Aleria

Hej!!

Ja idag har man inte gjort så mycket. Lagat middag typ... Fick mina OH-bilder av mamma idag, de jag ska använda när jag har mitt tal på onsdag. Dom blev ganska bra faktiskt så det är ju skönt. Sitter och kollar på design simon och thomas nu. Tycker om inredning men ibland blir det lite väl mycket. Igår satt vi och kollade på Fear Factor. Dom var tvungen att äta av en tallrik full med bl.a. äggstockar, inälvor, lammhjärna, koögon m.m. Och som om det inte var nog så var det även fullt med maskar, skalbaggar, kackerlackor och tarantellor på tallriken. Fy fan vad äckligt!!! Kan inte förstå hur dom kunde stoppa nått av det där i munnen. Men men...

Gjorde ett IQ-test idag på illustrerad vetenskaps hemsida och fick ett resultat på 118, vilket var över det normala, de ligger på 100. Det känns ju ganska bra=) Men jag vet inte hur mycket jag litar på dom där testen. Det blir säkert även ett annorlunda resultat med ett annat test. Men det var ändå roligt att göra:)

Idag när jag stod inne i vardagsrummet hörde jag ett ljud ifrån köket och antog direkt att det var Aleria som hade rivit ner nånting som vanligt. Så jag gick in till köket för att se vad hon hade förstört då ser jag henne hängande nedanför fönstret i tråden man använder för att dra upp persiennerna med. Korkade katt!! Hon hängde där med tråden runt magen och försökte se helt oskyldig ut. Det var synd att jag inte hade en kamera nära till hands så jag kunde tagit ett kort på det för det såg verkligen roligt ut. Men samtidigt verkade det ju inte direkt bekvämt så jag hade nog inte kunnat lämna hon där bara för att ta ett kort. Ja... aldrig en tråkig stund om man har katt=)

Sitter och funderar på vad jag ska hitta på för middag imorron. Har verkligen dålig fantasi. Jag brukade tycka om att laga mat men nu känns det inte alls lockande. Borde ta och kolla upp några recept på internet. Vem vet det kanske ger mig lite inspiration.

Det har fortfarande inte kommit ut några lgh som vi känner att vi skulle vilja bo i. Börjar bli orolig nu. Vill ju verkligen trivas i det nya hemmet! Nog för att vi inte kommer bo där resten av våra liv men det blir ju troligen 4 år iaf, vilket är ganska länge. Men det är ju fortfarande ett tag kvar så våran lgh kanske kommer snart.

Nu har Ewout kanske ändrat sig angående vad han ska studera till. Planerna var ju att han skulle börja på idrottsvetenskapliga nästa höst, problemet är bara att vi inte vet vad man kan arbeta som med den utbildningen. Nu har vi istället kollat upp om han skulle kunna bli polis istället. Det är ju inte så långt ifrån militär. För att kunna bli polis måste man vara svensk medborgare och vi har alltid antagit att man måste ha bott i sverige i 5 år för att kunna bli medborgare. Men nu kollade vi upp det och man kan bli medborgare efter tre år om man är gift eller sambo med en svensk. Vilket han är=) Så det är ju jättebra. Om man nu bestämmer sig för att bli polis istället.

Ne som igår så är det återigen dags att diska. Jag vill ha en diskmaskin!!! Aja skriver väl nått imorron antar jag.

Ha de bäst//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0