En ny dag

Hej!

Allt bra med er? Tror jag har börjat fått fler besökare=) Det uppskattas verkligen! Hoppas bara ni tycker om vad ni läser.

Igår fick jag äntligen cykla till skolan för första gången sedan vintern kom. Kändes hur härlig som helst, har verkligen saknat det! Även fast det är typ 7km så går det snabbt och det är så skönt=) Vädret var hur fint som helst igår, solen sken och det var jätte varmt. Men vi var självklart tvungen att sitta på föreläsning. Så varje rast var det kapplöpning ut och sedan 15 min njutande innan vi var tvungen att gå in och fortsätta lyssna på lärarens prat om LVM.

Kom hem igår och kollade vart min crosstrainer var och då står det att de försökt leverera men att jag inte varit hemma! Vilket inte stämde eftersom Ewout hade varit hemma hela dagen. Typiskt! Så det var bara att börja ringa runt och kolla vart tusan min crosstrainer var. Fick tag på nån människa som skulle faxa till Ö-sund att jag ville ha den utkörd men självklart var det för sent igår. Så för ett tag sedan ringde jag igen och då fick jag prata med en jättetrevlig kille här uppe som sa att den skulle bli utkörd idag, så nu hoppas jag på det! Men man vet ju aldrig så jag ska inte hoppas för mycket. Börjar dock bli lite fundersam på om det faktiskt är en crosstrainer. Pratade med min moster nu (som redan har en) och mitt paket väger typ 20kilo mer än hennes och är mycket större??? Konstigt... Den enda förklaringen vi kunde komma fram till var att mitt kanske är mer välpackat än hennes eftersom hon fick den i butik. Oh well, det märks väl...

Uppdatering - Dom ringde nyss från posten eller vad det nu är och min crosstrainer kommer om en halvtimme-timme! Jippi, hoppas bara det är en crosstrainer nudå, haha=D

Aleria gav mig en hjärtattack igår nästan. Ovanligt? NEJ=) Iaf så stod hon i köksfönstret och på nått jäkla vänster lyckades hon ramla, vilket inte heller det är ovanligt. Aleria är nog den enda katten som inte föddes med balanssinne. Hon ramlade iaf och det var inte en liten krash hon gjorde ner på köksgolvet, värsta hittills. Kollade på hon och hennes ben såg konstigt ut så jag var helt övertygad om att hon hade brutit nått eller att nått annat gått fel med bakbenet. Men Ewout höll inte med, han såg inget konstigt med benet och hon beter sig fortfarande normalt. Springer och hoppar och leker som vanligt. Så det är väl bara jag som överreagerar. Är så rädd att någonting ska hända så jag la väl in för mycket i det hela. Borde börja ha hon i bur istället så hon inte kan göra illa sig, hehe, nej så grym ska jag inte vara=)

Trodde precis jag hade fått en spricka i skärmen på datorn, men det var bara katthår, haha.

Fick en trevlig överraskning såhär på morgonkvisten också. Har vaknat cirkus 10-15 gånger sedan 5 i morse därför att resultatet på psykologitentan och med det slutbetyget skulle komma ut idag. Vaknade och konstaterade varje gång att det var alldeles för tidigt, somnade om igen och vaknade och så vidare. Vid 20 i 9 gav jag till slut upp och gick och kollade. Har ju varit så osäker på hur det gick på den kursen. På duggan fick jag 75p av 100 och på individuella 14p av 20 så det kändes som en D nivå. Och dom delarna utgjorde 35% av betyget så tentan var ju stor men där kändes det inte heller som att det hade gått sådär jättebra. Första delen, där man kunde få 70p gick bra kändes det som. Bra nog för iaf 60p kanske. Men andra delen, som var värd 30p, gick skitdåligt verkligen. Fick en total blackout. Så jag var helt inställd på att det här skulle bli mitt första betyg under C, trodde på ett E förhoppningsvis ett D.

Aja, kollade iaf och resultatet hade kommit ut. 90p av 100 på tentan! Kan ni fatta? Shit vad bra, det trodde jag verkligen inte! Visst att det gick bra på första delen men 90 poäng! Och slutbetyg: B Helt otroligt! Är så jäkla glad nu!!! Kan inte förstå varför jag alltid får B när jag tror det gått dåligt och C när jag tror att det gått jättebra. Mycket underligt... Min dag är iaf räddad nu, känns hur bra som helst!=D

Vet inte riktigt vad dagen bjuder på än. Kanske lite ihopmontering av crosstrainer och sedan ikväll blir det självklart tacos! Gott gott! Förutom det ska jag väl sätta mig och renskriva lite föreläsningar, inte allt för roligt men viktigt.

Pratade med Sofia igår och det ser ut som att hon kanske ska komma hit en sväng när hockeyVM är. Jag måste skrämma grannarna lite=D Blir dock under kvalet eftersom man vet ju aldrig om dom kommer gå vidare. Inte lika roliga matcher men vi får nog trevligt ändå=)

Pratade även med läraren till nästa kurs igår och fick död på ryktet som spridits de senaste veckorna. Har varit prat om att den enda examinationen ska vara ett grupparbete, vilket ingen såg fram emot. Att grupparbete är en del av betyget kan man ju leva med, men hela betyget! Jag vill inte att mitt betyg ska baserar på andra insatser också, tänk om man hamnar med nå lata människor... Det stämde iaf inte, utan grupparbetet är en del av betyget och sedan har vi även en hemtenta som kommer sträcka sig över hela kursen. Den byggs på hela tiden, första veckan får vi två frågor sen andra veckan två frågor till o.s.v. Så det låter ju helt klart mycket bättre. Nu ska jag bara se till att beställa böckerna också så det inte slutar med att jag kommer efter.

Det här inlägget blev alldeles för långt så jag hoppas ingen somnade=)

Ha det bra//Linda

Kommentarer
Postat av: Halina

Hej gumman!
Nu börjar Ebbas mage bli bättre så nu hoppas ja verkligen inte de går tillbaka!..
Du föresten vad kostade din crosstrainer..?? har funderat på att antingen köpa en sån el en motionscykel?..har inte bestämt mig än...
Kram

2008-04-18 @ 10:48:43
URL: http://lillbumbin.blogg.se
Postat av: Halina

Hej Linda!
Okey=) men ja tro ClasOhlssons är mest prisvärda och sen tro ja även den tål mer än ÖB-s grejjer..
Hehe ja då blire å spara mkt pengar för nu e de mkt ja vill ha*skratt*
Kram

2008-04-18 @ 14:32:31
Postat av: Britt-Marie

Mormor hälsar och gratulerar!

Jag hoppas jag klarar min hemtenta lika bra men det tror jag inte.

Nu ska jag plugga matte, usch!

Kram

2008-04-19 @ 11:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0