Hänt mycket sen sist=)

Hej hej!!

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen, men den här gången har jag faktiskt haft en bra anledning=) Ja vad har hänt sen sist då...

Förra veckan hände väl inte allt för mycket. Ewout var ju uppe i Ö-sund mellan tis-sön så man var ensam. Jag var in på Ikea förra onsdagen, tvättade, var med Sofia, skaffade nya linser

mina ögon har blivit sämre igen, helt otroligt! Inte mycket dock, typ 0,25 så nu ligger ja väl på -2,75 tror jag, och det är ju inte så farligt men ändå!

var och klippte mig även förra fredagen men det syns inte så värst mycket, toppade ju bara

sedan packade jag och städade och packade och städade och packade och städade. Det var absolut inge roligt kan jag säga. Men det måste ju göras... Han igenom allting tills söndag kväll (förra veckan) och det var ju bra.

I måndags var en stor dag för mig=) Jag började med att kliva upp klockan 8 och hjälpa Ewout med att packa släpvagnen för allt som skulle till skroten. Efter det körde vi bort släpvagnen till min moster och sedan bar det av in till sundsvall.

Jag skulle nämligen ha uppkörning kl 10.45. Var så nervös så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Men gubben som jag hade uppkörningen var trevlig och det kändes ju skönt måste jag säga. Vi körde mot sthlm, först via björneborgsgatan och sedan ut på E4 tror jag att det är. Sedan körde vi in på en camping för att parkera och efter det var det ut på E4:an igen. Vi körde av upp mot Skönsmon och åkte rakt igenom och ut på gatan ovanför filmstaden och sedan tillbaka till VV.

När jag hade parkerat bilen trodde jag hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen på mig. Det var fruktansvärt! Men, jag behövde inte vänta allt för länge på svaret:

JAG HAR TAGIT KÖRKORTET!!!!!

Jag tror inte jag fattat det riktigt än. Det känns helt otroligt=) Men hur underbart som helst! Har kört en massa sen i måndags och det går jättebra!

När vi kom hem till Timrå igen (jag körde själv med mammas bil) så bar det av till skroten där vi slängde en hel massa saker vi sparat på oss de senaste åren. Sen var det raka vägen hem igen för att packa släpvagnen med det sista lasset. Vi lämnade våran lägenhet vid 3 tiden och åkte upp till Östersund.

Ja sedan i måndags kväll har vi då spenderat det mesta av våran tid till att packa upp saker och försöka få lite ordning här. Tyvärr har det inte alltid gått allt för bra. Väggarna är helt otroligt och det gick inte att borra ett vanligt hål för att sätta upp ett par hyllor. Det slutade med att vi har 16 hål i väggen i köket, som som tur är täcks av hyllan vi tillslut lyckades få upp. Det funkade inte ens att använda molly(plugg) som borde funka. Som om inte det vore nog går det dessutom inte att borra på vissa ställen därför att dom har satt nå järnplatta eller nått bakom gipsplattorna, helt otroligt!!!

Men men, efter mycket slit och nästan tårar är vi nu så gott som klara=) Det som är kvar är att vi måste köpa gardiner till vardagsrummet och köket, nattduksbord, borra upp sänglampor och lite andra små saker. Trodde aldrig vi skulle bli klar kändes helt omöjligt i början. Men nu är det gjort och vi trivs som fisken i vattnet. Det är riktigt fint här nu trotts att jag inte fått som jag velat på vissa ställen. Aleria trivs också vilket känns skönt. Var lite orolig att hon skulle börja längta hem till Timrå.

Hon har däremot varit på äventyr redan. I tisdags stod vi och lagade mat och efter ett tag upptäckte jag att hon var borta. Jag letade överallt i lägenheten men kunde inte hitta hon. Så tillslut gick jag utomhus, trodde ju inte att hon var där men jag tänkte att det är nog säkrast att kolla. Så jag gick ut och gick förbi balkongen nedanför oss, på sidan av den balkongen stod ett gammalt staket upplutat och jag kollade lite snabbt där bara för att se en liten bit av hennes päls. Tror ni inte på fan att kattjäkeln ligger där!!! Som tur var blev hon inte rädd nog för att springa bort när jag försökte få ut hon därifrån. Vet ni hur hon kom dit då? Den lilla idioten... Hon hoppade från balkongen!! Suck! Men hon skadades sig inte och vi hittade henne och det är ju huvudsaken=)

Ja förutom allt plockade med saker här hemma var vi även ner till Timrå igår. Morfars begravning var igår och den var verkligen jättevacker. Men det var helt klart sorgligt. Fick även träffa 3 av morfars syskon som jag aldrig sett förut. Han hade 11 syskon men det är bara 5 som lever nu. Hans 2 bröder såg precis ut som honom!

Jag var även på Ikea en snabbis igår och sedan ut till sommarstugan för att äta middag med familjen och släkten från Finland som är här och hälsar på=)

Idag har det väl inte hänt allt för mycket förutom lite små piffande i lägenheten. Börjar kännas mer och mer som ett hem nu=) Självklart har jag även tagit kort som jag ska lägga ut=) Tänkte ju visa före och efter bilder men har tyvärr inte så jättebra före bilder men jag lägger ut som ändå. Det är bilderna jag lagt ut tidigare som Ewout tog när han före fortfarande bodde kvar men man ser nog ändå skillnaden=)

image27image28
Här är vardagsrummet före

image29image30image31image32
Och så här ser det ut nu=) Det är väl hyffsat fint va? Färgen på väggarna är kaffe latte, det kanske inte syns så bra. Skrivbordet är mitt och jag älskar det. Så skönt att kunna ha alla mina saker på samma ställe. Ewout har fått klädkammaren som sitt datorrum och han verkar tirivas med det också=)

image33
Hallen före

image34image35
Hallen efter, med sidengråa väggar=)

image36image37
Köket före

image38image39image40
Köket efter, som jag tycket är jättemysigt nu=) Bara att byta handtagen på köksluckorna gav köket världens upplyft=)

image41image42
Badrummet före

image43image44image45
Badrummet efter. Det vi har gjort är att ta ut badkaret och satt upp en hylla en duschstång och lagt in en garberob. Det öppnade verkligen upp rummet kan jag säga.

image46
Sovrummet före.

image47image48
Sovrummet efter, tyvärr blir bilderna lite dåliga men man ser ju ganska bra. Vi har en fondvägg i caferoyale och resterande väggar är vita. Det står även tre garderoben bakom mig. Som ni ser har vi faktiskt gardiner i det här rummet=)

Så vad tycker ni? Bilderna ger ju inte rättvisa till verkligheten så om ni vill se hur det verkligen ser ut får ni nog komma hit=) Men det ser väl bra ut? Det är riktigt frächt här och mysigt. Jag kommer nog trivas väldigt bra=)

Ne nu orkar ja inte skriva nå mer ikväll. Ska sätta mig i soffan ett tag tror jag.

Sov Gott//Linda

Kommentarer
Postat av: Helena

GRATTIS TILL KÖRKORTET:) och de ser ju hur fint ut som helst i lägenheten:) hoppas ni trivs bra där:) och jag hoppas vi kan ses något snart:) kram

2007-08-12 @ 09:40:41
Postat av: Sofia

Hejsan gumman. Det är hur fint som helst. Måste komma upp och titta. Men har nog inte tid riktigt än. Nu ska jag jobba vidare, hörs senare.

2007-08-12 @ 12:12:31
URL: http://princessia.blogg.se
Postat av: Suz

Grattis till körkortet! =) Lägenheten är mycket finare nu än innan och visst blir det skillnad när man får dit sina egna grejer?! =)

2007-08-12 @ 14:35:59
Postat av: Hanna

Tjo! Vad kul att ni börjar få ordning på grejerna =) själv sitter jag och väntar på att livet ska komma igång =) funderar på att börja plugga nu t o m, det är illa nu.. =/ jaja, ha det bäst vännen! kramar /H

2007-08-12 @ 17:01:30
Postat av: Therese

GRATTIS til KÖRKORTET.. :-DD...

2007-08-13 @ 18:36:55
Postat av: Britt-Marie

Hejsan
Va fint det har blivit sen ni fick iordningställt med möbler. Ska bli roligt att åka upp och kolla hur det ser ut nu. Önskar att jag oxå kunde flytta eller iaf få rummen iordning så jag kan sova här.
Kram

2007-08-13 @ 20:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0