Så tomt...

Hej hej!

Ja då har ännu en vecka börjat. Gud vad tiden går fort alltså. Igår kom jag plötsligt ihåg att det var 1 juli, och med det att syrran fyller år snart. Tror jag tappade bort mig själv någon gång i juni och nu har jag helt glömt vilken tid på året det är. Så nu måste jag komma på något att köpa åt syrran, har ingen aning om vad jag ska köpa. Nån som har någon idé? Ska dit på söndag så jag hoppas jag kommer på något bra tills dess.

Igår hade jag inte direkt mycket för mig på början av dan. Jag och Aleria var ute ett tag och satt i solen som inte sken och sen gjorde jag väl inte så mycket mer. Förrän på kvällen, då jävlar blev de fart på mig=) Både jag och Ewout glömde bort och dusha för att vi var upptagen med annat. Så istället var vi tvungen att kliva upp i morse och duscha. Jag hatar att duscha på morgonen, eller inte egentligen att duscha utan jag hatar när man kliver ur dusche, fortfarande sömnig, och så är det svin kallt i badrummet. Hemskt!

Jaja, anledning till varför jag glömde bort mig igår var för att jag var upptagen med att packa ner saker från bokhyllorna. I lördags började jag lite smått och fyllde en sån där stor IKEA påse med böcker. Och igår fyllde jag påse nummer två. Vi har två påsar kvar nu och jag tror att det kommer räcka, hoppas det iaf. Sedan tog jag även och plockade ner prydnadssaker, tavlor och lite annat. Var tvungen att gå ner i källaren och leta upp en passande kartong, vilket var lättare sagt än gjort eftersom vårat förråd är smockat med saker. Vet att det är lite töntigt med prydnadsskaker men jag tycker att det är fint. Dom har dessutom sentimentalt värde som gör att jag vill ha kvar dom. Men jag tog dock mitt förnuft till fånga och slängde bort några saker som inte har något direkt värde.

Sedan så började jag och Ewout att prata lite om vad vi vill göra i lägenheten och vi har idag skrivit en lista över saker som vi borde kolla upp innan vi börjar renovera. Det är ganska mycket som måste göras men det ska nog gå bra. Det ser så himla tomt ut nu i lägenheten efter att jag tagit ner så mycket. Efter böckerna är det bara lite andra saker förutom möblerna och köksgrejerna som måste packas ner. Fast vi har ju fortfarnade källaren kvar att tömma. Och det är lite saker på balkongen jag måste gå igenom också. Ska bli så skönt att få ett stort skrivbord så jag kan börja organisera mig lite. Det ligger verkligen saker överallt här, finns liksom ingen egentligen ordning eftersom vi inte har tillräckligt med utrymme till det.

Glömde ringa till biltema idag för att kolla om dom hade fått in cykeln, det var lite korkat av mig måste jag säga. Men men, jag kan ju ringa imorron istället. Ska försöka lägga mig tidigt ikväll, kunde inte somna förns vid 4 inatt. Vilket inte var så smart med tanke på att jag jobbade idag. Men så kan det gå... Ska ta och äta lite vindruvor nu och läsa lite kanske, verkar inte som att det går något bra på tv ikväll. Ja försöker skriva nått imorron om jag kommer på något att skriva.

Ha de bäst//Linda

P.S. Kan ni inte skriva och berätta vad ni tycker om lägenheten, finns bilder i ett tidigare inlägg, är det hur hemsk som helst, eller går den att leva i?

Kommentarer
Postat av: SuZ

Jorå nog tror jag att det kommer att gå att leva i den där lägenheten. Blir säkert jättemysigt sedan när ni tapetserat i de färger ni vill ha det och när era egna möbler kommer in dit. :) Det gör mycket!

2007-07-03 @ 23:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0