Typiskt...

Hej!

Ja ni som läste min blogg igår såg ju att jag skulle in till stan idag och köpa en kamera som jag har blivit helt fast i. Jag hade ju några pris alternativ. På cdon skulle den kosta 850kr och då var det ingen frakt. På expert kostade den 829kr på internet men det var det frakt på 69kr men enligt sidan skulle den kosta 900kr i affären och 50kr extra för att då få kameran på en gång lät ju inte fy skam.

Så idag efter föreläsningen vandrade jag ner till stan och gick på expert. Var tvungen att leta lite men hittade tillslut kameran och vad ser jag? Jo att den kostar 1299kr! De är 400kr mer än vad de sa att den skulle kosta enligt internet. Var ju tvungen att fråga en männsika som jobbade där och då visa det sig att det är en skillnad mellan expert och expert stormarknad, en skillnad på 400kr!! Han sa att jag kunde få den för 1000kr men det ville jag inte.

Så nu har jag beställt den via cdon, problemet? Jag måste ju vänta på den! Gud vad irriterande. Det går dessutom inte att spåra den så jag vet ju inte om kameran är påväg eller inte. Men jag beställde den före 12 idag så man kan ju hoppas på att jag får den på onsdag, men jag kommer säkert få den på fredag=( Oh well, huvudsaken jag får min kamera den här veckan iaf...

Måste ju säga att jag blev lite less då, men vad ska man göra? Den kostade ju trotts allt 150kr mindre och det är ju lite pengar. Förutom det har det väl inte hänt så mycket. Är orolig för tentan som jag har nästa vecka men ämnet är så förbannat tråkigt så det känns som att jag kommer nöja mig med vilken betyg som helst bara det är godkänt.

Ewout har fortfarande inte fått något jobb och det är riktigt irriterande. Tror han ska ut och fråga på nå mer ställen imorgon så man kan ju alltid hoppas. Själv har jag ingen lust att fortsätta som cirkelledare i engelska, men vi får väl se vad som händer. Ska bli intressant o se om jag kommer hitta något sommarjobb iår. Hoppas verkligen det! Sedan måste jag ju flytta till hösten också=( Har ingen lust med det men jag har ju tyvärr inget val. Hoppas dom inte skickar mig allt för långt bort bara. Vill ju gärna åka hem på helgerna och träffa Ewout, eller om han kommer till mig. Förstår fortfarande inte varför de inte skriver upp i katalogen att man måste flytta under praktiken. Tror dom man är gjord av pengar eller? Finns ju en anledning till varför man kallas fattig student. Skulle var intressant att veta om det fortfarande är någon som läser den här bloggen, har ju iaf börjat skriva lite oftare nu=)

Aja, nu ska jag kolla på tv en stund tror jag.

Ha de bra//Linda

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!
Jag läser din blogg :).
Jag jobbade med dig på Mc Donalds i Birsta ett tag.

// Linda

2008-01-11 @ 22:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0