Läskigt

Hej!

Jag smälter snart, herregud vad varmt det är här inne! Men jag ska inte klaga för det är äntligen lite sommarväder. Idag började jag dagen med ett samtal till en kompis. Sedan packade jag och Ewout med oss lite saker och begav oss till närmaste badställe i storsjön. Var dock något av en besvikelse. Stranden, eller vad man ska kalla det för, bestod varken av sand eller gräs utan av sten. Småsten iofs men det var ändå ganska obekvämt att ligga på=/ Vattnet däremot var ganska ok, man kunde iaf se botten. Men den var däremot också full av stora stenar så det var ganska svårt att gå i. Hala otrevliga stenar, inte kul, men det funkade.

När vi låg där och solade kom ett litet djur springande i full fart mot mig uppifrån höggräset ovanför. Vet inte om det var en mård eller iller (dom är väl typ lika ändå) men söt som tusan var han. Tvärvände när han såg mig iaf och gömde sig under en vagn som de bredvid hade med sig innan han sprang upp i gräset igen. Jättesöt lite rackare=)

Den såg inte riktigt ut såhär utan var väldigt liten och ljusbrun och vit=)

Hände dock något som var mindre trevligt. Efter att jag hade badat och var tillbaka vid handduken hör jag en liten tjej skrika "Hjälp ..... drunknar" Jag uppfattade vad hon sa och såg även pojken en bit ut i vattnet plaxandes med armarna och huvudet en bit under vattnet. Men ändå reagerade jag inte på en gång. Iofs gjorde ingen annan det heller förrän flickan skrek igen, men ändå! Pojkens föräldrar och några andra rusade iaf ut i vattnet och han mår jättebra, men det var ändå läskigt. Vet inte vad som flög i mig när jag inte sprang i, jag var väl helt enkelt inte beredd på det eller nått. Vem vet... Tur att han klarade sig iaf, hoppas bara han inte blir rädd för vatten nu.

När vi kom hem igen blev det middag och lite senare en välbehövd dusch. Sedan vid halv 9 tog jag och Aleria en lite promenad och hon gick verkligen! Och inte bara en liten bit utan vi kom ganska långt innan vi var tvungen att vända. Var bara tvungen att dra lite i kopplet några gånger annars följde hon med=) Hon var så duktig min lilla älskling=)

Efter vår lilla promenad mötte vi upp med Ewout så han och jag kunde spela lite badminton. Spelade väl i 45 min ungefär och det gick riktigt bra! Sedan dess har jag tagit yttligare en dusch och sedan frossat i vattenmelon, gott gott=) Nu ska jag sova för jag har ont i huvudet och vill komma upp en bra tid imorron. Blir nog svårt att sova dock eftersom det är så jäkla varmt...

Sov Gott//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0