Onsdag

Hallå...

Nu har jag inte skrivit på riktigt länge, har inte haft så mycket att berätta så jag skyller väl på det. Ja vad kan jag berätta om de senaste dagarna. Midsommarafton var väldigt lugn. Vi åt middag med grillad fläskfilé, kroketter och sallad, och sedan blev det en film och jordgubbar=) Så gott med jordgubbar, ska helt klart göra en jordgubbstårta när jag fyller år=)

Helgen var även den lugn. Hände i princip ingenting och även den här veckan har varit händelse lös. Vi har börjat planera lite innför renoveringen av våran nya lägenhet=) Vi måste bestämma vilka färger vi ska ha i rummen och även om vi ska måla eller tapetsera. I sovrummet målar vi nog med en fondvägg där väggen står. Funderar även på att göra något speciellt eftersom vi inte har någon sängstomme. Men det kan jag förklara närmare sedan. Imorron åker vi upp och får nycklarna=) Han flyttar redan på fredag så vi måste åka upp imorron. Så jag ska äntligen få se lägenheten. Har ju bara sätt den på bilder hittills.

Om ni har några råd för hur vi ska renovera så säg till! Vi måste även köpa lite olika saker. Bl.a. en skrivare, fler hyllor (vill ha hyllor i köket), gardiner, en liten garderob till badrummet, och säkert mer saker. Men det får komma precis innan vi flyttar för vi har inte så mycket pengar. Däremot behöver vi inte köpa något skrivbord till mig eftersom vi fick med precis ett sånt skrivbord jag vill ha med lägenheten.

Pratade med Marlene igår och idag, var ett tag sedan vi pratade nu. Hon går på semester till veckan så vi ska passa på att träffas så mycket som möjligt innan jag flyttar. Blir nog lite tranviken och oxviken också=) Har fortfarande inte badat något iår, men det kommer nog det också. Hoppas det fortfarande är finväder när vi flyttat så man kan kolla in nån strand i Ö-sund också=)

Dagens visdomsord:

Den sten man inte orkar lyfta får man låta ligga.
// Norskt ordspråk

Har inte så mycket mer att berätta nu. Men jag ska försöka skriva lite oftare i framtiden=) Ska cykla bort till papperskungen snart och kolla på cyklar. Köper man en cykel där behöver man inte betala förns i september och eftersom jag dels behöver en cykel när vi har flyttat så jag kan ta mig till skolan, dels för att jag nu använder mammas cykel, så lät det som en bra idé. Hoppas bara jag hittar någon bra nudå, som inte kostar för mycket. Och att ingen har tagit den när jag kommer tillbaka för att köpa den=)

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0