Selånger

Hej hej!

Förstår inte, jag var så himla duktig på att skriva i bloggen i början men nu glömmer jag bort det hela tiden. Ok det spelar väl inte så stor roll om jag skriver varje dag men har man startat en blogg borde man ju hålla den uppdaterad. Oh well... Har iaf fått en massa bra kommentarer till bilderna på lägenheten, alltid roligt att höra att andra tycker om den också=)

Så de senaste dagarna:

I torsdags kommer jag faktiskt inte ihåg riktigt vad jag gjorde. Har för mig att jag satt och läste ett tag i en utav kursböckerna. På kvällen vet jag iaf att jag var ut på tradera och hittade tre utav böckerna som jag behöver till första kursen. Den ena köpte jag på en gång så nu sitter jag bara och väntar på att tjejen ska höra av sig. De två andra la jag bud på och den ena vann jag igår=) och den andra går ut den 21:a så vi får se vad som händer med den. Har iaf sparat nästan 200kr och det är ju bra=)

Satt även och gjorde en lista på alla böcker jag kommer behöva under dom här 3½ åren. Varför? Jo vissa böcker använder man i mer än en kurs så dom böckerna kan vara smarta att köpa. Hittade faktiskt några böcker som kommer att återkomma, så jag kommer nog att köpa dom=) Listan blev över tre sidor lång (och då inte medräknat 3-4 kurser som jag inte kunde hitta kursplanen till) så det är ganska många böcker som ska köpas/kopieras/lånas, men det löser sig nog=)

Längtar tills skolan börjar nu. Vill träffa lite folk häruppe. Trivs ju jättebra men det skulle ju vara trevligt om man kände lite folk. Men det kommer nog det också=) Kommer vara riktigt nervöst första dagen tror jag, men jag kommer nog trivas tillslut=)

Ja igår var jag och Ewout ut och åkte runt lite. Var tvungen att åka till banken och hämta ut hans skattepengar. Sedan åkte vi bort till komvux så han kunde anmäla sig till Svenska A som andra språk. Självklart visade det sig att han var tvungen att ha ett personbevis så det var bara att åka till skatteverket och hämta ett sådant. Fixade ett åt mig själv också eftersom jag kommer få ett grattis USB-minne av skolan eftersom jag har flyttat hit. Det är ju snällt utav dom=)

Var ju även till posten igår. Mitt körkort kom ju i måndags men dom hade självklart bara eftersänt avin så jag ringde och bad dom eftersända även körkortet. Problemet var bara att jag inte hade någon aning om jag skulle få en ny avi eller inte så jag visste när och var jag kunde hämta ut kortet. Så i torsdags gick jag in på postens hemsida och sökte efter det bara för att upptäcka att körkortet hade legat i Östersund sedan den 14:e. Suck! Åkte iaf och hämta det så nu har jag äntligen fått mitt rosa kort=)

Idag har varit en lång dag kan jag säga. Klev upp halv 8, riktigt trött, och gjorde mig iordning och sedan bar det av ner till gamla hederliga S-vall=) Kom ner lite före 11 så jag åkte direkt till Sofia och plockade upp henne. Sedan var det selånger som gällde=) Var lite jobbigt i början bara. Fick stå i kö hela timmervägen fram till infarten och sedan hela vägen till parkeringen, tog en halvtimme innan vi äntligen kom ur bilen.

Sedan blev det shopping=) Både jag och Sofia började med 10 par strumpor för hundra kronor, hittade självklart 12 par för hundra senare, men men, sånt är livet. Jag köpte också en lång svart kjol som jag tycker väldigt mycket om, en drömfångare åt mamma. 3 t-shirt åt Ewout och självklart en väska! Har längtat i ett halvår nu typ för att åka på selånger och köpa en väska=) Hittade en för hundra kronor dessutom, vilket absolut inte är farligt=) Var på väg att köpa en till men kände att jag hade gjort av med tillräckligt med pengar redan. Sist men inte minst köpte jag en skylt som det står "Välkommen till Linda och Ewout" på som vi kan sätta på ytterdörren. Har velat haft en sån skylt ett tag nu och hittade en för bara 120 kr vilket jag inte tyckte var allt för farligt.

Ja förutom det köpte jag nog ingenting annat. Vi hade iaf väldigt trevligt, trots mängden folk. Stannade väl i typ 3 timmar och sedan åkte vi in till stan och åt på texas=) Mums=) Efter det åkte jag ut till Timrå och träffade mamma ett tag och packade in cykeln hon köpte åt mig nu i veckan i bilen. Så nu har man en cykel också=) Kommer ju behöva en eftersom jag planerar att cykla till skolan. Hoppas det inte regnar imorgon så jag kan testa den. På måndag ska jag nog cykla in till Ö-sund, måste ju kolla hur lång tid det tar. Enligt en skylt för cykelväg jag såg är det cirka 7,6 km dit. Får väl se hur lång tid det kommer att ta för mig.

Nu har jag iaf varit hemma i lite över en timme. Är ganska trött men ska nog kolla på tv ett litet tag innan jag går och lägger mig. Skulle ju kunna kolla på tv i sängen, har ju tv där nu också=) Vi får väl se. Ne nu finns det inge mer att skriva, men ni märker väl när jag skriver igen.

Sov gott//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0