Trött...

Hej!

Idag har jag faktiskt haft lite saker för mig för ovanlighetens skull=) Började med en frukost framför tv. Ewout sov fortfarande så de var lite väl tråkigt att sitta i köket själv. Sedan vid 12 var det dags för tvättstuga. En sak som är bra med tvättstugan är att en utav maskiner är dubbelt så stor som dom andra två så istället för 4 maskiner behövde jag bara tvätta 3 idag. Vad som däremot är dåligt att det endast finns ett tvättskåp att torka tvätten i. Torkskåpet är dessutom mindre än det vi är van vid så jag fick nätt och jämt plats med all tvätt. Men man får ju tvätta i hela 5 timmar så man kan ju iofs torka tvätten i omgångar.

Vid halv 4 tiden stack Ewout iväg till sin första svenska lektion på komvux. Hade visst inte varit så mycket folk. Han har lite saker att göra nu iaf, helst eftersom han borde bli klar innan han åker till Dubai. Så vi får väl se hur det går. Själv tog jag och städade undan lite här medan jag väntade på att tvätten skulle torka. Fick även lite ordning på skrivbordet, har inte brytt mig så mycket om det de senaste dagarna.

Undrar om jag ska ta och klippa naglarna. Börjar bli lite jobbigt att skriva på datorn, men samtidigt tycker jag ju om att ha långa naglar. Ja vet inte jag. Funderar på att färga håret innan skolan börjar. Färgade det för en månad sedan men det har självklart redan tappat i färg och mitt hår har även växt ca 1 cm så jag har en ganska ful blond utväxt. Får väl se hur det blir med det.

Förutom det så var jag även in på miun idag och märkte att jag kunde registrera mig på min första kurs. Trodde inte jag skulle kunna göra det förrän imorgon. När jag hade gjort det tog jag och lämnade en studieförsäkran till csn också när jag ändå var igång, så mina pengar borde komma någon gång i början av nästa vecka antar jag. Var ju tur att jag fick en sista lön från gstuköket den här månaden annars hade det blivit svårt att betala räkningarna i tid. Man får ju inga pengar från csn förns man har lämnat en studieförsäkran, men för att kunna lämna en studieförsäkran måste man först registrera sig på kursen, antar jag, men man kan inte registrera sig på kursen förns tre dagar innan kursen börjar. Mycket med det här har jag märkt. Men det löste sig ju iaf, får hoppas att det gör det nästa år också.

När jag var klar med tvätten tog jag cykeln bort till ica för att inhandla lite middag. Dom hade billig fläskfilé så det kändes smart att slå till och köpa det nu. P.g.a. det blev det dock en hyffsat sen middag eftersom marinaden var tvungen att ligga i ett tag. Så vi åt inte förns vid 7 tiden. Men det smakade iaf hur bra som helst=) Imorgon blir det äntligen tacos=)

Efter middagen har jag inte gjort allt för mycket. Läste lite och sen pratade jag ett tag med Sofia och sedan mamma. Har pratat med Sofia varje dag sen jag flyttade hit så vi har inte hunnit sakna varann så mycket=) Tur att vi ringer gratis till varandra iaf=) Nu funderar jag starkt på att gå och lägga mig. Är riktigt trött kan jag säga. Får väl se vad morgondagen har att bjuda på.

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0