Sex and the city

Hej!

Sitter och fundrar på om jag ska ta en promenad, men jag vet inte. Borde ta en dusch också men man får ju inte duscha efter tio så då blir det en väldigt kort promenad... Vilka problem jag har va? Haha.

Var ju och såg Sex and the city filmen igår. Vet inte hur höga förväntningar jag hade men nog var dom lite höga med tanke på att jag hade hört så mycket av andra och läst om den. Kvällen började iaf inte direkt bra. Linnea hade bokat biljetterna tidigare så vi gick till maskinen (biomaten) för att hämta dom. Biomaten ligger genom en separat dörr i ett litet rum. Hon fixade koden och allt och betalade, köpet gick igenom, men sen kom det inga biljetter! Irriterande så det var bara att gå in och ställa sig i kön vi hade försökt undgå.

Kom fram till kassan och förklarade för tjejen där att vi inte fått våra biljetter och hon trodde att dom troligen inte kommit ut ur hålet utan låg kvar i maskinen. Hon ropade iaf på en man som också jobbade där och bad honom sa till honom att maskinen jäklades, vet ni vad han svarar? " Jaha det skiter väl jag i!" Va? Hur kan man svara så?? Tillslut gick han iväg då för vi behövde ju våra biljetter, så kommer han tillbaka med biljetterna och frågor vilken film vi skulle se och vilka platser vi hade. Men vem lägger det på minnet? Linnea kom ihåg vart platserna var men inte nr. Han gav oss iaf biljetterna och Linnea säger att dom är nog våra (vems annars ska dom vara?) och då säger "det vet man aldrig" och så gick han... Helt otroligt, fattar inte varför vissa människor jobbar inom service yrket... Kan man inte vara trevlig ska man fan inte jobba inom såna yrken.

Irriterade mig på en annan sak också som jag irriterade mig på förra gången jag var på bio här. Salarna är plana eller vad man ska säga. Stolarna ligger på samma nivå så jag (som är ganska kort) måste sitta och kolla in i bakhuvudet på folk. Den här gången var det bättre för dom framför var också kort, men man ser ju ändå dom framför. Det blir svårare att koncentrera sig då.

Nej slutklagat!!! Filmen var ändå skit bra!! Så jäkla rolig. Jag har nog inte skrattar så mycket till en film på länge och jag fick även sitta och hålla tillbaka tårarna på vissa ställen. Men det hade nog inte gjort något om jag hade små bölat lite för jag hade snyftande lite här och var i biosalen. Nej det var helt klart värd pengarna, så om ni hade möjlighet gå och se den!!! Kommer defentivit skaffa den på dvd så jag kan se den igen=)

Nu bled det ett långt inlägg om nästan inget så det är bäst jag slutar nu=D

Ha det bra//Linda <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0