Cykel

Hallå!

Nu är man lite duktig och skriver två dagar i rad=) Inte för att det finns så mycket att berätta om dagen. Sov ganska länge och när jag klev upp tänkte Ewout ta cykeln till byggmax och fixa lite lack så vi kunde lacka våran välkomst skylt.

Ville ju följa med så jag bad honom montera ihop min cykel. Medans han gjorde det hade jag väl inte allt för mycket för mig. Var ju ingen idé att jag hjälpte till eftersom jag inte kan nått om cyklar eller nått egentligen=) Tog han ett bra tag dock och klockan var väl nästan 3 när han kom upp och berättade att cykeln var klar men att vi hade ett problem.
Det är nämligen inte vanliga cykel ventiler(eller vad det heter) på hjulen så vi var självklart tvungen att ta bilen in till stan och köpa en ny pump. Innan vi var klar med det var klockan så pass mycket att det var lika bra att åka direkt till ByggMax innan dom stängde.

På vägen hem började det också regna. Och då menar jag inte vanligt regn, inte heller spöregn. Vi snackar början på syndaflod, det var helt otroligt. Gick två meter till förarsidan och blev totalt dyngsur. Så vi var tvungen att erkänna oss besegrade och gav upp tankarna om att ta en cykeltur.

Istället åkte vi hem och fixade lite middag. Blev kyckling, nudlar och färska grönsaker (broccoli, sockerärtor, bambuskott och morötter, våran egen blandning) i currysås. Smakade väl ok men inte lika bra som vi hade hoppats. Men det var ändå roligt att testa nått nytt. Vi äter ju alltid samma gamla vanliga så lite förändring skadar inte.

Vid 9 tiden ikväll var jag hyffsat uttråkad så jag frågade Ewout om vi inte kunde ta den där cykelturen vilket han var villig till=) Så då tog vi cyklarna och stack iväg bort till lillängen. Cykeln fungerar jättebra, och jag är nöjd med den trots färgen. Gick väl på kanske en halvtimme eller nått till lillängen så det tar ett litet tag till skolan 40 min om man tar det lungt, men det gör inget=) Ska nog gå bra det också=)

 
/CYKEL/CYKLAR/CITYBIKE/
  
Visa stor bild

Briceburg 28"
Den ultimata stadscykeln i dammodell, med fotbroms, 7 navväxlar och navdynamo från Shimano.
Ram: stål
Ramstorlek: 51 cm
Framgaffel: stel, stål
Antal växlar: 7
Bakväxel: Shimano Nexus
Växelväljare: Shimano, vrid
Vevparti: Prowheel, alu
Vevlager: CH-52
Styrlager: stål
Styre och stam: alu
Framnav: Shimano navdynamo
Baknav: Shimano Nexus
Frambroms: V-broms
Bakbroms: fotbroms
Kedja: KMC
Sadel: Active
Sadelstolpe: alu
Fälg: Alex, dubbelbottnad
Däck: Kenda 700 x 30C
Pedaler: Wellgo
Lyse: navdynamo
Vikt: 18 kg
Övrigt: pakethållare, korg, kjolskydd, skärmar
Min nya cykel=) Ganska fin är den=)

Ne nu ska jag nog hoppa i sängen. Imorgon blir det cykeltur till skolan, måste ju testa hur lång tid det tar.

Sov Gott//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0