Rubrik torka

Hej!

Jag borde verkligen sova nu! Gick och la mig förut men vaknade efter typ 1½ timme och kunde inte somna om=/ Så det ska bli intressant o se när jag äntligen kommer få sova inatt. Gick ut när jag hade vaknat och spelade badminton en liten stund med Ewout och sedan tog vi en kort promenad med Aleria. Hon går fortfarande jättebra men blir lätt distraherad om hör något=)

Förutom det var jag och Ewout in till stan en sväng idag och kollade runt på alla stånd som kommit upp. Hittade en massa väskor jag egentligen skulle vilja köpa men plånboken sa ifrån. Såg även en kille som gjorde tavlor med sprayfärg. Hur fina som helst och helst klart värd de 200 kronorna han ville ha för en, men 200 är fortfarande lite för mycket för mig så det blev ingen tavla=(

Tog även en sväng förbi Linnea för att kolla upp om telefonen jag ska sälja är operatörslåst eller inte och vi har inga andra kort än telia. Har fått bud på auktionen (tillräckligt för att jag ska sälja) så det ska bli intressant o se om den går upp nå mer=) Alltid trevligt med lite extra klirr i kassan=)

Har även suttit i telefon en massa idag. Sofia har ju varit sjuk så vi har inte pratat nått på typ en vecka så hon ringde idag. Slutade med att vi satt i telefon i 3 timmar, tror nog det kan vara rekord för oss=) Sedan ringde jag både till försäkringsbolaget och telia för att ändra så räkningarna kommer varje månad istället för var tredje. Alldeles för dyrt annars när det kommer en klumpsumma.

Imorgon blir det stråket för mig, Linnea och Veronica så det ska bli riktigt trevligt=)

Måste även ta upp en annan sak. Under några år nu har det varit över nyheterna ganska mycket om hur farligt det är att lämna hundar i bilen när det är varmt och soligt ute. Trots detta fortsätter en massa idioter att lämna sina hundar. Men nu i veckan läste jag en annan sak. Var in på text-tv och ser första rubriken som går i stil med något som: "Lämna inte barnen i bilen när det är varmt". Nu undrar jag, hur i helvete kan man lämna sitt eget barn i bilen när det är varmt?! Det är fullkomligt oförståeligt för mig hur man kan tro att ungen inte kommer ta skada av att sitta kvar i en tokvarm bil.. Det vet man ju själv när man sätter sig i en bil som stått i solen ett tag att det är så varmt att det knappt går att andas. Det blir ju som en bastu, om inte ännu värre. Hur kan man då lämna sitt barn eller sin hund för den delen?? Nej, skrämmande är vad det är...

Förutom det har jag stört mig på yttligare en sak som egentligen är ganska oviktigt men som jag ändå har lust att ta upp. För några dagar sedan skrev aftonbladet om tittarstormen efter att Rapports Rikard Palm kommit tillbaka från semestern med mustasch. Folk har då efter rapport ringt in och klagat för att han hade odlat mustasch vilket resulterade i att han innan nästa sändning rakade av sig den. Har folk inget liv eller? Vem fan ringer in och klagar på att en nyhetsankare har odlat mustasch?? Seriöst?? Har dom inget bättre för sig? Visst om man kanske reagerar, kanske tänker att det där var ju inte så snyggt, t.o.m. säger det till den man eventuellt kolla på tv med. Men och faktiskt ringa in och klaga så stackarn måste raka sig... Nej, man börjar ju undra om folk har för lite att göra på dagarna. Tycker det är lite skrämmande hur folk kan tänka på en så trivial sak när han sitter och pratar om hemskheter som händer i Sverige och Världen. Sedan är det ju en annan sak, denna artikel fick massor med kommentarer av folk som tycker likadant som mig. Och denna artikel är inte ensam, det är många nonsens artiklar som man undrar över varför det ens får kallas nyheter eller artiklar som denna som handlar om uttråkade människor som inte har annat för sig än att irritera sig över idiotiska saker. Och det är ofta dessa artiklar som får mest kommentarer, det är dessa artiklar som skapar irritation och diskussioner. Är inte de precis lika som de de klagar på då? Och ja jag vet, jag kastar sten i glashus nu eller vad det nu heter, men jag var bara tvungen att skriva nått för har reagerat lite på detta. Undrar om folk faktiskt letar efter något att reta upp sig på? Är vardagen för tråkig så de måste hitta nått de kan irritera sig över och klaga på? Dags för skärpning nu tror jag! Börja oroa er över riktiga saker istället, som krig att människor dör och annat som faktiskt kräver folks engagemang. Detta kan nog kvalificera sig in som dagens I-lansproblem: " Herregud! Nyhetsankaren har odlat mustasch! Barn svälter till döds i Afrika, men Rikard Palm har ju för fan skaffat musche, stoppa pressarna!"

Nej, nu är det slutskrivet.

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0