Jag har varit duktig=)

Hej Hej!

Idag har jag varit duktig, det måste jag ge mig själv. Drog mig ur sängen vid halv 11 och gjorde inte så mycket fram till 12 så det var dags att slänga i de första tvättmaskinerna. Kom upp igen och satt en timme innan det var dags att gå ner och byta maskiner. Sedan åkte jag direkt till Lillänge och köpte ett linne, ett skärp och åkesjuketabletter och sedan till Ica för att köpa middag. Hemma igen gick jag direkt till tvättstugan för att slänga in det sista för torkning och sedan upp igen. Organiserade, rensade och torkade ur skafferierna och deras dörrar samt kylskåpsdörrarna. Sedan tömde jag och tvättade Alerias kattlåda och tog med mig allt i papperinsamlingen (väldigt mycket) för att slänga innan det var dags för sista vändan i tvättstugan. Vek ihop all tvätt och städade där nere. Sen gick jag upp igen och dammtorkade hela lägenheten och sedan organiserade jag i garderoben och rensade på hatthyllan. Fick även undan en massa böcker som inte fick plats i bokhyllan längre och gjorde rent under vardagsrumsbordet. Sedan handtvättade jag vardagsrumsmattan, skit jobbigt måste jag säga!!! Sen dammsuga och torkade jag golven och skurade badrummet. Sen lagade jag middag och åt, packade in smutsdisken i diskmaskinen och vattnade blommorna

Nu sitter jag här och har ont i ryggen, har stått dubbelvikt hela dagen nästan när jag städat. Tror det är dags att lägga in min ToDo lista igen=) Har lagt till det jag gjort idag, vill känna mig duktig=)

Lindas sommar ToDo:
*
Skriva presentation till populärkultur kursen
*
Skriva rapport utifrån postmodern tänkande
* Skriva rapport utifrån kritiskt sociologisk teori
* Göra en dugga
* Skriva hemtena
*
Skriva ett PM
*
Sätta om blommorna
*
Tvätta fönstrena
*
Rensa i förrådet uppe
* Organisera i garderoben
* Ringa handledaren för praktiken
*
Skaffa busskort inför praktiken
* Skaffa åksjuketabletter
* Skriva ut alla papper inför Mallorca resan
* Storstäda (tvätta mattan, rensa skafferierna m.m.)

Så, nu har jag bara två väldigt enkla saker kvar att göra=) Telefonsamtalet blir troligen onsdag till veckan och skriva ut papprena gör jag nog på söndag eller måndag så jag kan kolla igenom allt så inget är fel. Måste även tänka igenom lite vad jag ska ha med mig, och ordna med skolan. Skulle behöva anmäla mig tidigare till höstterminen så jag får csn bidraget innan slutet av månaden. Annars har jag inga pengar=(

Imorgon blir det selånger så jag måste upp tidigt imorron. Tåget går kvart över 8 och jag måste hinna duscha och fixa håret, vilket tar hur lång tid som helst när jag ska platta det. Sedan måste jag ju ta åksjuketabletten en timme innan tåget går så hur som haver måste jag kliva upp senast kvart över 7. Nej nu vill jag inge mer!

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0