Presenter

Hallå!

Tänkte jag skriva lite, gick inte så bra först dock för sidan vägrade fungera. Sitter och funderar på om jag borde gå och lägga mig, men en liten stunds skrivande kan väl inte skada?

Så när skrev jag sist? I torsdags tror jag. Kan ju säga att det inte hände så värst mycket i helgen. Gjorde nog typ ingenting. Men men, sånt är livet. Får väl passa på att inte göra något nu när man är ledig.

Åt iaf dom godaste tacosen jag ätit på länge i fredags. Smakade hur gott som helst. Kanske berodde på att jag åt dom i skal, vilket jag inte har gjort på jättelänge. Har fått världens noja på tacos nu och det är väl mindre bra=)

Försöker fortfarande hitta dom böckerna jag har kvar att köpa till första kursen. Kommer inte direkt fungera att låna om dom hela tiden eftersom dom troligen kommer bli reserverade. Hade riktigt tur den är gången dock. Kommer nog behöva böckerna under hela kursen dessutom eftersom vi har en hemtenta och en sals tenta. Känns smått skrämmande att skriva min första sals tenta...

Kom på något jag skulle skriva igår men jag har helt glömt bort vad det var=/ Undrar varför det alltid är så...

Igår var jag och Ewout en snabbis in till stan och kolla läget. Jag var tvungen att svänga förbi biblioteket och lämna tillbaka några böcker, och även låna två stycken jag inte hade än. Hoppas jag kommer hitta dit jag ska på tisdag. Det är en ganska stor byggnad...

Sedan var vi ner på centrum och köpte en grej till ventilen på min cykel som får den att gå från bilventil till cykelventil. Vi köpte ju en pump som passade men den gick ju självklart sönder igår. Helt otroligt, använde den en gång. Tur att den inte kostade så mycket. Har kvar kvittot dock så vi kanske kan få tillbaka pengarna. Efter det gjorde vi väl inte så mycket mer. Satt vid datorn ett tag och så...

Idag började jag dagen med ett samtal till syrran. Hon var på skolan så det var ett jäkla liv i bakgrunden. Var även en kille som svarade när jag ringde... hehe.... Hon åker till Turkiet imorgon så det blir ju lite svårt att prata med henne den närmaste veckan. Hoppas hon får roligt iaf.

Lite senare tog jag cykeln in till stan. Var riktigt kallt när jag cyklade dit, trodde mina fingrar skulle ramla av där ett tag, så det första jag gjorde när jag kom dit var att köpa mig ett par fingervantar. Har ju hemma men det hjälpte inte mig så mycket då. Självklart så hade det ju blivit lite varmare på vägen hem så jag behövde inte använda dom. Typiskt=) Dom kostade bara 10kr så jag lider inte så mycket. Efter det gick jag runt och letade efter en present till Ewout vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Han fyller ju år på måndag så det kändes som att det var dags att börja kolla efter något. Efter ett tags förvirrat irrande så hittade jag tillslut två saker jag köpte som jag hoppas att han kommer tycka om. Märks väl på måndag antar jag=)

Köpte även en kakform, eller vad det heter. De senaste två åren har jag bakat chokladtårta åt honom på hans födelsedag då det kändes dumt att bryta traditionen. Problemet var ju bara att jag inte hade någon form eftersom den jag använt förut var mammas, men nu är det fixat=) Nu ska jag bara komma på vad jag ska bjuda på på söndag när min familj kommer hit för att fira honom och kolla på lägenheten. Funderar på att göra hemmagjorda snickers och chokladmuffins, hur låter det?

På vägen hem blev det en sväng på ica för att köpa middag. Blev kyckling med ris. Köpte samma kyckling som vi använde när vi wokade, euro shopper, men den smakade inte alls lika bra nu. Var väl inte tillräckligt med saker med som tog bort lite av kyckling smaken, eller nått sånt.

Skulle ha skickat ett sms till Hanna hela dan idag och svarat på hennes kommentar, men jag med minne som en 90 åring har ju självklart glömt bort det... Så om du läser det här Hanna ska jag inte glömma bort dig imorgon! Min fd, arbetskamrat har fått barn och döpt honom till Isak, vilket några på donken brukade kalla mig när jag jobbade där. Tvivlar dock starkt på att han hade mig i åtanke när han kom på namnet, haha=)

Vet inte om jag har skrivit det här förut, isf får ni uräkta upprepningen=) Vi har haft lite problem med garderoben i badrummet. Vi ställde den ju i duschen, som är väldigt stor, och hoppades på att den inte skulle dra åt sig allt för mycket fukt. Självklart har den ju gjort det så nu har vi varit tvungen att flytta den. Vilket jag inte alls är glad över, och inte bara för att det helt enkelt inte ser bra ut utan även för att den står väldigt ostadigt där. Ser ut som att den ska ramla omkull varje gång man öppnar dörren. Inte bra, så nu vet vi inte vad vi ska göra=( Mycket som går fel för oss i den här lägenheten måste jag säga.

Har inte varit i Timrå på över en vecka nu vilket jag inte tror har hänt förut. Inte sen jag var liten iaf, och inte bodde i Timrå utan i S-vall och senare Tynderö. Konstigt nog så känner jag inte något speciellt över det. Trivs så bra här så har ingen hemlängtan. Lite tråkigt att man inte känner nån, men det kommer nog det å.

Tror det var nå mer jag fick för mig att jag skulle skriva, men det har jag självklart glömt bort. Syrran sitter och skickar sms till mig, undrar hur många timmar hon kommer sova inatt då=) Nu ropar sängen, så tack för mig för den här gången.

Sov gott//Linda

Kommentarer
Postat av: Halina:P


Hej Gumman,
Idag var de en rolig läsning i din gästbok:)
Synd bara att garderoben inte funkade där ni ville ha den,men snart har ni fått till allt så som ni vill ha de:) det tar ju inte bara 3 veckor å få till allt..Vi har bott i huset i ett år å 2 månader men vi är ännu inte klar..ja får snart panik av att inget är gjort. vill ju få till ungarnas rum m.m:)
Förstår dessutom hur du känner dig att inte ha någon hemlängtan till Timrå:) ja trodde ja skulle dö av Hemlängtan när ja flyttade men de har ja inte,visst man saknar alla kompisar å så,men de är ju ett bra sätt att skapa nya kontakter:)Och även roligt att klara sig mkt själv:)
Ne nu ska ja ta upp min skrikiga bebis:P..men vi höres..Kramiz

2007-08-29 @ 10:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0