Inte duktig på detta ja eller=/

Hej hej!

Ja nu har man inte skrivit på länge igen. Men de e väl sånt som händer=) Vad har hänt sen sist då? Ewouts föräldrar kom ju hit förra veckan så i fredags gick vi ut och käkade med dom igen, efter att jag hade varit och jobbat. Vi gick på Sju Kryddor och det var faktiskt riktigt gott där=) Åt kyckling med en massa annat. På lördag åkte jag och moster in till birsta medan Ewout och hans familj åkte upp till Ö-sund, tillsammans med våran soffa och en massa annat. Så nu har man ingen soffa heller=( Jag och moster gick iaf på akademibokhandeln och köpte nya HP boken=) och sedan vidare till Willys där vi köpte en massa mat som vi skulle ha till söndagen. Allting gick väl på 1000 kr så det kändes lite i plånboken när vi gick därifrån.

Väl hemma igen kunde jag inte hålla mig, trotts att jag skulle iväg och jobba redan kl 2, utan var tvungen att börja läsa HP. Men sen blev det jobba mellan 14-19 vilket hade kunnat varit värre. När jag kom hem efter jobbet var jag tvungen att göra en marinad till fläskfilén vi skulle äta på söndagen och skära upp fläskfilén, 9 stycken sammanlagt. Var väl inte klar förns vid 10-tiden=/ och då blev det tacos=) Gott gott=) Sedan satt jag uppe till 3 och läste vilket kanske inte var så smart eftersom jag var tvungen att kliva upp 8 för att börja göra tårta.

Söndagen var väldigt stressig men slutade ändå bra, trotts att vi var tvungen att skära min tårta i två delar eftersom den var för stor för att få plats i kylskåpet=( Kändes ju inte alls roligt, jag som hade kämpat så... Var en gräddtårta med marsansås och hallonsylt toppad med en massa jordgubbar=) Vi åt ju även och familjen Isaksson fick träffa familjen Meulmeester för första gången. Alla tyckte alla var jättesnälla och trevliga så dagen var ju väldigt lyckad kan man säga.

I måndags jobbade jag som vanligt och på kvällen läste jag ut HP. Ojoj den var hur bra som helst! Favoriten absolut men jag måste säga att jag håller med dom som tycket att den står i sin egen kategori. Den är ju inte alls som dom andra böckerna. Sofia ska börja läsa böckerna nu också, så det ska bli kul och se vad hon tycker om dom. Har börjat läsa om sista igen nu, tror att jag missade vissa saker.

I tisdags var jag in på IKEA tillsammans med Sofia, först var vi på kappahl där jag köpte tre tunikor som jag är riktigt nöjd med=) och sedan var vi in på IKEA. Där köpte jag lite saker som vi ska ha till den nya lägenheten.
Två korgar
Badrumsmatta
Lampa, spottar, till sovrummet
Skohylla
Gardiner, till sovrummet
Nöjd med det jag har köpt blev jag=) Kommer nog passa bra i nya lägenheten. Ewout åker ju upp nu i helgen och ska fortsätta renoveringen.

Ja igår blev man ju 22=) Inte för att det kändes nå annorlunda en andra dagar men det är ju ändå trevligt att fylla år. Dagen till ära jobbade jag mellan 10-18 vilket inte var roligt alls=( Hade verkligen ingen lust att vara där men vad gör man inte för chefen... När jag kom hem hade Ewout köpt en smörgåstårta åt mig=) hade sagt att jag var sugen på det. Och sedan fick jag ett bonzaiträd av han också=) Han är så söt! Har även beställt kläder från HM som han ska betala för=) Några andra presenter fick jag inte, fick ju allt i söndags redan. Det blev pengar av alla förutom Ewouts familj som jag fick ett balkong bord av=) Har inte sett det dock eftersom dom tog med sig det till Ö-sund i lördags, men det ser nog fint ut=)

Idag ska jag jobba återigen, mellan 16-00... Annars vette tusan vad jag ska göra.

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0