Härlig dag

Hej hej!

Ja idag har man fått ganska mycket gjort kan jag säga. Jag började med att sortera all smutstvätt och fick det till fyra maskiner. Sen vid 11 gick jag ut och solade, var så skönt! Vid halv 12 började jag med tvättstugan men jag gick ut och solade en sväng till medan jag väntade på att de första tre maskinerna skulle bli klar. Sedan, medan jag väntade på att tvätten skulle torka så jag kunde gå ner och hämta den, så städade jag lite. Plockade undan, diskade och dammsög, blev precis klar i tid till Ewout kom hem från gymmet och då tog han över efter mig. Så han fick sköta moppning och toalettstädande. Det blev jag riktigt tacksam för eftersom jag då han ut till solen yttligare en halvtimme innan tvätten blev torr. Tog med mig lite melon och en bok och satt bara och myste=)

Sen tog jag en dusch och vandrade iväg till affären för att köpa lite middag... Vi har ju en elektrisk grill som inte blivit använd på ett år nu så vi bestämde oss för att grilla lite. Det blev fläskfilé som vi åt med kroketter, bea-sås, paprika, och röd lök. Var nog den bästa middagen jag haft på länge kan jag säga! Var hur gott som helst!

Sen efter det har jag diskat och pratat lite med Sofia. Hon ska ju komma bort imorron så vi bestämde en tid och även att vi skulle spela lite kubb. Måste ju njuta av sommaren så mycket det går när man inte jobbar. Om inte annat så vet man ju inte hur mycket fin väder det kommer vara. Kan ju bli regn resten av sommaren... Hoppas inte det dock! Vill för en gångs skull bli riktigt brun. Idag syns det väl lite att jag suttit i solen men jag ska sitta imorron också, innan Sofia kommer, och då kommer jag väl få mer färg på mig.

Nu vet jag faktiskt inte vad vi ska göra. Blir kanske nån film... Om vi kommer på nån vi vill se. Jag är så glad att jag fick så mycket gjort idag. Det känns alltid bättre när jag har spenderat dagen åt att göra olika saker istället för att bara sitta. Visst kan det vara skönt att sitta och lata sig ibland också, men inte alltid. Har bestämt mig för att försöka läsa så många böcker som möjligt den här sommaren. Jag tycker om att läsa men när jag börjar plugga igen kan det bli svårt att hinna med det. Om inte annat har man ju böcker till skolan som är lite viktigare än skönlitterära böcker. Har även planerat lite för vad som måste göras innan den planerade flytten. Måste gå igenom allt vi äger och se vad som skulle kunna slängas, skänkas bort eller kanske säljas. Bara onödigt att packa med oss saker vi egentligen inte behöver. Det är mamma som ska köpa lägenheten av oss så egentligen behöver vi inte städa ut den riktigt, men lite kommer jag nog städa. Är lite av en pedant ibland har jag upptäckt. Det började när jag jobbade på McD tror jag, hehe.

Dagens visdomsord:

Man ser inte livets verklighet innan man står på stupets brant.
//Per Hansson

Ne nu är jag less på att skriva och ni som läser är nog less på att läsa.

Ha de bäst!//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0