite saker gjort för en gångs skull. Fast jag har ju faktiskt gjort ganska mycket på senaste tiden. Iaf så började jag morgonen med att ringa ett par samtal. Ringde ju till riksbyggen för tre veckor sedan och ville ha en parkeringsplats. Han jag pratade med sa att han skulle ringa upp inom en vecka och nu 3 veckor senare så hade han fortfarande inte ringt, så istället ringde jag. Fick höra av hon jag pratade med att jag skulle kolla upp ungefär vart jag ville ha parkeringen och sedan skulle hon höra av sig imorgon, så vi får väl hoppas att hon gör det.

Ringde även till csn. Sökte ju bidrag+lån för ett bra tag sedan men eftersom jag inte trodde att jag skulle komma in på programmet skrev jag in att jag skulle läsa fristående kurser. Vilket inte stämmer längre. Så jag ringde dit och fick det fixar, så det känns ju bra.

Lite före ett tog jag och Ewout cyklarna och åkte iväg mot stan. Ville ju kolla hur lång tid det skulle ta att cykla till skolan. Jag trodde att förutom det som står på skyltarna vi sett som anger hur långt det var till Ö-sund så skulle man vara tvungen att lägga till yttligare en kilometer eller så innan man kom till campus. Men när vi kommer mot Ösund ser vi en skylt som visar 1.1km till Ö-sund och 0,3km till campus. Så helt plötsligt var vi bara där=) Det tog cirka 25 min att cykla och då vet vi om en väg som troligen är snabbare plus att vi stannade till några gånger när vi var osäker på var vi skulle, vi cyklade inte så värst snabbt heller. Så man borde klara det på 20 min, kanske mindre=) Och det är ju inte farligt alls. Efter det åkte vi ner mot centrum och köpte ett cykellås åt mig, kommer npg behöva det, och sen bar det av hemåt. Vi tog en annan väg hem så vi kunde stanna på ICA. När vi kom hem hade vi varit borta lite över två timmar, och det är ju ingenting! Ännu mera nöjd nu med att vi valde Torvalla istället för Ö-sund.

Sedan vi kom hem har man väl inte gjort så mycket. Ser ut som att jag ska köpa yttligare två böcker till (eller kopier på böcker) för 60kr. Så det är ju bra. Det blir 5 av 10 böcker jag fått tag på hittills. Borde kolla upp om böckerna jag har nu har blivit reserverade än.

Ska ta och kolla lite på tv nu. Vet inte riktigt vad som händer imorgon. Ska nog läsa lite mer till skolan, har inte gjort det på några dagar nu. Annars blir det nog lungt.

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0