Hänt ganska mycket

Hallå...

Känns som att det är dags att berätta om vad som hänt de senaste dagarna nu. Har ju tänkt skriva ett tag men har helt enkelt inte blivit av.

Ja trotts en inte allt för trevlig fredag så åkte jag och Ewout upp till Torvalla och började med lägenheten. Vi kom dit med stor optimism om att nästan vara klara vid slutet av helgen. Det vi hade att göra under helgen var:

Spackla i kök, vardagsrum, sovrum och hall
Slipa spacklet
Måla taken
Måla golv- och taklister
Måla dörrar och dörrkarmar
Måla väggarna

Vi började i köket med spacklingen och lyckades bli klar med det på fredag kväll. Det kändes väl lite konstigt att vara där med tanke på morfar men ändå var det skönt att hålla sig sysselsatt.

På lördagen fortsatte vi bara för att upptäcka att det tog en jäkla tid. På hela lördagen lyckades vi bara slipa spacklet i köket, spackla vardagsrummet och hallen, måla taket i köket och måla golvlisterna i köket. Listerna måste vi dock måla om därför att när Ewout tog bort tejpen vi av någon idiotisk anledning hade tejpat på tapeten så lossnade tapeten och han var tvungen att spackla ännu mera. Så trotts en lång tröttsam lördag hade vi knappt gjort något. Och det blev inte direkt bättre på söndagen. Vi slipade lite i vardagsrummet, spacklade halva sovrummet och målade om taket i köket (blev inte bra första gången) och sedan var det bara att städa och åka hem. En sak var bra och det var när vi målade listerna i köket. Skillnaden blev enorm. Dom var målade tidigare i nån vit/gul färg som såg riktigt hemsk ut så skillnaden gick inte att missa när vi målade dom vita=)

Så efter en hel helg med jobb har vi i princip inte kommit nånvart, eller jo det har vi väl iofs men det känns inte som det. Planen är som så nu iaf. Att nu i helgen ska Ewout åka upp igen men bara en snabbis och lämna massa saker. Det kostar visst hur mycket som helst att hyra en liten lastbil så istället ska vi flytta upp allt i omgångar. Så i helgen tror jag att soffan försvinner=/ Att inte ha en soffa att sitta i på två veckor känns väl inte så roligt men vad ska man göra. Sedan helgen efter ska Ewout åka upp själv och fortsätta med renoveringen medan jag stannar här hemma och fortsätter städa ur den här lägenheten. Sedan den 31 när vi båda slutat jobba ska vi åka upp och göra det sista. Och sedan blir det väl flytt runt den 4-5 augusti=) Låter väl som en bra plan? Hoppas bara vi hinner klart med renoveringen tills dess.

När vi kom hem i söndags gick vi på Asia och åt buffé, det var riktigt gott kan jag säga. Sedan fick vi för oss att åka på bio, så vi ringde Sofia och en arbetskompis till Ewout som också ville följa med. Vi såg den nya HP filmen, fenixorden, och den var bra men absolut inte lika bra som boken. Om inte annat så fattades ju största delar av boken i filmen, men det är väl sånt man får leva med. Filmen skulle väl ha varit typ 8 timmar lång om dom skulle tagit med allt. Men det hade inte gjort mig något=)

I måndags var det bara för mig att börja städa lägenheten. För det första behövdes det städa ändå och för det andra var det enormt dammigt eftersom vi hade tagit ´bort bokhyllor m.m. i torsdags. Det tog väl ett par timmar att städa allt men det var skönt när det var klart. Så härligt när det är nystädat här. Sedan på kvällen tror jag inte vi gjorde så mycket. Eller jo jag gick igenom två kartonger med kläder plus alla kläder i min garderob. Jag rensade ut hur mycket dom helst som jag enadelen ska skänka till eriks hjälpen eller ge till mamma så hon kan göra mattrasor. Så nu har jag mycket mer plats i garderoben=) Borde ha gjort det här för längesen men man skjuter ju på allt som vanligt...

I tisdags var det dags att ha tvättstuga. Vi hade inte tvätta på över en vecka och var dessutom tvungen att tvätta sängkläder och en maskiner med mattor. Jag har aldrig tvättat så mycket som jag gjorde då kan jag säga. I vanliga fall brukar jag ha fyra maskiner, nu hade jag 8. Helt otroligt. Det tog 5 timmar ungefär för att få allting tvättat och torrt men det var det värt. Nu behöver jag inte tvätta igen förrän på måndag. Då ska jag dessutom tvätta stora mattan vi har i vardagsrummet, som måste handtvättas. Kommer inte direkt vara roligt men som tur e måste man ju inte tvätta den varje månad. Vill ju få den ren nu innan flytten. Kommer inte lägga ut den nå mer heller. Borde även ta tvättstuga nån dag innan vi flyttar så jag kan ta gardiner och sånt, men det kan ju bli svårt eftersom vi ska vara i Ö-sund då och renover. Aja vi får väl se vad som händer. 

Igår så jobbade jag först mellan 10-18 vilket var riktigt uttröttande men det funkade det också. När jag kom hem så hade Ewouts föräldrar kommit hit från Holland, eller dom var inte hemma hos oss då, men i Timrå. Så det var bara att hoppa in i dushen för att träffa dom och hans brorsa och sedan äta en bit mat på Asia. Var en riktigt trevlig kväll trotts att jag var väldigt trött efter jobbet. Dom har åkt husbil ändå hit och ska väl vara kvar här tills början av nästa vecka ungefär. Då ska dom enadelen norrut eller söderut beroende på vad dom känner för. Ewouts mamma tycker väldigt mycket om Sverige iaf, med alla berg och skogar=)

Ne nu ska jag ta och göra mig iordning. Börjar jobba snart, 16-00. Inte alls roligt men vad gör man inte för lite pengar=) Skriver väl något mer imorgon kanske, orkar nog inte ikväll.

Ha de bra//Linda

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0