Helgen

Hej!

Då börjar denna helg närma sig sitt slut då. Har inte skrivit på ett par dagar nu, hoppas ni inte har saknat mig allt för mycket=P

Lördag förmiddag gjorde jag inte mycket, tänkte gå ut solen ett tag men jag orkade inte. Av någon anledning fick jag dåligt samvete för det, vilket är korkat, det är ju bara början av sommarn. Tror det har att göra med att alla, helst mamma, alltid klagar på att jag är så blek. Men jag borde inte bry mig om det, det är ju faktiskt smartare att inte vara i solen om man tänker på hur farligt det är. Sedan åkte jag iaf och jobbade vilket var tråkigt men ändå gick hyffsat bra. När jag kom hem hade jag tänkt ta det lungt ett tag men jag bestämde mig för att städa istället. Hade egentligen ingen lust och det var faktiskt inte så pass stökigt att det behövdes, men kände ändå att jag ville få lite ordning. Så jag packade in den rena tvätten Ewout hade tvättat tidigare under dagen, diskade och dammsög. Orkade inte moppa igår heller men men. Så viktigt är det inte för mig. Huvudsaken jag får bort lite damm, katthår och kattsand från golvet är jag nöjd.

På kvällen hade vi planerat att åka in på cruisingen men jag orkade inte. Kände mig alldels för trött. Mamma och moster åkte in iaf och ringde till mig efter ett tag och undrarde av vem jag hade hört av att det var cruising eftersom det inte var någon. Lät lite konstigt tyckte jag, och dom stannade ända till 11 utan att se nått. Idag läste jag en kompis blogg och fick reda på att cruisingen hade blivit flyttad. Det var ju synd för mamma och moster, men men så kan det gå...

Idag åkte vi iaf upp till Torvalla och kollade på lägenheten jag ringde på tidigare i veckan. Första intrycket jag fick var att den kändes något liten trotts att det var 65kvm, helst då köket och sovrummet. Sedan såg ju tapeterna riktigt hemska ut, dom var inte bara mörka utan också väldigt gamla och fula. Så det behövdes ju helt klart omtapetseras i allla rum. Men efter vi hade varit där ett tag började jag se lägenheten framför mig med ljusare tapeter och med persienner uppdragna och då kändes den helt ok. Dom höl dessutom på att packa ihop allting i lägenheten så det var ju saker övetallt vilket även det fick det att kännas mindre. Badrummet däremot var stort och fint, nyrenoverat dessutom med kakel så det tyckte vi ju helt klart om. Sedan fanns det, förutom två garderober i sovrummet, en stor klädkammare. Detta är något vi behöver för vi har alldeles för mycket kläder. Det stod även en tredje garderob i sovrummet som egentligen hörde hemma i hallen så flyttar man ut den blir det ännu mer plats. Och det bästa av allt: Uteplatsen! Förutom att det fanns en ganska stor altan, eller vad man ska kalla det för, tillhörde det en liten trädgård till lägenheten. Eller liten och lite, jämför man med andra lägenheter var den riktigt stor. Såg så himla mysigt ut och jag kunde helt klart se mig själv där på sommrarna liggandes i solen eller påta i den lilla rabatten med blommor och kanske nån jordgubbsplanta=) Ja vi la ett buf på den=) Problemet är bara att yttligare 6 personer har ringt på den vilket betyder att chanserna att vi får den är små... Det känns inte alls roligt för ju mer jag tänker på det dessto mer vill jag ha den. Visst det krävs lite jobb, men när det är klart kommer det nog vara helt underbart där. Vi lär väl få reda på hur det har gått med budgivningen innan slutet av nästa vecka. De som säljer den verkade vilja bli av med lägenheten ganska snabbt. Håll tummarna för oss nu!!!

Förutom det kan jag inte säga att jag gjort mycket idag. Har suttit och läst på den 4 HP-boken och käkat lite melon, gott gott=) Imorgon jobbar jag mellan 10-19 och det känns inte alls nå lockande. Som tur är är jag ledig tre dagar efter det=) Vilket är tur med tanke på att jag har lite saker att göra. Bl.a. måste jag plugga eftersom uppgiften som jag inte klarade måste in igen. Ska skicka ett mail till läraren ikväll så jag är säker på att få svar innan tisdag då jag planerar att plugga. Har ingen aning om hur jag ska formulera mig dock. Hon antar nog att jag förstår vad som är fel med den vilket kan få henne sur om jag skickar ett korkat mail. Får väl tänka på det ett tag så kanske jag kommer på något smart att skriva.

Fick precis reda på att Ewout syrra inte klarade sin andra uppkörning. Tycker så synd om henne!!! Plus att jag blir orolig för mig själv. Jag kommer inte klara det alltså... Gud vad nervigt det här är! Vill inte... Alla säger att det kommer gå bra, men dom vet ju inte hur jag kör, det är ju ingen förutom min körlärare som faktiskt sätt mig köra den senaste tiden. Vet ni vad jag fick reda på? Att min körlärare eller någon annan på checker var påväg att avboka min lektion före uppkörningen för att istället ge den till min kusin. Som tur va såg han att det var min lektion och sa åt henne att inte avboka mig. Vad är det för sätt!? Så kan man väl förfan inte göra??? Helt otroligt, aja...

Dagens Visdomsord:

Så snart du litar på dig själv kommer du att veta hur du bör leva.
// Goethe

Nej nu ska jag ta och läsa ett tag till och sen blir det sängen. Måste upp imorron ganska tidigt, helst eftersom jag tänkte cykla, så jag har ingen lust att vara trött. Men känner jag mig själv rätt kommer jag nog vara det ändå...

Sov så gott//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0