Gott Nytt År!!!

image55

Ja då har det nya året börjat och hållit på i hela 1½ timme redan. Jag kanske skulle ta och summera de stora händelserna det senaste året:

  • Jag började plugga på Mittuniversitetet i Härnösans (svenska och litteratur) och kom därifrån med högsta betyg på båda kurserna
  • Jag läste upp mitt betyg i matte A på komvux
  • Aleria blev hela ett år gammal
  • Dom slutade sända GG, hårt slag för mig och Sofia
  • Vi köpte en tvåa i Östersund som vi sedan renoverade och flyttade in i en månad senare (augusti)
  • Jag kom in på socionomutbildningen
  • Morfar dog
  • Jag blev 22 och så även Ewout
  • Jag tog körkortet
  • Jag började studera till socionom och har hitills klarat de två första kurserna
  • Jag har arbetat i 8 veckor som cirkelledare i Engelska
  • Och jag trivs hur bra som helst med mitt nya liv
  • Har jag glömt något?

Ja jag måste ju säga att trots en väldigt hemsk sak så har året varit väldigt bra=) Kan inte alls klaga faktiskt! Denna nyårsafton har det väl däremot inte hänt allt för mycket. Tyvärr har ju alla jag känner åkt hemöver nu över jul och nyår men det gör inte så mycket. Vi tog det lugnt här hemma istället, såg en film och myste lite. Sedan kollade vi självklart på fyrverkerier men tyvärr så kunde man inte se så mycket. Aleria tyckte helt klart inte om dom, trodde hon skulle klösa sönder mig där ett tag när jag höll i henne. Men hon har lugnat ner sig nu, efter lite godis. Hon är tillbaka på julgranen och försöker äta upp den, eller slicka sönder den eller vad hon nu har för sig.

På onsdag tar jag och Ewout en tripp ner till S-svall. Ewout har fått permanent uppehållstillstånd så han måste till migrationsverket för att få en stämpel i passet, så då tänkte jag passa på och vara lite med Sofia. Vi ska ta en lunch på texas och sen åka in till Birsta. Åkte ju förbi där på julafton, shit vad mycket affärer det kommit! Kan dock inte bestäma mig för om jag ska köpa nya skor på skopunkten, tre för priset av två=), eller köpa kläder för de pengar jag har kvar, men jag tror att jag kanske har råd med båda, man kan ju alltid hoppas=) Ewout ska hem till min mamma och hjälpa henne med datorn, hon köpte en ny nu i mellandagarna vilket verkligen behövdes med tanke på att hennes var 10 år gammal. Så jag ska åka dit efter att jag var med Sofia och käka tacos. Kommer bli en lång dag, måste åka redan halv 8, men det är det värt.

På torsdag börjar föreläsningarna igen, har dessutom 4 timmar. De låter ju jättelite men vi är så van att bara ha 2 timmar nu att det här kommer kännas som döden... Men men, vill man ha ett bra betyg så. Har fortfarande inte börjat plugga igen så jag får ta tag i det imorgon. Har ju ingen möjlighet att plugga på onsdag och jag vill bli klar med min sammanfattning av den andra boken den här veckan. Då kan jag helt koncentrera mig på att läsa dom i två veckor innan tentan.

Har inget mer att berätta nu. Tror jag ska gå och lägga mig faktiskt..

Men Gott Nytt År och God fortsättning till alla som läser detta!
Kram//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0