Nationaldagen

Hallå!

Idag är det Sveriges nationaldag, ifall nån har missat det. Fast jag kan inte säga att jag firade det så mycket. Jag började dagen med att städa lite, men jag skippade att moppa, hade ingen lust och ingen tid. Sen kom Helena förbi med hennes två döttrar. Ebba blev väldigt intresserad av Aleria men Aleria var inte lika glad att se henne. Det var första gången hon träffade ett barn och jag tror hon blev lite rädd. När Ebba kom in i köket förvandlades Aleria till en liten boll, hennes svans såg ut som en dammvippa, och hon stod bara och stirrade. Sen rymde hon snabbt in i varadgsrummet och la sig under soffan. Vi såg inte nå mer av hon efter det=) Sen gick vi på en promenad och innan vi skilldes åt somnade Ebba med huvudet på min axel, tror det var lite jobbigt för henne och gå hela vägen. Men hon ville inte åka vagn verkade det som.

Efter det tog jag och Ewout en tripp in till stan och sen till Birsta. Var tvungen att gå på ÖB och köpa kattsand, det är billigast där, och bra sand dessutom. När vi kom hem igen ringde jag till mamma och sen gick jag upp till torget och mötte henne där. Mormor är ju med i en dansgrupp för seniorer så dom uppträdde på torget, dagen till ära. Mormor såg så söt ut=) Men jag tyckte lite synd om hon när dom tappade bort stegen.

Jag träffade även min kusin när vi var ute och gick. Han vägrar fortfarande berätta när han har sin uppkörning. Jag hoppas verkligen jag klara min! Undrar hur lång väntetiden är om jag inte klarar det. Nu när alla stockholmare m.m. är här lär det ju ta hur lång tid som helst att få en ny tid. Dåligt tycker jag.

Efter det har jag inte gjort så himla mycket. Läste lite grann bara, snart klar med bok 2. Ewout fixade mammas cykel idag så imorron tänkte jag kanske ta en cykeltur. Var ett år sen jag cyklade nu, när jag var i Holland, så vi får väl se om jag ramlar och slår mig=)

Dagens visdomsord:

Med andras ögon kan man se sina egna fel.
//Kinesiskt ordspråk

Tror jag ska ta och läsa lite mer. Skriver väl nått imorron antar jag.

Ha de bäst//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0