Back from the dead

Hej!

Ja nu är jag tillbaka, inte från döden kanske men pluggandet iaf=) Ska väl försöka berätta lite om vad jag gjort sen sist jag skrev. Försökte plugga hela förra veckan men det gick inte direkt bra, blev mest sittandes och stirrade på böckerna för varje gån jag öppnade dom stängdes dom lika snabbt=) Inte så bra kanske... Var däremot in till stan en snabbis med Linnea, tror det var torsdag. Vi gick runt en sväng och hamnade tillslut på Åhlens, var rea där som på alla andra ställen. Hittade inget, hade inga pengar om inte annat, förns jag såg en stor korg med massa väskor. De flesta såg hemska ut men hittade en som jag var riktigt fin:

Gissa vad den kostade? Från början kostade den 180kr, sen hade dom sänkt den till 99kr och sedan 49kr men när jag var där 50% på reapriset, så jag fick den för 25kr!!! Helt klart värt det!

Under fredag och lördag hände inte värst mycket förutom tacos och lite film och mys med Ewout. Sedan packade jag hans resväska på lördag kväll för i söndags åkte han till Holland. Körde honom till tåget vid 8 på morgonen efter att ha sovit 2 timmar=/ Resten av dagen försökte jag plugga men det gick inte direkt bra.. Slutade med att jag satt uppe hela natten och pluggade. Blev iaf klar med den första av tre uppsatser jag var tvungen att skriva precis innan tolv på natten. Då hade jag inte sovit på över ett dygn så var sjukt trött.

Tisdag fortsatte jag plugga och blev klar med uppsats nr 2. Sedan blev det tyvärr inge pluggande i onsdags. Däremot gick jag och Linnea på bio eftersom det var hennes födelsedag. Vi såg The Dark Knight och det var hur bra som helst! Tyckte inte om förra filmen så hade inte direkt några förväntningar på denna, trodde den skulle hålla ungefär samma standard. Men shit vad jag hade fel för den var skitbra verkligen!! Och Heath Ledger bevisade verkligen sig själv som skådespelare vilket gör det ännu mera sorgligt att han dog=(

I tisdag hände dock nått som inte alls var lika trevligt. Aleria blev sjuk igen=( Trodde verkligen att hon inte skulle vara sjuk nå mer men ack vad fel jag hade. Nu är hon iaf bättre och har inte kräkts sen inatt tror jag. Hon har också blivit mer livlig, kelig och pratig och hon har ätit lite under dagen=) Skönt att det bara höll i sig i ett par dygn och att det dessutom hände nu och inte när vi är på Mallis. Om en vecka sitter jag på arlanda=)

Idag vaknade jag vid halv 12 och pratade med Emma en stund innan det var dags att plugga. Vi lyckades peppa varandra genom att säga att vi skulle höras efter tre timmar och om vi inte hade gjort något då skulle vi få skämmas ögona ur oss. Det funkade verkligen och på de tre timmarna lyckades jag skriva klart=) Så idag skickade jag in sista uppsatsen, hur underbart som helst

Sedan dess har jag gett mig själv ett minispa med först en ansiktsmask och ett fotbad.. Sedan skrubbade jag fötterna och gjorde en hårinpackning, duschade och rakade benen och smörjde in mig med lotion=) Så härligt så nu känner jag mig på mycket bättre humör.

Vet inte om jag berättat det än men har lyckats hitta kattvakt åt Aleria när vi åker till Mallis. Våra grannar är så snälla och ställer upp och det känns skitbra! Ska försöka hitta nått fint åt dom på Mallorca som tack=)

Det är dags att lägga ut min ToDo lista igen. Har tagit bort vissa saker jag inte kommer hinna med och lagt till några andra saker.

Lindas sommar ToDo:
*
Skriva presentation till populärkultur kursen
*
Skriva rapport utifrån postmodern tänkande
* Skriva rapport utifrån kritiskt sociologisk teori
* Göra en dugga
* Skriva hemtena
*
Skriva ett PM
*
Sätta om blommorna
*
Tvätta fönstrena
*
Rensa i förrådet uppe
* Organisera i garderoben
* Ringa handledaren för praktiken
*
Skaffa busskort inför praktiken
* Skaffa åksjuketabletter
* Skriva ut alla papper inför Mallorca resan

Jag kanske har glömt något nu, men i så fall får jag lägga till det senare. Känns bra att det som är kvar att göra är sånt som inte kommer ta så lång tid 10/14 känns ju riktigt bra=) Trots mycket latande har jag fått lite gjort i sommar och det känns bra, och det är ju faktiskt meningen att man ska ta det lugnt också. Kan inte fatta dock att det bara är typ 2 veckor kvar av sommaren. Vart tusan tog den vägen??? Har gått så jäkla snabbt och dessutom har vädret bara varit skit. Men sommaren har väl inte varit helt värdelös ändå=)

Som avslut tar vi en till dagens:

Dagens humör:
Är på underbart humör idag
Dagens frisyr: Blött, nyss duschat=) Men innan det var det plattat sen igår

Dagens klädsel: Svarta mysbyxor med ett svart randigt linne
Dagens planer: Plugga klart och sen unna mig ett minispa

Dagens materiella vill ha: Sunsilk nånting man lägger i håret för att vårda det

Dagens längtan: Ewout och en god natts sömn

Dagens fundering: Är det meningen att ansiktsmasken ska stelna?

Dagens beroende: Teven

Dagens tråkigaste: Att Ewout inte är hemma
Dagens roligaste: Att Aleria är frisk och jag är klar med sommarkurserna
Dagens låt: Reklammusik, haha

Dagens tid: 22:41

Dagens syssla: Plugga

Dagens borde göra: Städat, men det hann jag aldrig med

Dagens har gjort: Skrivit klar och skickat in sista uppgiften, varit på affären 2 gånger (glömde kattsanden första gången), lagat middag (kyckling sallad), pratat en massa i telefon, gett mig själv ett minispa

Senaste samtal: Ewout

Senaste mottagna sms: Emma

Senaste skickade sms: Emma

Nu: Hells Kitchen, plocka ur diskmaskinen och sedan sova=)

Ha det bra//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0