Då var det över...

Hej!

Den stressigaste veckan jag varit med om hittills är äntligen över. Inte för att det betyder så jättemycket med tanke på att nästa kurs börjar i morgon, men det är ändå skönt att göra nått nytt.

Som jag berättade i senaste inlägget hade jag ju lite att göra den här veckan. Kan börja med att berätta att grupparbetet gick väldigt bra. Vi fick 13p av 15 så det kan man ju inte klaga över. Individuella diskussionen jag skrev gick däremot sämre. Fick bara 11p av 15 vilket jag fortfarande är irriterad över, helst eftersom jag inte vet varför. Sedan är det också irriterande att jag nu inte har någon chans att få A på kursen, eller ok, om jag spikar tentan, och det kommer ju inte hända...

Sedan var det torsdagen då, som var väldigt lång. Började med att kliva upp halv 9 för att åka på praktikinfo. Kan inte säga att jag blev mycket smartare av det, men nu är ansökningen inlämnad iaf. Så det är bara att vänta till maj, juni, någon gång och se vart jag hamnar.

Efter det åkte jag hem och började med tentan. Vi fick 4 alternativ till uppgifter och skulle välja en av dom. Jag valde att skriva om hur man kan se på det faktum att kvinnor i lesbiska förhållanden ser sina homosexuella förhållanden som mer jämlika än sina tidigare heterosexuella relationer.

Jag valde att skriva uppsatsen hemma och sedan träna in den, vissa pluggade bara och skrev när de kom till salen. Men eftersom jag har ett bra minne kändes det bäst att veta vad jag skulle skriva. Så jag satt mellan 2 på dagen till 12 på natten och skrev en uppsats som skulle vara på 2 handskrivna sidor, en datorskriven ungefär. Och sedan ägnade jag ytterligare 2 timmar till att läsa igenom den. Klev sedan upp i fredags kl 9 och fortsatte träna lite, vilket resulterade i att jag när tentan började, kl 2, så kunde jag mina två sidor ordagrant. Sedan gjorde jag iofs några ändringar, men i det stora hela var det den uppsatsen jag hade skrivit hemma.

Kan inte säga om jag är nöjd eller inte, men det kändes väl ok. Gjorde så gott jag kunde så vi får väl se vart det slutar.

Senare på kvällen blev det tacos och lost, en riktigt soft kväll vilket jag behövde. Även lördagen var lugn, städade lite och sedan vid 6 kom Emma och Linnea förbi. Vi käkade middag, snackade och kollade på tv. Väldigt trevlig kväll faktiskt, tack tjejer för det=) Dom åkte hem vid elva och jag tänkte egentligen sova då men det slutade med att jag fastnade vid datorn och i telefon med Sofia så kom nog inte i säng förns vid 2 nångång. Men det gjorde inte så mycket. Är ju faktiskt ledig den här helgen=)

Idag har jag mest suttit o kollat på tv och sedan har jag gått igenom lite papper och fått iordning. Ska ju betala räkningarna imorgon så det kan vara bra att veta vad jag ska betala=) Vid 4 ska jag, och troligen Emma, iväg till gymmet. Har inte tränat på en veckan nu så det är väl inte direkt bra. Men samtidigt har veckan varit så otroligt stressig att jag inte hade tid även fast jag ville. Hade väl kunnat gått igår men jag var helt slutkörd. Har överlevt på väldigt lite sömn de senaste dagarna så jag behövde få sova ut och ta det lugnt en dag.

Imorgon börjar då nästa kurs, socialt arbete: psykologiska perspektiv. Så det blir mycket att göra igen, men tror kursen kommer bli väldigt intressant, är intresserad av psykologi=)

Nej nu vill jag inge mer.

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0