Lång dag...

Hallå!

Ja idag klev man upp halv 6 efter att ha fått 3 timmars sömn ungefär, kändes inte alls roligt kan jag säga. Har varit så trött hela dan. Som tur va fick jag sluta en halvtimme tidigare så det var skönt=) När jag kom hem kollade jag posten och jag hade fått brev från min lärare till textanalys kursen. Snacka om orolig jag blev, har inte fått någonting av henne och nu kom alla 4 uppgifter tillbaka i samma brev. Det gick iaf hyffsat. På min stilfigurtext hade hon satt ett bra, men inte skrivit något betyg vilket känns lite irriterande. Till min textanalys hade jag fått ett G och det är ju bra eftersom jag var orolig för att inte klara den. Självklart kändes det dock lite surt eftersom jag gärna hade velat ha ett VG. På min elevtextanalys lyckades jag iaf få ett VG så det är ju bra, räcker dock inte till ett VG i betyg för hela kursen. På min platsansökan fick jag ett underkänt! Gud vad less jag blev! Det var den enda uppgiften jag var säker på att klara och så får jag ett U.... Hon har dessutom inte skrivit vad som är fel så jag har ingen aning om hur jag ska förbättra den, måste ju bearbeta och skicka in den igen. Ska skicka ett mail till henne och fråga... Känns konstigt att inte klara en uppgift, var länge sen jag inte blev godkänd på nått nu, iaf på nått jag faktiskt försökt göra bra. Tror det bara hänt en gång förut...

När jag kom hem försökte jag att inte somna men det var riktigt svårt, som tur va lyckades jag aldrig få nå riktig sömn för telefonen insisterade på att ringa hela tiden. Mamma ringde två gånger, sen en telefonförsäljare och sen en kille som hade ringt fel. Allt inom loppet av 1½timme.

Vi åt tacos idag!! Var hur gott som helst. Mamma kom också hit och åt med oss. Jag fick en melon av mamma så imorron ska jag sätta mig i solen och käka melon ett tag innan jag ska jobba. Vi funderar på att åka in på cruisingen imorron också, men vi får väl se hur det blir. Vi var ute väldigt mycket idag och jag trodde inte att solen tog så mycket på mig. Det var ju varmt men ändå så kändes det som att jag var mycket i skuggan. Hade fel dock för när jag kom hem hade jag fått rändes på armarna efter t-shirten, så nu ser jag lite konstig ut. Tur att jag inte var likblek under t.shirten, så det ser inte helt förjävligt ut.

Dagens visdomsord:

Det finns saker som är mer värda än ditt liv. För dem skall du kämpa.
// Arnulf Overland

Tror jag ska läsa lite nu, har ingen lust att kolla på tv. Sen blir det nog i säng tidigt.

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0