Jag kan inte tro det...

Hej hej!!!

Idag har jag jobbat mellan 16-00 så jag är ganska slut körd nu, men ändå inte trött vilket är lite irriterande. Skulle ju vara bra om jag kunde somna nu eftersom jag har lite saker att göra imorron. För det första måste jag ringa till 
OKQ8 och kolla om man kan hyra släpvagn där och lämna tillbaka den i Ö-sund. Och för det andra måste jag börja packa ner mer saker och montera ner bokhyllorna och ta ner alla hyllor. Känns som att det är lika bra att få det mesta gjort så jag inte måste stressa på fredag.

På torsdag ska jag ju gå en handledarutbildning, men inte med mamma längre som det först var planerat. Istället ska jag gå med min moster. Det känns ju faktiskt bättre eftersom hon är lugnare att köra med än mamma, hon kan regler lite bättre och hon har dessutom lite mer erfarenhet av att vara med på övningskörning. Dock är det lite synd att hon inte har semester men det kommer nog läsa sig ganska bra ändå. Tror nog vi kommer hitta lite tid till att köra. Vi kan dessutom kanske ta promenaderna som vi brukar ta i samma veva som vi kör.

Jag berättade ju igår att antagningsbeskedet från högskolan skulle komma. Först stod det att beskedet skulle komma innan 14.00 mellan runt 1 tiden ändrade dom sig och beskedet skulle istället komma igår efter kl 18. Så mellan 18-01 igår gick jag in på studera.nu ett x antal gånger för att se om dom hade öppnat sidan så jag kunde få se vad jag kom in på. Självklart öppnade dom aldrig sidan, trots att jag fick ett email vid halv 12 där det stod att beskedet hade kommit.

Så i morse när jag vaknade gick jag självklart in på sidan på engång. Tro ni inte på fan att sidan in fungerade. Kom in på första sidan några gånger men oftast stod det helt enkelt "sidan kan inte visas". Tror ni jag blev lite irriterad eller? Jag antar ju att det blev för mycket för sidan eftersom det nog är ganska många som vill veta sitt resultat, men ändå! Så fram till 14 tiden ungefär måste jag ha försökt komma in på sidan säkert 50 gånger utan att det fungerade. Men... helt plötsligt fungerade det. Och...

Jag kom in på socionomutbildningen!!!!!

Alltså jag kan inte fatta det!!! Trodde verkligen inte att jag skulle komma in eftersom mitt medel var lägre än det har varit de senaste åren. Trodde inte ens att jag skulle få en reservplats. Och nu har jag helt plötsligt kommit in!!! Jag är så jäkla glad nu så ni kan inte fatta!! Det här betyder att om 3½ år kommer jag vara färdigutbildad. Det är ett halvår mindre än beräknat eftersom jag inte trodde jag skulle komma in nu. Dessutom behöver jag inte plugga upp några gymnasiebetyg utan kan släppa gymnsiet helt från och med nu! Fan vad glad jag är!!!!

När jag kom hem från jobbet hade Ewout köpte ett par tårtbitar för att fira att jag kom in=) Han är så söt! Gud vad skönt det här känns=)

Ne nu ska jag nog försöka sova lite så jag inte sover bort hela dagen imorron=)

Sov Gott//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0