Fusk bakat

Hej hej!

Får väl börja med att berätta vad jag hade för mig igår. Inte mycket=) Var in en snabbis till stan, ville köpa nya byxor men kunde inte hitta några. Men var som sagt inte där så länge så kolla inte så noga. Åt även tacos igår som smakade hur bra som helst=) Blev med hårda skal igen, antar att det smakar så bra eftersom jag inte ätit det på så länge.

Var in på skolans hemsida igår och hittade lite information om första kursen. Ser ut som att jag kommer ha sjukt mycket för mig de närmaste 10 veckorna. Inte för att det stod så mycket förutom under en vecka men om alla veckor är likadana kommer jag inte ha mycket lugna stunder. Men det kanske är bra det också. Har man lite att göra är det lätt att man skjuter upp det vilket slutar med att man måste göra allt i sista minuten. Har jag däremot mycket som måste göras kanske jag kommer vara mer motiverad att plugga. Hoppas inte allt är jätte svårt bara.

Idag har jag däremot haft ganska mycket för mig. Började med att tvätta fönstren. Skulle ju ha gjort det när vi flyttade in men när vi äntligen var klar med allt uppackande var jag alldeles för less för att vilja tvätta fönstren. Men idag tog jag mig i kragen och nu är dom rena och fina=) Bara för det lär det väl regna imorgon eller så kommer en fågel och skiter på dom=/

Efter det tog jag och dammtorkade. Så skönt att ha en större lägenhet. Problemet med förra lägenheten var att den var så liten och vi hade så mycket saker så det blev fruktansvärt dammigt där. Trots att vi städade, ibland 3 gånger i veckan. Men ändå låg det stora dammtussar på golvet=( Men nu har vi inte längre det problemet utan vi kan städa en gång i veckan som normalt folk=) Det var dessutom knappt nått damm alls på bokhyllorna vilker jag var väldigt tacksam för.

Sedan blev det damsuga och tvätta golven för första gången, för mig, sen vi flyttade hit. Det har varit Ewout som har städat hitills så det kändes som att det var min tur idag=) Tog inte så mycket längre tid och vi har ju lite mer öppna ytor så det gick riktigt bra=) Efter det blev det en dusch och sedan en sväng på ica. Gick även på en pizzeria och köpte en sallad, Ewout tog lövbit, eftersom ingen av oss hade någon lust att laga mat.

Efter maten var det dags för mig att fusk baka lite=) Känns så dumt att köpa massa saker att baka med, mjöl bakulver o.s.v, när jag aldrig bakar. Kommer ju bara använda lite av det då och sedan kommer det bara ligga i skafferiet och skräpa tills det blir gamalt. Så istället köpte jag färdiga mixar som man bara behöver tillsätta vatten i och sedan lägga i ugnen. Blev en chokladtårta, som jag ska lägga grädde på imorgon, och chokladmuffins. Sedan gjorde jag även hemmagjorda snickers, utan mix=). Så imorgon har man lite saker att bjuda på så det är ju bra. Min familj kommer ju hit imorgon för att fira Ewout. Är ju mest för honom jag har bakat, därför allt är av chocklad, men det är ju alltid trevligt att ha något att bjuda på också.

Sedan jag blev klar med det har jag suttit i telefon med mamma, Sofia och moster. Bara pratat lite om allt möjligt. Och nu vet jag inte vad jag ska göra. Känner mig inte trött nog för att sova och har ingen lust att kolla på tv. Kanske ska lägga mig att läsa lite. Stod precis en ambulans utanför huset mittemot oss, undrar vad som har hänt... Nu orkar jag inte skriva nå mer.

Ha de bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0