Ännu en helg snart förbi...

Hallå!

Har inte skrivit igen på ett par dagar nu. Jag har helt enkelt inte orkat, men nu är jag redo att skriva lite igen. Ja i fredags var jag inte på jättebra humör kan jag säga. Jag ringde ju till checkers i torsdags för att fråga om dom kunde boka in en ny uppkörning åt mig, men det kunde de inte eftersom man var tvungen att vänta till dagen efter. Hon jag pratade med sa däremot att hon skulle göra det på en gång på fredagen och sedan höra av sig till mig. I fredags väntade jag på samtalet, men det kom aldrig. Så istället ringde jag dit igen vid 2 och frågade om hon kunde boka in uppkörningen åt mig. Samma tjej sa då att hon inte kunde göra det i Timrå men att hon skulle in till stan snart och då skulle hon höra av sig till mig vid 3 när hon hade bokat tiden. Jag sa även att det inte spelade någon roll vilken tid jag fick huvudsaken det var den snabbaste tiden möjlig att få. Tyvärr var jag tvungen att gå hemifrån då men jag hade mobilen med mig och kollade telefonen ofta för att se när hon ringde, hon ringde aldrig. Och när jag kom hem visade det sig att hon inte hade ringt hem heller. Tror ni jag blev lite arg och besviken eller? När jag säger till hon att jag vill ha en tid så borde hon ju fixa en tid åt mig. Eller? Tänker bara på nu att det säkert fanns en tid i fredags som jag hade kunnat få, men p.g.a. henne fick jag den inte...

Pratade även med Sofia igår om hennes andra uppkörning, och om hon kommer ihåg rätt hade hon den första uppkörningen, som hon inte klarade för en riktigt idiotisk sak, i juni och var sedan tvungen att vänta till början av augusti innan hon kunde få en ny tid. Jag vill inte vänta så länge! Helst inte eftersom vi ska flytta och jag skulle verkligen behöva ha körkortet då. Om inte annat så kanske jag kommer vara lite ringrostig om det tar för lång tid eftersom jag inte har möjlighet att köra hem och jag behöver just nu inga fler körlektioner.

Nog pratat om det. Igår hade jag en ganska tråkig början på dagen. Var tvungen att tvätta vilket inte alls är roligt kan jag säga. Men nu är alla kläder rena plus sängkläderna så det är ju skönt=) Vi hittade även en annan lägenhet på blocket som vi ringde på. Jag hade dock ingen lust alls att åka upp till Östersund. Är så jäkla less på att sitta och åka fram och tillbaka nu. Det är en utav anledningarna till att jag vill ha en lägenhet innan jag börjar skolan för jag har absolut ingen lust att sitta och pendla flera dagar i veckan. Iaf så erbjöd sig Ewout att åka upp själv så igår vid 5 tog han bilen upp till Torvalla.

Jag var under tiden han var borta med Sofia. Vi hade inte varit med varandra på ett litet tag då så det kändes som att det var dags. Vi skulle väl egentligen ha tittat på en film men istället fastnade vi framför tv:n. Vi kollade bl.a. på Batman, 4 juli och några fler filmer=) Marlene kom även förbi en snabbis vilket var trevligt eftersom jag inte sett hon på ett tag. Vi gick alla tre ut och åt och hade väldigt trevligt. Hon berättade att hon fått ett till jobb så nu ska hon jobba på 2 ställen i sommar. Tycker inte riktigt om den idén ja för enligt mig borde hon ta sommaren till att ta det lite lugnare. Men men, det är ju trots allt hennes liv.

När Ewout kom hem vid 12 hade han tagit en massa bilder på lägenheten som jag kunde kolla på:

image5
Sovrummet

image6
Vardagsrummet, lite av det iaf

image7
Köket, och mannen som säljer lägenheten. Han höll på att flyttstäda och det är därför det är lite väl stökigt.

Ja det var några bilder av lägenheten. Personligen tycker jag att rummen ser lite väl små ut men man kan ju inte få allt. Vi kommer få reda på ikväll om vi har fått den lägenheten vi bjuder på nu, vilket vi troligen inte kommer få. Så när vi vet hur det gått kommer vi väl höra av oss till säljaren för den här lägenheten och bjuda på den istället. Den är inte alls så jag ville ha min nya lägenhet, men vi kan ju faktiskt sälja den om ett år eller nått och hitta något nytt då. Det positiva då är att vi slipper i så fall den här pressen på oss.

Satt precis och kollade lite på en dokumetär om massakern på Columbine. Herregud vad människor kan göra mot varandra ibland...
Ja jag vet inte vad jag ska säga mer. Vi väntar alltså på att få höra från första lägenheten ikväll. Och mycket mer ska vi väl inte göra. Mamma kommer förbi ikväll så vi ska käka lite tacos. Det blir nog riktigt gott det, hoppas jag iaf=)

Dagens visdomsord:

En ogrundad misstanke är märkligt nog nästan alltid ett självporträtt.
// Tollak B. Sirnes

Jag skriver väl något ikväll om vi hört något om lägenheten.

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0