Mycket inhandlat

Hallå!

Idag började jag med att inte göra allt för mycket. Men sedan började jag gå igenom en massa saker och packa en stor kartong. Jag visste att det skulle vara mycket arbete men inte så här mycket arbete! Vi har hur mycket saker som helst och trots det har jag slängt en hel massa.

Jag har även ringt runt till mackar för att kolla om det är någon som hyr ut släpvagnar som man kan lämna tillbaka på annan ort. Hittade bara en mack som låg i Kvissleby och det visa sig att det skulle kosta 1000kr att hyra en släpvagn. Det är alldeles för mycket pengar! Förstår inte hur dom kan ta ut så mycket... Så istället har jag pratat med mamma och moster och dom har gått med på att köra upp till Ö-sund med släpvagnen och sedan köra tillbaka igen. Vi gör detta för att vara säker på att vi får med oss allting den dagen vi flyttar, och vi vill även börja packa upp innan vi flyttar in för att ha så lite som möjligt att göra inflyttningsdagen. Vi får väl se hur mycket vi lyckas få med oss i helgen.

Vi har dessutom varit på byggmax och handlart en hel massa saker. Bl.a. takfärg, listfärg, spackel, verktyg och väggfärg. Så färgerna som kommer bli i rummen är: I hallen kommer det bli en grå färg som är ganska ljus. I köket blir det grönt vilket jag tror kommer se bra ut eftersom allting annat är vitt. Grönt och vitt går bra ihop enligt mig. I vardagsrummet blir det kaffe latte, jag tror det kommer bli bra, men Ewout tvivlar dock=/. Sedan i sovrummet blir det vitt med en caffe royale fondvägg, den är något mörkare än latten. Vad tycker ni om det? Jag tror nog att det kommer bli bra. Vi la ut 1400kr ungefär som vi kommer få tillbaka från rep-fonden. Men det är väl inte så mycket pengar för hela lägenheten? Visst får vi slut på någon färg kanske det tillkommer 100-200 kronor men det är ändå inte allt för farligt enligt mig. Tror mamma har gjort av med nästan lika mycket på bara vardagsrummet som hon håller på att tapetsera.

Ser väl inte riktigt fram emot att sova borta hela helgen, men det blir nog bra. Kommer ju ha så himla mycket för oss att vi kommer nog inte ha tid att tänka på hur tråkigt vi har. Jag hoppas vi får plats med stereon så vi iaf kan lyssna på musik i helgen. Kommer bli så himla tråkigt annars. Måste komma ihåg och ta med sängkläder också, det är just en sån grej som jag skulle glömma.

Ne nu ska jag kolla lite på project runway och sedan ska väl moster ringa snart antar jag. Blir nog sängen tidigt idag för jag är redan riktigt trött, ska dessutom upp och jobba imorron. Hoppas jag hinner packa allt innan det ska upp på släpvagnen på fredag. Borde ju ha gjort mer idag, men det blev inte så=/

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0