Lite tankar, varning - det är ett ganska långt inlägg=)

Har skrivit redan idag, men har inget för mig och har dessutom ingen lust att gå och lägga mig (även fast jag borde). Håller på att vända på dygnet men jag är inte så orolig över det. Tror att det beror på det enormt deprimerande vädret så så fort vädret blir bättre blir det nog mer fart på mig också. Nu hoppas jag bara det blir bättre väder, hehe.

Satt precis och lyssnade på Limp Bizkit - No Sex, snacka om flashback till 14 års åldern=) Tycker om att lyssna på musik jag lyssnade på när jag var yngre, man kommer ihåg så mycket=) Men nu är det lite nyare musik på, Norges bidrag till eurovision.

Har typ haft ont i magen sen jag bokade resan till Mallorca. Är så jäkla rädd att något ska gå fel eller nått, vet faktiskt inte vad jag är rädd/orolig för. Skulle gissa att det helt enkelt har att göra med pengarna. Har haft dåligt med pengar hela livet och när man lägger ut en så stor summa får man alltid dåligt samvete, iaf jag. Känner mig liksom dum, som att jag borde lägga pengarna på nått vettigare. Men egentligen, varför är inte en utlandsresa viktigt? Det är ju ett sätt för mig och Ewout att bara koppla bort vardagen en stund och få spendera tid tillsammans, bara vi. Och det är dessutom en erfarenhet för mig att få se lite mer av världen, visst?

Förstår inte varför jag inte kan skaka av mig den här obehags känslan. Jag tycker jag förtjänar det här, jag borde få unna mig det här... Andra åker ju utomlands varje år nästan... Ne, vet inte. Kan prata ner mig själv jätte lätt men ändå sitter känslan kvar. Det blir nog bättre och det är inte så att jag inte känner mig glad. Jag ser verkligen fram emot att få åka, men just nu vill jag liksom inte se fram emot det för mycket för skulle nått skita sig skulle jag bli så besviken..

Nu spelar Takida - Curly Sue, eller vänta den bytte låt, nu är det Fred Durst - Behind blue eyes. Väldigt fin låt tycker jag=) Var tvungen att fixa lite mer musik till spellistan, har börjat lyssna på musik mer och mer, kommer väl och går sånt där.

Ska spela TP med Ewout nu=)
Tillbaka igen, jag vann=) Har inte förlorat en enda gång hitills=D

Det ser ut som att det blir en grillkväll här om cirka en månad. Vi är ju 5 tjejer som fyller år inom loppet av en månad ungefär. Det är först Veronica den 8 Juli, Emma den 22, Jag och Madde den 25 och sedan Linnea den 13 aug. Så det är några födelsedagar att fira=) Planen är alltså att träffas här och grilla lite troligen den 3 aug, men vi får se hur det blir med det.

Sedan ska syrran komma upp något också.. Hon fyller år det 8:e så hon ska komma hit en natt och det blir väl lite shopping och en tårta kanske=) Ska köpa en födelsedagspresent åt hon, tror jag vet vad jag ska köpa (det hon önskade sig) men får se om jag hittar nått bra.

Ewout ska ju till Holland den 10:e aug. Tycker inte riktigt om det, inte för att han ska vara borta eller nått sånt utan för att jag är orolig att nått ska hända. Får alltid för mig att hans plan kommer krasha så fort han åker iväg själv, usch hatar att tänka så... Har inte skrivit om det men han skrämde ju livet av mig när han skulle åka hem från Dubai (han var ju där i november för er som inte kommer ihåg). Han skulle iaf flyga från Dubai till Moskva och sedan från Moskva till Sthlm för att sedan ta tåget till Ö-sund. Hans plan skulle landa i Sthlm runt 8-9 på morgon (jag visste inte riktigt när men att det var runt den tiden) Tiden gick iaf men han ringde aldrig så jag ringde men telefonen var avstängs och jag skickade sms men han svarade inte. Det fortsatte så några timmar och för varje minut blev jag bara mer och mer orolig. Var ut och kollade på SAS hemsida för att se om planen hade kommit in och var inne på tidiningar för att se om något plan hade kraschat, men det stod inget.

Tillslut vid 1 tiden så ringer jag och han svarar äntligen. Blev så lättad och samtidigt arg när han svarade för att han inte hade ringt eller smsat. Då visade det sig att (om jag kommer ihåg rätt) det varit nått oväder i Moskva så planen hade inte kunnat landa eller nått sånt så han blev flera timmar försenad till flygplatsen där och missade p.g.a. det sitt plan till Sthlm. Det gick inga andra plan så istället blev han satt på ett plan till Frankfurt och sedan flyga vidare till Sthlm. Han hade försökt ringa men teckningen hade varit dålig eller nått. Så när jag fick tag på honom stod han på flygplatsen i Frankfurt och väntade på planet till Sthlm, dessutom gick hans tåg till Ö-sund typ då. Vilka problem alltså, men hem kom han iaf (12 timmar senare än tänkt).

Nej det var verkligen inte trevligt, var så jäkla orolig..

Någon som undrar hur Aleria mår? Vet inte om folk är intresserade men det är jag=) Planerar att spara dessa inlägg så jag kan gå tillbaka om några år och läsa vad jag hade för mig så mycket av det jag skriver är för min egen del. Det här är det närmaste jag någonsin kommit till att skriva dagbok. Har börjat flera gånger förut men jag slutar oftast efter bara några dagar, så det faktum att jag skrivit här i över ett år nu är ganska stort för mig=)

Aleria då mår bra (helst för att hon nyss fick tonfisk av pappa, haha). Hon har börjat gått upp lite i vikt vilket är jättebra, det behövs verkligen på hennes beniga kropp. Dessutom är det bra om hon väger så mycket som möjligt nästa gång hon blir sjuk, då kanske hon inte hinner bli så fruktansvärt undernärd. Hon har inte varit sjuk sen den gången hon var sjuk i en dag så det är bra. Det kommer ju komma igen men ju längre tid som går mellan varje period dessto bättre=)

Hon är fortfarande väldigt blyg inför främlingar också, vilket kanske inte är så konstigt eftersom vi så sällan har besök här. Men nu har det börjat komma folk lite oftare och det blir bättre, hon bir nog social hon också en vacker dag. Om inte annat bryr jag mig inte så mycket=) Vet inte om jag skrev det för ett år sedan men vi hade besök av Helena och hennes två döttrar. Ebba (som var 2 då) tyckte ju självklart om katter och ville hälsa på Aleria så hon gick in i köket där Aleria satt. Hon sprang inte fram eller så utan var jätteduktig och lugn. Men när hon kommer typ 2 meter ifrån Aleria ställer min kokosnöt upp och reser ragg och får världens största svans, haha. Hon började inte fräsa eller så utan man såg att hon helt enkelt blev rädd. Hon stod iaf så i några sekunder innan hon snabbt sprang förbi Ebba och gömde sig under soffan i vardagsrummet. Sedan såg vi inte henne nå mer förns Helena och flickorna hade gått. Haha, jäkla nöt hon är. Var inte direkt reaktionen jag hade räknat med, men å andra sidan är det ju bättre än att hon hade flugit på henne och börjat klösa hon. Det hade absolut inte varit bra!

Det här inlägget blev lite väl långt så jag hoppas ingen har suttit och tråkat sig igenom hela, var ju som sagt mest skrivet för min egen del=) Nej nu borde jag verkligen sova, sägs att det ska bli soligt imorron och då vill jag passa på att sitta ute. Däremot skulle det inte vara så varmt, men förhoppningsvis kan jag sola en stund iaf=)

Sov Gott//Linda <3

Bryan Adams "Everyting I do, I do it for you"

Kommentarer
Postat av: innea

tror faktiskt att det skulle bli riktigt fint imorgon, högsommarvärme. så ut måste du:) en annan ska ju jobba hela kvällen men ska se om jag kan börja först vid tre så jag blir lite ledig mitt på dagen...

2008-07-02 @ 23:30:56
URL: http://linneagustafsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0