Ojojoj...

Hej hej!

Ja ni, vad ska jag säga... Ja kan ju berätta lite om vad som händer med min planering för uppkörning. Tänker dock inte berätta om några tider, eller datum.

Ja som jag berättade förut så hörde checkers aldrig av sig i fredags, till min stora frustration. I måndags ringde jag då självklart dit för att höra om dom hade varit smart att boka in en uppkörning åt mig. Fick då höra att den tidigaste tiden dom kunde erbjuda mig var i augusti. Anledningen var att dom helt enkelt inte hade några körlärare lediga förrän då. Tror ni jag blev lite less eller? Så då ger hon mig förslaget att själv boka in en uppkörning genom vägverket eftersom hon hade sett att det fanns tider tidigare. Så jag tog då och ringde till vv bara för att höra att den tiden dom hade att erbjuda inte var mycket bättre. Dock lite bättre med tanke på att den var i Juli. Det kändes ju faktiskt inte så trevligt att måsta ha en uppkörning mitt i all flytt stress. Kommer vara nog nervös som det är med tanke på att det är första gången jag flyttar härifrån.

Så jag tackade ja till den tiden för uppkörning och ringde även till checkers för att få två körlektioner inbokade. Dessa körlektioner var självklart inte ens i närheten av min uppkörning, med det var de enda dom kunde erbjuda. Som ni kanske redan har förstått var jag inte alls nöjd med den tiden. Så jag kom att tänka på att man kanske kunde boka uppkörning via internet. Vilket man som tur var kunde och även fast jag hade en tid inbokad kunde jag ändå kolla andra tider. Jag upptäckte även att man det finns en så kallad sista-minuten bokning som innebär att man kan ringa till en telefon kl 8.15 varje morgon för att se om det finns några lediga tider den dagen. Så igår, och även idag, har jag gått in på vv hemsida under ett x antal tillfällen i förhoppning att det skulle finnas en tid ledig. Jag ringde även till den där mobiltelefonen i morse för att se om det fanns några tider i dag, till min stora besvikelse. Att behöva sitta och ringa jag vet inte hur många gånger och hoppas på att dom kanske har slagit på telefonen för varje gång man ringer var väldigt nervöst.

Så jag hade alltså ingen tur, förns för ungefär en halvtimme sedan. Jag gick som vanligt in på sidan och upptäckte helt plötsligt en tid som var mycket bättre än den tiden jag hade inbokat. Enda problemet: uppkörningen är i Östersund. Jag försökte desperat komma fram till vad jag skulle göra. Å ena sidan så är det inte smart att ha en uppkörning i en stad man aldrig kört i förut. Men å andra sidan så ska man ju kunna köra varsomhelst med utblidningen man fått. Reglerna gäller ju trots allt överallt. Jag menar, tar man det bara lungt och inte gör något förhastat borde man klara det. Under körlektionen i förra veckan så körde jag ju faktiskt på ett par vägar jag aldrig varit förut. Men sen kom vi ju till problemet att Ewout jobbar vilket gör det ganska svårt för mig att kunna ta mig upp till Östersund. Jag var ju därför tvungen att ringa till mamma för att höra vad hon tyckte. Hon var inte helt för idén men gick efter ett tag med på att köra upp mig dit på dagen för min uppkörning. Ewout gick dessutom med på att åka upp några dagar innan så vi kan köra runt och se hur det ser ut däruppe. Kanske det skulle hjälpa mig iaf lite grann. Vad jag även tänkte på som anledning till varför jag skulle kunna ta den uppkörningen är att jag ska ju faktiskt flytta dit. Och om jag inte klarar en uppkörning här i Sundsvall kan jag ju måste göra den i Östersund ändå. Så då kan det ju vara bra om jag har gjort den en gång. Kom även att tänka på att jag skulle ju kunna ringa runt till körskolor där och se om dom har några lediga tider för körlektioner som jag kan få, det som oroar mig är väl att man inte får boka in bara en körlektion utan måste skriva in mig på körskolan och betala pengar för det.

Ja ni kanske har förstått redan vad jag kom fram till... Jag bokade in uppkörningen i Östersund. Sofia har redan gått med på att köra upp mig till Ö-sund om jag får en tid för lektion. Och... jag vet inte jag. På ett sätt känns det som att jag har en lite chans att få körkortet. Men på ett sätt känns det lite hemskt att tänka på vad alla kommer tycka om jag inte klarar det. De flesta kommer ju tycka att jag varit riktigt korkad. Jag kommer självklart fortfarande kolla vv hemsida för tider i Sundsvall och jag kommer även fortsätta ringa till sista-minuten bokningen. Men som det ser ut nu kommer jag att ha min uppkörning i Östersund... Jag måste vara helt bombad.

Min kusin lyckades ta sitt körkort i måndags på första försöket. Så jag skålar för honom, Grattis! Ewout syster tog sitt körkort idag på tredje försöket, så grattis till henne också!

Förutom detta har jag inte gjort mycket de senaste dagarna kan jag säga. Mest suttit och läst vilket nu har resulterat i att jag har läst ut den 6:e HP boken en månad innan den sjunde kommer ut. Vilket inte alls var vad jag hade planerat. Men men, så går det när man inte kan lägga ner en bok då man en gång börjat läsa. Jag har dessutom fortfarande inte hört något från den andra svenskaläraren. Så jag har fortfarande ingen aning om hur jag ligger till i den delkursen. Jag hoppas väl på att den sista uppgiften har gått bra för annars borde han väl ha skickat tillbaka den för komplettering vid det här laget. Men man vet ju aldrig. Börjar faktiskt bli ganska irriterad... Hatar att sitta och vänta på reslutat. Det är väl det enda bra med att ta prov för att få körkortet, ingen väntetid för att få reda på hur det har gått.

Vi har inte heller hört något mer om lägenheten som jag visade i senaste inlägget och som vi la ett bud på i söndags. Detta bådar ganska gott med tanke på att han sa att han skulle höra av sig om någon annan la bud på den. Som ni har förstått fick vi aldrig den lägenheten vi ville har. I söndags fick vi ett sms som sa att han hade fått ett erbjudande som han helt enkelt inte kunde tacka nej till. Inte alls roligt enligt mig för jag ville verkligen ha den lägenheten! Men men, vi har iaf lagt bud på den här så inom några dagar borde vi ju få reda på hur det har gått med den.

Dagens visdomsord:

Jag kan motstå allt utom frestelser.
// Oscar Wilde

Ja jag har nog inte så mycket mer att säga nu. Hade tänkt hinna diska lite innan dom visar upp kläderna dom gjort på project runway, det är det enda som är intressant. Och efter det tänkte jag väl hoppa in i duschen. Jobbar imorron=/

Ha de bra//Linda

P.S. Det är min namnsdag idag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0