Bilen

Hej!

Ja igår var man upp och hämtade nycklarna till lägenheten, så nu är det fixat. Fick även se den för första gången och rummen var tyvärr så små som jag trodde men det löser sig väl. Det blir nog bra tillslut, den är ju iaf större  än den här lägenheten så det är ju bra. Ska upp nått till veckan och då tänkte jag ta med mig lite saker, typ böcker och annat som vi inte behöver just nu. Då kan jag även ta och kolla runt lite bättre, det var ju inte riktigt utstädat igår plus att han hade massa folk där för att hjälpa han flytta ut. Så det kändes inte som att jag hade nån lust att stanna allt för länge. Det känns iaf skönt att vi har nycklarna nu så det är bara att börja renovera så snart vi kan. Måste ju ta och bestämma oss för vilka färger vi vill ha.

Ja idag fick Ewout äntligen delarna till bilen. Han bestämde sig ju för att byta stötdämpare i söndags, vet inte om jag har berättat det här redan. Iaf så gick det inte riktigt som han hade tänkt sig och några utav delarna hade rostat sönder totalt=/ Så han var ju tvungen att beställa nya delar. Dom sa att delarna skulle ha kommit in i onsdags men det hade dom ju självklart inte, men idag kom dom äntligen=) Så nu har vi bil i helgen så det är ju skönt=) Tycker synd om Ewout dock för han har varit tvungen att kliva upp halv 5 hela veckan för att ta bussen till jobbet. 

Sitter och försöker komma på vad jag ska skriva men jag har verkligen ingen aning. Måste ner och hämta den torra tvätten om typ 40 min. Har varit en väldigt tråkig dag, det enda jag har gjort är att tvätta. Blev dessutom väckt av världens smäll imorse. Aleria hade rivit ner en utav blommorna och lerkrukan gick sönder. Så nu måste jag iväg och köpa en kruka också=/ Men det hinner jag nog inte med idag. Jag och Ewout kanske åker in till birsta imorron och fixar en kruka samtidigt som vi kan köpa min nya cykel=) Det är verkligen en kärringcykel men jag älskar den=) Hoppas bara dom har den och att dom har den i svart. 

 image20

Visst e den snygg?=)

Dagens visdomsord:

Dörren till det förflutna låter sig inte öppnas utan att det knarrar.
// Alberto Moravia

Nu ska jag ta och dammsuga mattan, fullt med jord på den, har inte orkat gjort det än. Hoppas att det blir tacos till middag ikväll=) Man kan ju hoppas=)

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0