Äntligen!!!

Hallå där!!

Tro det eller ej men jag är äntligen klar med skolan, nästan=) Det jag har kvar att göra är att skriva ett processförlopp på respons jag ska få av en tjej men det borde inte ta så lång tid. Idag har jag verkligen fått en massa gjort kan jag säga. Jag började dagen med att skriva klart den hemska textanalysen. Det tog väl ett par timmar men sen var det äntligen över. Efter det tog jag en dusch och sedan gick jag hem till mamma för att skriva ut analysen. Vi har ju ingen skrivare och för någon anledning vill läraren att vi skickar in uppgifterna med brev. Efter det tog jag en promenad bort till domus och köpte frimärken och postade analysen så nu är den ur världen=)

Sen gick jag på banken och la in lite pengar på mitt sparkonto. Han jag pratade med försökte få mig att höja mängden pengar jag sparar varje månad men när han hörde att jag pluggar och lever på csn gav han upp. Sen gick jag på affärn och köpte middag, det blev stuvade makaroner och falukorv, smakade väl hyffsat bra. när jag kommit hem igen fortsatte jag mitt pluggande och skrev de tre skrivuppgifterna jag var tvungen att göra. Jag skrev en insändare, en artikel och ett brev. Blev inte riktigt nöjd med det jag skrev men å andra sidan ska jag ju få respons på det så jag kanske får några bra tips av tjejen som ska skriva det. Sen skrev jag även respons på texterna hon har skrivit, blev väl ok men det kändes inte som att jag hade mycket att säga. Men det är väl iofs bra eftersom det betyder att det hon hade skrivit var bra, enligt mig.

När jag var klar med mitt skolarbete plockade jag undan lite i lägenheten och diskade och sedan lagade jag mat. Förutom det fick jag även fingrarna ur arslet och betalade räkningarna. Nu sitter jag och väntar på att House ska börja så jag kan kolla på det.

Ni kan inte förstå hur skönt det känns att äntligen vara klar med skolan. Ok visst måste ju fortfarande skriva den där om processförloppet till mina texter men det handlar om högst en A4 sida jag måste få ihop. Sedan kan det också visa sig att jag måste komplettera eller skriva om något. Inte till talets och skriftens hantverk delen tror jag men kanske till textanalysdelen. Men det får jag i så fall ta tag i då. det är ju ingenting jag kan göra något åt nu. Jag kan ju säga att jag helt klart har lärt mig någonting det här halvåret och det är att inte skjuta upp saker. Oftast tar det inte så lång tid att skriva uppgifterna man måste göra och då är det så mycket smartare att göra det på en gång istället för att vänta till sista minuten. Man får ju ändå lika mycket fritid men minus den stress man känner av att inte vara klar med något. Nä jag är riktigt glad att jag beslutade mig för att börja plugga redan den här terminen trots att jag faktiskt inte har så mycket användning av kurserna jag har läst så är det skönt att veta lite hur det fungerar att plugga på högskolan.

Nu är det alltså två månader med sommarjobb som väntar och sedan en månads semester innan skolan börjar. Egentligen borde jag ju jobba och känna pengar men jag känner att jag behöver verkligen få lite ledigt och det känns som att jag kan unna mig det. Eller vad tycker ni?

Imorron ska jag jobba och det ser jag väl inte riktigt fram emot kan jag säga men det går nog bra. Blir nog i säng tidigt ikväll kunde inte sova så bra inatt. För det första var jag inte direkt trött vilket ju inte gör saken bätttre men det som var ännu värre var katten. Vi hade en kartong ståendes i köket som hon prompt skulle leka med. Vet inte hur många gånger jag var uppe och tog bort henne! Efter en timme slutade hon iaf och kom och la sig på mig istället. Det kan man tycka är bättre men då har ni aldrig sovit med min katt! Proceduren går ut på att ändra ställning att sova i minst 30 gånger, kurra så högt det bara går och slicka på all hud som inte är täckt av ett täcke. Japp hon slickar på mig, mina armar, mina fingrar, mitt ansikte, och det är omöjligt att få hon att sluta. Hon är som en hund alltså! Aja tillslut la hon iaf ner och gick och la sig någon annanstans men då började Ewout att snarka istället.... Det var alltså en lååååång natt, hehe...

Ne nu ska jag kolla på House och sen blir det sängen.

See ya later//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0