Nollning

Hej!

Ja idag har man väl inte gjort allt för mycket får jag väl säga, som vanligt då alltså=) Började med att det ringde på dörren imorse, var våran granne som undrade om vi hade hört deras katter under natten. Dom hade visst fört ett väldans liv, men vi hade inte hört ett dugg. Så det känns ju bra, bra att veta att det inte är allt för lyhört här.

Senare under dagen tog jag och Ewout oss till ÖB, blev inte så mycket inhandlat där dock. Hittade lite saker som jag skulle vilja ha, köksgrejer, men har redan så mycket och dessutom lite med plats så jag struntade i det. Kollade även efter om dom hade några kartonger som jag kan slå in Ewouts presenter med men det hade dom självklart inte. Kanske mamma har nått hon kan ta med sig, får ringa och fråga henne imorron. Efter det blev det ica som vanligt. Vi är dåliga på att veckohandla, men känns som vi borde börja med det nu.

När vi kom hem satte jag mig och kollade runt på blocket och lyckades hitta tre böcker jag behöver. Självklart var två av dom redan såld men köpte en utav dom iaf. Den kommer väl förhoppningsvis på fredag. Köpte även en annan bok som jag såg en tjej hade i förrgår. Sedan bestämde jag mig för att beställa tre utav böckerna på adlibris. Två utav dom har nyligen kommit ut så det går inte att hitta dom begagnat och den tredje kommer vi använda under ganska många kurser så det kändes smart att köpa även den. Har lagt ut ganska mycket pengar på böcker nu men det får man väl räkna med. Kan ju alltid sälja dom sedan=) Nu fattas det bara en bok till den första kursen och den har jag beslutat mig för att kopiera upp.

Ringde även till Hanna idag så vi satt och pratade en stund. Var riktigt trevligt att höra vad som händer i hennes liv=) Hon ska börja plugga hon också så jag hoppas det går bra för henne! Är riktigt glad för hennes skull=)

Läste i tidningen om en mamma och hennes två söner. Deras dator hade gått sönder och hon hade ingen möjligthet att köpa en ny, vilket dom desperat behövde eftersom allt sker via dator nuförtiden och hennes söner gick i skolan. Iaf så kom hon på idén att lägga ut en annons på blocket där hon undrade om det var någon som var villig att byta hundra bullar mot en fungernade dator. Ett företag hade nappat och nu har dom en ny dator, och dessutom tre till påväg. De är roligt att höra att det fortfarande finns lite godhet i världen=)

Läste även en artikel där dom jämförde olika mobiler som passade för barn och ungdomar. Några utav mobilerna skulle vara lämpliga för barn i låg- och mellanstadiet. Helt otroligt! Enligt mig behöver inte 7-8åringar någon mobiltelefon. Jag menar, hur klarade vi oss förr då? Jag hade då inte någon mobiltelefon. Det här med att man kan få tag på barnet när han/hon är ute och leker är bara BS. I så fall får man väl se till att barnet kan klockan eller inte är för långt borta  eller helt enkelt låna ut sin egen mobiltelefon. Det ungarna använde sina mobiler till är att spela spel och skicka sms. Och det finns tusengånger bättre saker för dom att spendera sin tid. Dessutom använder dom bara telefonerna på lektionerna i skolan vilket inte direkt är givande för deras lärande, eller snällt mot lärarna. Vad mobiler däremot frambringar är ännu en sak som ungarna kan jämföra med varandra för att se vem som har snyggast/dyrast telefon. Vilket är åter ett sätt att trycka ner de barn vars föräldrar inte har råd att köpa den finaste mobilen, eller någon mobil alls för den delen! Ne jag klarade mig fint utan mobil och fick min första när jag var 13. Hade klarat mig utan den då också men alla andra hade ju en!

Slutdiskuterat om det... Imorgon är det dags för tvättstuga. Ewout har skött det hitills men imorgon är det min tur, han måste till skolan. Har dock inte så mycket tvätt så det känns ju skönt. Hade tänkt svara på Helenas kommentar men kommer självklart inte ihåg allt hon skrev. Har dock kanske hittat en lösning för garderoben, skriver om det igen om det fungerar. Det är faktiskt skönt att klara sig själv, även fast jag inte har bott hemma på över 3 år så är det ju inte samma sak nu. Känns även bra att jag tog steget och lyckades flytta. Har ju velat det ganska länge men man har ju varit alldeles för nervös, men nu vet jag ju att det inte är någon fara=)

Läste även lite grann om nolning i tidningen. Var olika personer som berättade om sina erfarenheter och jag vet inte om jag ska se fram emot det eller inte. Var ju helt klart riktigt otrevliga och kränkande saker vissa fick stå ut med, medan andra verkade haft hur roligt som helst. Vet dessutom inte riktigt hur det fungerar. Om den äldre klassen söker upp oss eller vadå? Aja de märks väl antar jag. Inte många dagar kvar nu tills jag börjar=)

Har ju glömt att berätta om Alerias senaste påhitt, eller vad man ska kalla det för. I måndags satt jag i soffan och kollade på tv när Aleria fick för sig att vi inte hade gosat på JÄTTE länge, troligen en timme skulle jag gissa. Så hon hoppade upp i knät på mig och började vandra av och an medan jag skulle klappa henne på ryggen. Tyvärr är det ju så att våran kära katt aldrig har haft mycket till balanssinne, vilket man tydligt kan se när hon försöker hoppa upp på tv och oftare än sällan landar med ett brak på ryggen på golvet. Iaf så när hon gick omkring där i mitt knä och kurrade råkade hon tappa fotfästet på baktassarna och gled ner mot golvet. För att rädda sig själv från det hemska fallet på en halv meter grep hon tag med framtassarna i mitt ben och körde in klorna. Detta resulterade i ett decimeter långt rivsår rakt över mitt ben som gjorde riktigt ont! Ska kanske vara tacksam att det bara var en klo som lyckades gräva ner sig djupt nog i mitt skinn, men det är jag konstigt nog inte... Hehe, aja gjorde inte ont så värst länge och med tanke på att hon aldrig river eller biter oss med vilje förlät jag henne ganska snabbt.

Höll precis på att radera allt jag skrivit, hade inte blivit glad om det hänt kan jag säga... Ne nu är det faktiskt dags att hoppa i säng. Måste bara borsta tänderna först=)

Sov gott//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0