Tacos:D

Hallå!!!

Ja då var fredagen nästan över då. Har hunnit med riktigt mycket idag=) Jag började dagen med att plugga så nu är jag nästan klar med min textanalys. Det jag har kvar är den textuella strukturen, såsom referensbindning, konnektivbindning, tema-rema, ordklasser o.s.v. Låter ganska mycket men jag tror inte det är så farligt. Ska få hjälp utav mamma imorron, hon är lite bättre på det här än mig.

Förutom det så städade jag idag, inte alls roligt men nu är det rent och fint så det är skönt. Hann även diska mitt upp i allt. Sen blev det till att göra iordning tacosen inför middan. Det blev tacos med kyckling som jag sa förut. Smakade underbart! Är fortfarande mätt=) Efter jag hade gjort iordning maten så kom syrran, hon skulle ju äta med oss. Jag färgade hennes hår och det blev riktigt bra! Hon kommer se skit bra ut på sin konfirmation=) Och sen åt vi som sagt.



Ja så nu sitter jag här och har inget att göra. Ewout sitter och gör något med sin dator. Han ska byta fläkt eller nått sånt, jag fattar ingenting, men det var ju inte ovanligt. Ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll. Ska in till stan imorron och jag hade tänkt hinna plugga lite innan jag åker. Undrar om Ewout går med på att köra mig. Hatar att åka buss när den går gamla vägen. Tar så jäkla lång tid och det lär ju säkert vara enormt mycket folk också. Måste komma ihåg att kolla när bussarna går. Mamma har tenta till 12 ungefär så jag måste vara där då...

Jag tatuerade ju mig för typ en månad sedan så jag tänkte att jag kan ju lägga ut en bild på min tatuering här. Jag kan säga att det nog var det mest smärtfulla jag varit med om, helst eftersom det höll på i över en timme. Trodde inte att det skulle göra så ont eftersom det inte gjorde ont de andra två gångerna men jag hade visst fel. Men såhär i efterhand var det helt klart värt smärtorna. Jag är helnöjd! Det är säkert många som tycker den är för stor men det är ju deras problem inte mitt...

image7

Ne nu ska jag nog ta och se om det går nått på tv, Annars kanske jag tar och läser lite om textuell struktur... Eller inte...

Ha de bäst//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0