Dubai

Hallå!

Tänkte skriva igår men det blev aldrig så. Kändes bättre att skjuta upp det till idag istället.

Så vad gjorde Linda igår då? Jo först var vi en sväng in till stan och kolla runt, inte så mycket dock, och åt lite tacos på en taco buffé vi hittade där. Smakade inte alls bra kan jag säga. Eller jo allt utom köttfärsen men den har ju tyvärr en ganska stor roll i tacosen. Men men, vet vi det iaf.

Senare under dagen var vi tvungen att åka till ICA för att fixa lite middag och då kändes det som att det var dags att ta ut cyklarna. Fick även för oss att vi skulle ta med oss Aleria. Måste ju säga att jag var lite osäker på om hon skulle stanna kvar i cykelkorgen eller inte, men man måste ju prova. Visade sig iaf att det inte var några problem alls. Han knappt cykla 50 meter så la hon sig ner och sov i korgen=) Hade ju lagt ut en filt åt hon så det skulle vara lite mer bekvämt.

Jag och Aleria följde iaf inte med in på ICA, tror inte dom skulle uppskatta om jag tog med mig en katt in, utan satte oss på en bänk och väntade istället. Aleria rör sig ju inte när man går ut med henne så jag blev ganska uttråkad efter ett tag. Men men sånt är livet. Det kom iaf en katt förbi, en riktigt stor utekatt, typ dubbelt så stor som Aleria. Katten upptäckte inte Aleria på ett bra tag men när den tillslut gjorde det såg den inte glad ut kan jag säga så det kändes som att det var bäst att ta upp henne från marken. Aleria däremot fattade ingenting som vanligt.

På kvällen gjorde jag väl inte allt för mycket. Satt vid datorn ett tag och pratade med moster i ungefär en timme. Min familj ska komma upp hit den 2/9 för att fira Ewout så vi pratade lite om det. Undrar vad man ska bjuda på...

En sak hände ju inne i stan som jag måste berätta om. Vi kom körandes mot en rondell (jag körde) och jag stannade eftersom det var bilar i rondellen. Men så började den närmaste bilen köra ut och den bakom (en sportbil av nå slag) tog också ut svängen så jag antog att även han skulle köra ut. Så jag började släppa på bromsen och skulle precis till att gasa när jag hör sportbilen gasa. Då börjar han köra som en dåre, slirar och grejer, i väldigt hög fart förbi mig och ut till höger om mig där han kraschar in med bakhjulet i trottoarkanten. Och sedan kör han bara vidare. Tror ni jag blev lite förbannad eller? Om man nu tvunget måste leka kan man väl ändå göra det när ingen är i närheten, inte mitt i centrum under lunch?! Jävla pucko!!!! Blir så förbannad, de va ju bara tur att jag inte hade börjat köra än... Det enda som fick upp mitt humör lite var att han kraschade bilen så förhoppningsvis måste han lägga ut pengar för att fixa den.

Försökte ändra utseende på min blogg igår men det gick inte så värst bra. Allting på höger sida har ju försvunnit, min bild, listan på alla inlägg. Får se om det kommer tillbaka annars får jag väl ändra den igen.

Idag hade jag en ganska trögstartad morgon. Men det brukar jag ju ha iofs. Har varit morgontrött sen jag var liten, och det ser inte ut som att det kommer ändra på sig i den närmaste framtiden. Senare under dagen så tog jag och Ewout iaf cyklarna till ICA och köpte en massa saker så vi kunde gör kycklingsallad.

När vi kom hem igen gjorde jag iordning salladen och sedan packade vi ner allting och tog med oss Aleria ut till cyklarna igen. Vi cyklade bort till Lillsjön som vi hittade på en karta och satte oss där på en filt och åt en väldigt god kycklingsallad=) Vädret var underbart och det var som tur va vindstilla där vi satt. T.o.m. Aleria njöt och sprang omkring och jagade kottar vi kastade åt henne. Det var lite annat folk där också som badade. Synd att jag inte tog med mig baddräkten, har ju fortfarande inte badat iår, kommer nog inte bli av heller...

Vi hade iaf väldigt trevligt och var där i närmare två timmar, sen började det bli lite kallt så tog stoppade vi tillbaka Aleria i korgen igen och cyklade hem. Hon sov hela vägen dit och tillbaka, konstigt katt=)

När vi kom hem la jag mig och läste ett tag i en av kursböckerna. Läste om social arbete och psykologi som faktiskt var intressant. Är dock mest intresserad av att läsa om etik hittills. Sedan kollade jag och Ewout på "War of the worlds" som var hyffsat bra.

Idag, eller igår kan man väl säga, blev det bestämt att Ewout ska lämna mig mellan den 24 oktober och den 28 november. Han ska åka ner till Dubai och träffa sin kusin och även jobba lite. Blir ju roligt för honom men det kommer ju vara ensamt här. Får ju följa med jag också men jag har inte tid, för mycket i skolan. Hittade ju mitt schema igår och jag kommer i princip gå i skolan mån-fre under hela den här kursen som håller på till 9 nov. Trodde inte det skulle bli så mycket skola men många dagar går jag som tur bara till 12.

Sofia och några av hennes vänner ska åka ner till Paris i slutet av oktober och jag får följa med om jag vill. Vilket skulle vara roligt men som det ser ut nu måste jag vara i skolan=( Handlar ju iofs bara om två dagar men det är ju svårt att säga vad och hur mycket jag kommer missa under dom två dagarna isf.

Oh well, ne nu ropar sängen.

Sov gott//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0