Sänd en tanke till Elisabeth och hennes barn

Ingen av er har nog undgått att läsa vad som hänt i Österrike, men har ni det kan jag berätta det för er...

En 73-årig fruktansvärd man låste för 24 år sedan in sin 18 åriga dotter i källaren i sitt hus. Detta efter att sedan hon var 11 våldtagit henne flera gånger. Dottern, Elisabeth, försökte rymma vid upprepade tillfällen men detta misslyckades och sista gången hon försökte rymma blev hon nerdrogad och inlåst i källaren av sin pappa.

Under de 24 åren i källaren blev Elisabeth våldtagen och misshandlad av sin pappa säkert tusentals gånger och vid 6 tillfällen blev hon gravid till fäljd av övergreppen. Hon födde 7 barn, men en utav tvillingarna dog efter födseln. Pappan, som även var morfar, lät tre av barnen stanna kvar i källaren tillsammans med sin mamma, de andra tre barnen lät han komma upp till övervåningen. De fick leva ett hyffsat normalt liv tillsammans med sin "morfar" och mormor.

De andra tre barnen och Elisabeth var dock fångna i källaren och de tre barnen fick aldrig se solljus förrän historien blev avslöjad nu för ett tag sedan. De är alla i säkerhet nu och Elisabeth och syskonen har blivit återförenade.

När jag läste om detta blev jag så jäkla förbannad och samtidigt helt stum. Hur kan en människa göra detta, och mot sina egna barn??? Det är ju fan helt otroligt!!!! Jag kan inte sluta tänka på hur dom måste må nu. Barnen som aldrig ens sett solljus utan spenderat hela deras liv i en källare och mamman som suttit instängd där i 24 år!!!

Det är helt oförståeligt för mig hur det kan finnas så onda människor i världen, men tyvärr är han inte den enda...

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för Elisabeth och hennes barn och att de kan börja leva ett så normalt liv som det bara går efter den terrorn de varit utsatta för. Hon har förlorat flera år av sitt liv men hon överlevde, och det ensam visar på att hon måste vara en fruktansvärt stark person. Så med tiden kommer nog livet bli bättre för dem.

Jag förstår fortfarande inte hur Elisabeths mamma inte kunde misstänka något. Alla dessa år! Läste dessutom att en hyresgäst i huset hade hört ljudet av barn och rörelser men trott det varit från grannarna och möss. Om hyresgästen hörde ljud under den lilla tid han bodde där hur kunde inte hennes mamma höra något? Men djävulen låter som att han varit en väldigt manipulativ människa, så det kanske inte är så konstigt. Är det så lär det ju kännas fruktansvärt för henne, sitt barn och sina barnbarn inlåsta en trappa ner och inte veta om det.

Vad som ska hända med pappan?? Ja enligt mig ska den djävulen låsas in resten av sitt liv. Och inte i nån jäkla hemtrevlig cell med tv och skit som här i Sverige. Nej! Han ska sitta isolerad, i en liten cell utan fönster och helst inget ljus överhuvudtaget. Sedan gör det inte mig något om vakterna någon gång ibland släpper in några av de andra fångarna till honom. För jag tror knappast han kommer att vara omtycket. Låt dom misshandla honom och kanske även våldta honom om någon känner för det, men låt inte den jäveln dö. Nej han ska få leva resten av sitt liv i samma helvete som han utsatte sin dotter för! Låt honom få uppleva det livet!

Jag kan visa sympati till mycket men den här mannen har jag inget över till. Låt den idioten lida! Och jag hoppas fan i mig inte att det kommer någon och yrkar på att han är psykiskt sjuk. Nog fan är han det, men han ska absolut inte hamna på nån rättspsykiatrik vård. Nej! Det värsta fängelset man bara kan tänka sig, dit ska skiten skickas!

Nu har jag sagt mitt...

Sänd en tanke till Elisabeth och hennes barn, och en extra tanke till hennes dotter Kerstin som nu ligger på sjukhus och kämpar för sitt liv.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Håller fullständigt med dig. Och när det gäller mamman (mormor) så vet man inte hur hennes liv var, tänk på att de var av den äldre generationen. Hon kanske anade men vågade inte ta reda på hur det låg till.

Ha det bra
kram

2008-04-30 @ 18:06:47
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

Hej..=)
Tack för din kommentar..
Vi kommer trivas galant här. Så mysigt. Bilder kommer..
hihi..
Hoppas allt är bra kram

2008-05-03 @ 09:02:29
URL: http://www.melwinsmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0