Dugga

God Morgon!

Ska börja plugga lite nu men tänkte skriva några rader först. Har tenta idag eller dugga som det så fint kallas. Har aldrig hört det ordet förut. Vad det går ut på är iaf att man ska svara på 40 flervalsfrågor över internet och högsta poäng är 20, man har 17 min på sig att skriva dugga. Det positiva är att vi har tre försök på oss så man kan plugga emellan försöken om man har lust.

Gjorde det försla försöket nu för ett tag sedan. Jag kände att jag behövde ett testförsök för att se hur svåra frågorna faktiskt är. Det visade sig att de var jäkligt svåra. Läraren har sagt att det enda vi behövde göra var att skummläsa våran tegelsten till kurslitteratur. Men man kan väl fan inte lära sig vilken person som sagt vad och vilka som står för vad o.s.v. genom att skummläsa? Ne tyckte det var lite dåligt gjort av honom, frågorna var inte alls tillräckligt lätta för det.

Som tur är har jag inte skummläst allt. Bara halva boken ungefär. Så jag lyckades dra ihop 16p på mitt första försök och det är ju inte fy skam. Så nu ska jag sätta mig ner och plugga järnet och hoppas på iaf 1p mer=)

Kommer väl tillbaka med en uppdatering ikväll om hur det gick. Ni får hålla tummarna att jag lyckas höja resultatet något=)

Ha det bra//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0