Veckan som gått

Hallå!

Ja nu har jag inte skrivit på en hel vecka igen, fy skäms på mig=( Har verkligen tänkt skriva varje dag men jag vet inte varför jag inte gjort det. Har liksom bara skjutit upp det hela tiden. Men jag kan väl berätta vad som hänt de senaste dagarna.

I onsdags var jag och mamma upp till Torvalla och kollade in lägenheten. Mamma kollade tapeter och så eftersom hon har lite vana av att renovera och vi fick ett positivt besked om att vi troligen inte måste riva så mycket tapeter, utan bara spackla fogarna och diverse hål. Så det känns ju helt underbart kan jag bara säga. Hade ingen lust att stå oc spackla överallt i rummen. Sedan såg vi även att det är förberett i köket för diskmaskin, det enda man behöver göra är att riva ut ett skåp. Det känns ju även riktigt bra eftersom jag så gärna vill ha en diskmaskin. Dock blev det även dåliga nyheter i form av att garderoberna jag tänkte lägga in i klädkammaren inte får plats. Så nu vet jag inte vad vi ska göra. Ville ju verkligen göra så så att vi kunde få mer plats i sovrummet. Vi funderar nu på om vi halt enkelt ska göra om klädkarmmaren till Ewouts datarum, mitt skrivbord får inte plats där. Sedan blev jag även riktigt besviken när jag såg att han som bott där tidigare inte direkt har städat bra. Det var fläckar och gud vet vad överallt, riktigt dammigt på vissa ställen och på balkongen stod en låda som varken jag eller mamma vågade öppna i rädsla för vad som kan finnas i den. Men men, jag hade ju ändå städat själv men det hade ju vare trevligt om det vare lite mer städat. Så kan det gå.

Vi kommer väl troligen åka upp i helgen, fredag eller lördag och stanna till söndag, för att börja renoveringen. Känns väl inte allt för roligt, helst inte eftersom vi måste sova på en madrass. Men vad gör man inte=). Har fortfarande inte kommit fram till vad vi ska ha för färger. Lutar dock väldigt mycket åt att ha grönt i köket. Tycker om grönt=)

Ja i torsdags händew väl inte allt för mycket. På dagen hade jag tvättstuga och medan jag väntade på att tvätten skulle torka gick jag och åt lunch med en kompis jag brukade jobba med på MCD. Det var riktigt trevligt att träffa henne igen, hoppas vi kan träffas nå mer innan jag flyttar=) När Ewout kom hem från jobbet åkte han och jag inte till birsta, kändes dumt att gå omkring där när det var finväder ute, men jag var ju tvungen. Var och köpte en present åt syrran och sedan köpte jag två kjolar åt mig själv. Är riktigt nöjd med dom=) En grå och en i svart grått och vitt=)

Ja i fredags hände det mycket=) Först jobbade jag mellan 10-15 vilket inte alls va nå roligt eftersom jag var tvungen att stressa rumpen av mig när jag kom hem. Som tur var kom Malin förbi precis innan jag slutade så då var hon snäll nog att ge mig skjuts hem, fick även träffa Kira-Li vilket jag inte klagar över. Sötare bäbis finns inte! Kira-Li är syrrans kusin om det är någon som undrar. Malin sa även att dom kunde komma och plocka upp mig när dom åkte in till stan så jag skulle slippa ta bussen så det blev jag riktigt glad över. När jag kom hem var det bara att hoppa in i duschen, springa på systemet och sedan fixa till mig innan Malin, syrran och tjejen som körde kom. Väl inne i stan tog jag bussen upp till Skönsmon där Sofia kom och mötte mig. Sedan blev det förfest=) Spenderade 2 timmar åt att spela diverse spel, började med ett som resulterade i typ 4-5 shottar, utblandade, och sedan fortsatte det så. Jag hade hur roligt som helst, helst när vi lekte Tarzan. Lyckades på något sätt göra amöbans ljud och apans rörelser. Måste ha sett hur konstigt ut som helst=) De e bara Sofia som förstår vad jag pratar om nu, men det gör inget.

Ja vid halv 9 åkte vi iaf ner på stan och in på gatufesten. Det små duggade lite då men det var inte så farligt. Jag började med att gå ner till en av båtarna där syrran och Malin satt. Syrran höll på att dö och insisterar på att både jag och Malin var riktigt på lyret, men det var vi inte kan jag säga. Men lullig var jag helt klart=) Där blev det ytterligare ett par öl innan jag gick med syrran till bussen. Efter det mötte jag upp med Sofia och alla andra jag förfestade med, Carro Simon Anna Erika Rikard och även Inge hade kommit med i gruppen. Och vi gick tillsammans upp mot torget. Tyvärr började det regna som mest då så vi fick klämma in oss på kanten av Oscars tältet. Tappade även bort tre stycken ut gruppen. Men men, det är sånt som händer. Efter vi hade stått i tältet ett tag blev jag riktigt less av att bara stå där. Regn har väl aldrig skadat någon! Så vi gick ut i regnet istället. Kvällen fortsatte iaf och avslutades med lite käk innnan Ewout kom och hämtade mig vid 1 tiden. Jag var riktigt dyngsur när jag kom hem kan jag säga. Har fortfarane inte vågat titta riktigt hur mina skor ser ut, dom är av mocka.=/ Men jag ångrar mig absolut inte över att jag åkte dit. Visst, det var tråkigt att det regnade, men jag hade ändå skit roligt! De e så roligt att festa med Sofia och hennes kompisar för alla är så himla snälla=) Hoppas det blir mer av det!

I lördags sov jag till 1 och var orolig för att jag skulle vara bakfull men det var jag som tur var inte. Dock enormt trött vilket inte blev bättre av att jag var tvungen att jobba mellan 16-00, men det gick bra det också. Allting går bara man vill=)

Igår så var vi först bort till syrran och firade henne. Av oss fick hon en resväska med leopard mönster som jag tror hon blev riktigt glad över. Hon hade ju trotts allt önskat sig den, men ingen ville köpa den åt hon så då måste man ju ställa upp=) Hon fyllde ju trotts allt 15 och det är ju lite speciellt, enligt mig iaf. Känns konstigt att hon har gått och blivit då gammal, för mig är hon fortfarande 5 och leker med barbie dockor=) Kira-Li fick jag även träffa så jag satt och gosade med henne=). Mysigt värre=) Sedan var det bara att åka hem eftersom jag började jobba 3, och det var inte alls roligt kan jag säga. På kvällen gjorde jag inte mycket, satt mest bara i soffan och tråkade. Var riktigt trött kan jag säga.

Idag började jag dagen med att ha körlektion kl 7,20 på morgonen. Alldeles för tidigt!!! Det gick väl sådär men det känns inte som att det gav mig någonting. Jag har istället ringt till en annan körskola så jag och mamma kan gå dit och få handledarutbildning. Lite sent på tänkt jag vet men jag ville inte köra med mamma först eftersom hon är så jäkla hetsig. Men nu känns det som att jag verkligen borde för det jag behöver är mängd träning. Jag måste bli van att sitta och köra, vilket jag inte kommer bli av några enstaka körlektioner. Så på torsdag blir det handledarutbildning med mamma=) Tar typ tre timmar så jag lär väl ha somnat innan dess.

Idag får jag reda på vad jag ska göra till hösten. Känns lite pirrigt men jag är ganska säker på att jag inte kommer komma in på socionomutbildningen. Självklart vill jag ju komma in, men gör jag inte det är det ju bara att försöka igen till våren. Antagningsbeskedet skulle egentligen ha kommit nu men det hade blivit försenat till efter 18 tiden. Men det är ju bättre än flera dagars försening om man säger så=) Jag kan ju skriva ikväll och berätta mitt besked.

Nu ska jag ta och hämta posten och sen ska jag nog diska lite. Borde egentligen börja packa lite mer saker inför flytten också eftersom vi tänkte ta släpvagnen med oss till helgen men vi får väl se om jag orkar. Kom precis att tänka på en sak. Om vi tar med oss släpvagnen, vart ska vi då ställa den? Vi ska ju sova där... Det var ju inte bra... Måste prata med Ewout när han kommer hem från jobbet. En annan sak också: glömde berätta att dom ringde från riksbyggen i torsdags, dom som äger huset våran nya lägenhet ligger i, och det var inga problem så lägenheten är officiellt våran nu=)

Skriver väl nått ikväll också.
Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0