Bara 4 dagar kvar, typ

Dagens humör: Glatt
Dagens frisyr: Blött, nyduschad

Dagens klädsel: Thights, kjol, linne och munkjacka
Dagens planer: Försöka få nått gjort utan att förvärra förkylningen

Dagens materiella vill ha: Ny hårspray

Dagens längtan: Mallis=)

Dagens fundering: Varför kan jag aldrig komma på nån bra fundering?

Dagens beroende: Lambi papper så jag kan snyta mig

Dagens tråkigaste: Att jag inte kunde ta ut Ewout paket
Dagens roligaste: Att jag inte mår lika dåligt som igår
Dagens låt: Jordin Sparks featuring Chris Brown - No Air

Dagens tid: 21:28

Dagens syssla: Tvätta upp dom sista mattorna

Dagens borde göra: Skriva ut papprena till Mallisresan

Dagens har gjort: Varit på Ica, plockat undan, kört diskmaskinen, tvättat två mattor, skrivit ut alla papper till mallisresan och tåget

Senaste samtal: Mamma

Senaste mottagna sms: Veronica

Senaste skickade sms: Ewout


Lindas sommar ToDo:
*
Skriva presentation till populärkultur kursen
*
Skriva rapport utifrån postmodern tänkande
* Skriva rapport utifrån kritiskt sociologisk teori
* Göra en dugga
* Skriva hemtena
*
Skriva ett PM
*
Sätta om blommorna
*
Tvätta fönstrena
*
Rensa i förrådet uppe
* Organisera i garderoben
* Ringa handledaren för praktiken
*
Skaffa busskort inför praktiken
* Skaffa åksjuketabletter
* Skriva ut alla papper inför Mallorca resan
*
Storstäda (tvätta mattan, rensa skafferierna m.m.)

Som ni ser har jag fått lite gjort idag trots att jag inte är riktigt frisk än. Borde kanske egentligen ha tagit det lugnt men tycker inte om att bara sitta hela dan. Det var skönt att jag lyckades få mattorna tvättade för nu är alla mattor så rena och fina=) Allt jag har gjort dock har varit nu på kvällskvisten, energin kom då=)

Var till posten idag och försökte hämta ut ett paket till Ewout. Han beställde ju en bok han behöver till skolan och den kom i torsdags. Men självklart fick jag inte ta ut den och han hinner inte komma hem innan de skickar tillbaka den så nu måste han försöka få tag på dem som sålde boken till han. Ajja, så kan det gå...

Har skrivit ut papprena till resan nu också så nu är det bara en lite sak kvar på min sommar ToDo. Känns riktigt bra, däremot måste jag skriva en till=/ Inför resan, tycker om att skriva listor för då vet jag precis vad jag ska göra och kan stryka över när det är gjort. Så här kommer en till lista, som jag endast har typ 3 dagar på mig att göra:

Lindas Mallorca ToDo:
*
Skriva ut alla papprena
* Skriva en lista på allt jag måste ta med mig
* Packa
* Prata en sista gång med kattvakten
* Ladda ner musik till MP3
* Ladda batterina till både kameran och MP3
* Köpa tillräckligt med kattmat och kattsand så Aleria klarar sig
* Överföra tillräckligt med pengar så vi klarar både resan och eventuella autogiron som ska betalas när vi är borta
* Betala räkningar
* Växla in småmynten vi sparat till resan
* Ringa Ving och fråga ett par saker jag är osäker på

Den där listan får nog räcka, annars får jag väl lägga till det jag glömt.Skulle vilja få så mycket gjort som möjligt innan torsdag. Åker då på eftermiddagen och skulle helst vilja ta det lugnt under dagen. Vill även vara en massa med Aleria, kommer ju sakna henne=(

Nej nu ska jag tömma diskmaskinen och sedan kolla på tv=)

Ha det bra//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0