Dags att skriva igen=)

Hej!

Ja då var det dags att skriva igen då. I fredags hade jag lite saker för mig, på dagen var jag tvungen att packa en massa saker som Ewout skulle ta med sig till Ö-sund. Han åkte ju upp i helgen för att fortsätta med renoveringen. Jag packade det jag kunde komma på, såsom sängkläder, handdukar, kökssaker och annat som kunde undvaras. Senare under dagen så övningskörde jag för första gången med min moster. Ja körde mammas bil och det gick faltiskt ganska bra. Blev några motorstopp men det är inte så lätt när man inte har kört på ett tag och dessutom sitter i en bil man aldrig kört förut. När jag kom hem igen hade Ewout kommit hem från jobbet och var i full gång med att packa bilen för att åka till Ö-sund.

Efter att han hade åkt hade jag inte direkt mycket för mig. Fixade lite att äta och sedan sorterade jag all tvätt eftersom jag tvättade i lördags. Sedan blev det sängen eftersom jag skulle upp tidigt nästa dag.

I lördags började jag dagen med att övningsköra en timme. Och sedan hem för att gå ner till tvättstugan. Var tvungen att tvätta stora mattan vi haft i vardagsrummet vilken man måste handtvätta. Det gick väl hyffsat bra men tog nästan en halvtimme innan jag var klar. Sedan var det bara yttligare fem maskiner med tvätt. Som bl.a. överkastet till sängen, gardiner och ett par dukar. Kändes som jag aldrig skulle bli klar, men det blev jag och då var det dags att börja städa. Jag städade fram till halv 4 ungefär och lyckades väl få det hyffsat fint här. Sen var det dags att återigen övningköra=)

Vid 5 tiden när jag kom hem igen kom Sofia och jag fick presenter av henne=) För det första hade hon bakat en hallonpaj som smakade hur gott som helst, har fortfarande lite kvar, ska nog äta det ikväll=) Sedan fick jag pennor, sudd, pennvässare, pennskrin, en enorm penna, kokbok och almunacka=) Back to school tema=) Och även en lite nyckelring som det står bästis på. Tack igen! Du e så söt=)

Vi hade vad vi gjorde sedan kan jag säga. Fick springa fram och tillbaka från mamma för att hämta hit en massa stolar, mikron och en elvisp. Sedan var vi även ner i källaren för att hämta ett gammalt köksbord vi har där men självklart var muttrarna borta=( Men vi klarade oss utan det som tur var.

Lite före 7 på kvällen så kom Malin tillsammans med Kira-Li och bara en stund senare Suz. Fick dåligt samvete när Suz kom kan jag säga. Hade planerat att köpa en blomma eller nått åt henne eftersom hon också hade fyllt år men jag hade så himla mycket för mig under dagen att jag helt glömde bort=( Förlåt igen Suz! Hon hade varit så snäll och köpt en jättefin skål åt mig full med godis=)

Malin började laga mat och hade jag inte varit så trött hade jag hjälpt till mer men så kan det gå. Vid 8 tiden så kom sedan Monica och Angela och vi kunde börja äta. Åt tacos och hade väldigt trevligt. Fick även present av Angela och Monica, 6 stycken jättefina glas=) Tack tack! Middagen var iaf trevlig och vi satt väl fram till 10 ungefär då Malin, Kira och Suz åkte hem. De andra stannade ett tag till och vi satt och pratade och åt lite av Sofias hallonpaj. Gott gott!

Angela och Monica åkte sedan vi 12 och Sofia stannade till 2 ungefär. Ja hade en riktigt trevlig kväll och är så glad över alla som kom. Lite synd var det ju att Marlene och Linda inte kunde komma. Linda hade jobbat hela veckan så hon orkade inte och det kan jag ju förstå. Marlene har jag fortfarande inte fått tag på så jag vet inte varför hon inte kom.

I söndags gjorde jag inte alls nå mycket, städade upp lite här och spenderade ett bra tag med att diska allt. Övningskörde även två gånger. Men annars var det bara lugnt. På kvällen kom Ewout äntligen hem synd bara att idag hinner vi knappt träffa varandra och imorron ska han upp till Ö-sund igen för att fortsätta med renoveringen.

Ja idag har jag gjort flyttanmälan, betalat lite räkningar, och gjort anmälan för att få en parkeringsplats ansluten till den nya lägenheten. Så snart ska jag iväg och jobba 16-00 vilket är med blandade känslor. Vill inte jobba men samtidigt är det sista dagen så jag har bara 8 timmar till att utstå. Tre utav dom kommer jag dessutom jobba med Malin och det kan man ju inte klaga på=)

Nu orkar jag inte skriva nå mer. Får väl se om jag kan skriva innan vi har flyttat för jag tror inte vi kommer ha nå internet om ett par dagar=( De är ju inget ja ser direkt fram emot. Men men det handlar ju bara om några dagar. Och sedan blir det flytt=) No more Timrå...

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0