Hemska dag...

Hej hej...

Ja som ni kanske sett har mina rubriker den senaste tiden räknat ner inför något. Vissa av er förstår säkert vad jag räknade ner till, men jag ville ändå inte berätta ifall den inte skulle gå bra. Ja, det gick inte bra! Hade inte tänkt skriva om det här men efter att den första chocken, ilskan, och deprissionen lagt sig kom jag fram till att det faktiskt inte är nått att skämmas för. Så därför tänker jag ändå berätta om min inte allt för trevliga dag.

Ja idag hade jag min uppkörning. Jag började med att ha en körlektion innan då jag redan var nervös men när det var dags för själv uppkörningen blev det hela ännu värre. Jag skakade och kunde knappt andas normalt. Mitt hjärta höll på att hoppa ur min bröstkorg. Efter att jag hade kört i sisådär 3-4 min kom vi upp på vägen som går nedanför filmstaden. På vägen som går jämsides med filmstaden ser jag att en bil är påväg och jag får på en gång panik eftersom jag inte kan komma på om jag var på en huvudled eller inte. Jag kollade desperat efter en skylt och försökte tänka på vad jag kunde om vägen men min hjärna gick på högvarv, eftersom jag var så stressad och nervös. När jag tillslut kom fram till att jag inte låg på en huvudled sa hon som höll i uppkörningen att jag måste släppa fram bilen. Det måste ha hänt under samma sekund eller nått. När vi är klar med uppkörningen fick jag självklart höra att jag inte hade klarat det på grund utav det. Men jag hade däremot klarat resten av tiden jättebra och det fanns inget hon kunde kommentera. T.o.m. hon förstod att jag var nervös och att jag därför inte agerade rätt eftersom jag gjorde det på andra vägar där det var högerregeln.

Så jag klarade det alltså inte... På ett sätt förstår jag henne men samtidigt blev jag väldigt less. Jag menar om jag nu hade visat senare att jag kunde det, och hon dessutom förstod att jag gjorde misstaget därför att jag var nervös... Kunde hon inte ha godkänt mig då?? Gud vad less jag är nu! Ville verkligen ha körkortet. Och nu kommer det väl ta hur lång tid som helst innan jag får en ny tid eftersom alla stockholmare m.m. är här för att ta körkortet. Tycker verkligen att de som bor i sundsvall borde ha förtur.. Men men, jag får reda på imorron om jag har klarat det eller inte, men den här gången tänker jag inte berätta det för någon! Nervöst nog utan att veta att en massa människor sitter och tänker på mig...

Nu måste jag bara släppa det här och tänka på nästa uppkörning istället, jag får ta det här som en något dyrare körlektion helt enkelt. Det positiva är ju att jag nu vet ungefär hur det är. Och att det faktiskt inte är så farligt som jag trodde. Förhoppningsvis kommer jag tack vare det inte vara så nervös nästa gång.

Dagens visdomsord:

Det är bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
// Konfucius

Kan säga att jag inte har gjort mycket mer än det idag. Var och käkade lunch med mamma på Texas när hon kom och hämta mig efter uppkörningen och efter det har jag bara varit hemma. Suttit och läst HP. Tog även och plugga undan lite och diskade så nu är det rent här igen. Ja jag vet, vi stökar ner otroligt snabbt. Har nog mycket att göra med att vi har en lite liten lägenhet.

Ha de bra//Linda

P.S. Vi har fortfarande inte hört nått mer om lägenheten, lär väl få reda på ikväll antar jag... Håll tummarna är ni snäll=)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej gumman. Synd, men det kommer att gå bra nästa gång. Så var det för mig också ju. Hörs nått senare, om vi ska ha movienight nått i helgen. kramar

2007-06-14 @ 21:23:36
URL: http://princessia.blogg.se
Postat av: Daniel

Hey Linda, ledsen att det inte gick. Hon verkade vara extremt sträng som kuggade dig för en sådan sak, hon förstod ju t.o.m att det var för att du var nervös. Aja, det är bara att hoppa tillbaka upp på hästen igen! (eller bilen men det blir bara konstigt :P)

2007-06-15 @ 09:15:39
URL: http://www.danielhultqvist.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0