Konstig dag

Hej!!

Ja då var det äntligen över!!! Idag höll jag det fruktansvärda talet... Jag var sist ut (av 9) vilket inte var direkt roligt. För varje person som gick upp blev jag mer och mer nervös och ställde högre och högre krav på mig själv. När det slutligen var min tur och jag ställde mig vid katedern skakade jag som ett asplöv. Jag hade planerat att gå runt lite men det gick inte för mina ben skakade så mycket. Jag kunde bara hålla händerna bakom ryggen så ingen skulle se hur mycket dom skakade. Men däremot gick det faktiskt bra eftersom jag inte kollade ner i mina papper så mycket. Knappt något faktiskt så det kändes jättebra. När jag var klar så fick jag respons från läraren och mina kurskamrater (endast positiv respons var tillåtet) och jag fick höra många bra saker. Bl.a. tyckte de om mitt upplägg, min dispisition och även hur jag argumenterade för min sak. Dessutom tyckte de att det var bra att jag tog in mig själv i mitt tal eftersom det gav mer styrka åt det jag pratade om. Så det var alltså inte så hemskt som jag hade trott. Eller jo det var det, men ingen märkte hur nervös jag var och jag var bättre på att tala än jag trodde. Så nu är jag riktigt glad!

Idag när vi var uppe på skolan så var jag och tre andra tjejer påväg ner till biblioteket. Halvvägs dit så kommer en kille på en cykel och stannar precis framför mig och en av de andra tjejerna. Jag såg ganska snabbt att han hade downs syndrom eller något sådant men jag tänkte inte så mycket på det utan började gå runt cykeln. Då säger killen "vänta" och kommer upp till mig. Helt plötsligt säger han "jag tycker om dig" och börjar krama mig. Och vi pratar inte en snabb kram. Jag blev nästintill skräckslagen. Ja menar hur ska man egentligen bete sig i en sån situation? Ja kunde ju inte direkt bli förbannad och putta undan honom det är ju faktiskt inte hans fel. Han förstår ju inte att det där inte är något man kan göra. Men efter ett tag blev det lite väl mycket så jag sa bestämt men fortfarnade snällt att nu fick han faktiskt sluta och gick ifrån honom. Det kändes verkligen konstigt. Samtidigt som jag inte tyckte om situationen ville jag ju inte såra honom för något han inte förstår... Ja de e svårt sånt där. Men det löste sig ju ganska bra, han såg inte ut att ta illa upp så det är ju bra.

Nu har jag bara två uppgifter kvar sen är jag klar med mina studier för den här terminen. Känns så skönt!!! Ska börja med min textanalys imorron sen ska jag bara skriva tre texter och sen är det över. Nu är det bara 4 års studier kvar... Känns väldigt mycket när man tänker på det så men det kommer nog gå ganska fort. Sen får jag komma ut och jobba med nånting jag verkligen brinner för och jag tror att jag kommer att trivas (hoppas jag iaf).

Resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt, kolla på lite tv och gå och lägga mig tidigt. Kunde inte somna inatt förns vid 3. Troligen en blandning av nervositet och tanken på att jag var tvungen att kliva upp tidigt. Nej nu ska jag ta och pussa lite på Ewout och Aleria.

Ha de bra!//Linda



Uppdatering:

Project runway


Såg nyss på Project runway säsong 3 (nej inte på fotboll). Ja tycker verkligen om kläddesign. Hade jag haft någon som helst kreativitet och fantasi och om jag även kunde rita så skulle jag helt klart kunna tänka mig vara designer. Eller inredare, de e också trevligt=) Önskar jag hade mer pengar så jag kunde göra om lägenheten precis som jag vill. Gud vad underbart det skulle vara!


Ewout läste precis på en nyhetssida om den här katten:


image4



Katten har vingar!!! Helt otroligt... Kanske är något som kommer i framtiden.. Flygande katter=)

ByeBye

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej gumman, tur att allt gick bra på skolan. Vi får ses nått senare. kram

2007-05-23 @ 20:31:16
URL: http://princessia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0