Fy skäms!!!

Hej!

Ja fy skäms på mig! Gud vad dålig jag är att skriva här nu känner jag. Har bara varit så mycket de senaste veckorna. Och ju mer jag skjuter upp att skriva dessto mindre vill jag skriva. För varje dag blir det ju mer att skriva och längre tid jag måste spendera framför datorn.

På lördag är det ondskan på tv! Måste se den igen tror jag. Om jag kommer ihåg det=) Ja vad har hänt de senaste veckorna då? Det mesta har ju helt klart med skolan att göra. Hade ett grupparbete som avslutades i måndags så jag och de fem andra i min grupp har ju helt klart haft det vi gjort. Självklart tog ju jag på mig att renskriva hela grejen också, vilket inte var direkt roligt kan jag säga. Men det gick hyffsat bra faktiskt. Fick feedback i tisdags av våran handledare och det var väl inte allt för mycket hon hade att klaga på. Vad vi fick veta var väl i princip att vi skulle ha utvecklat oss mer på bakgrunden, metoden och reflektionen.

I måndags fick vi samtidigt ett nytt arbete. Den här gången är det individuellt och ska handla om genus. Man ska observera en grupp med män och kvinnor, själv har jag valt att undersöka ett debatt program, och utifrån det ta reda på skillnader och likheter mellan könen och även hitta artiklar som knyter ihop ens egna observation med någon slags forskning i tidsskrifter. Vi har tills nu på måndag på oss och det känns ju lite stressande men samtidigt har vi inga föreläsningar nå mer den här veckan så vi har ju lite mer tid på oss tack vare det.

Förutom det har jag även varit på en arbetsintervju som cirkelledare i engelska. Det lät ju ganska positivt under intervjun men än så länge har jag inte hört något. Dock finns det inga cirklar att leda förns till våren. Men men... Vi får väla se vad som händer=)

Ja om ni undrar så trivs jag fortfarande skitbra här, både i skolan och i staden. Visst det är lite stressigt och mycket att göra men det är ändå riktigt roligt och intressant dessutom. Har haft några riktigt bra föreläsare (och några mindre bra) och det mesta vi läst om hitills är väldigt intressant. Trivs också i min klass, pratar väl med sisådär 15 pers nu så man behöver ju inte känna sig ensam=)

En annan nyhet är ju att vi för en vecka sedan klarade bilbesiktningen!!! Helt otroligt egentligen, trodde verkligen inte att den gamla skrotbilen skulle klara sig, men jag klagar då inte. Fast med tanke på att den är 16 år så är den faktiskt inte så skrotig=)

Har inte satt min fot i Timrå på över en månad nu. Det har aldrig hänt förut, det längsta jag varit ifrån timrå är en vecka tror jag. Men ändå känns det inte konstigt eller jobbigt eller så. Trivs så bra här så jag har liksom ingen hemlängtan. Sen kommer väl folk och ska hälsa på mig också=) Syrran skulle komma men det går ju så dåligt med tåg=( Så vi får väl se när hon kommer. Sen har väl Marlene sagt att hon ska komma upp nått så vi får väl se när hon kommer. Mamma kommer iaf upp nån gång i oktober och sedan kommer Sofia upp i november=)

Ja det finns ju säkert hundra saker till som jag skulle kunna berätta men jag har glömt allt. Är ganska trött nu så jag tror det blir sängen ganska snart. Skönt att slippa o kliva upp vid halv 7 imorron kan jag säga=) Ne ska nog inte skriva nå mer nu, men jag ska helt klart börja skriva mer i bloggen. Hoppas bara jag har några läsare kvar? Ni kan ju lämna en kommentar om ni har lust.

Sov gott nu allihopa!//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0