Praktik

Hej!

Har inte haft nån vidare lust att skriva här, vet inte varför. Vet ju att det blir bara mer att skriva om jag skjuter på det. Har iaf varit några ganska lugna dagar, vilket behövdes kan jag säga. Var sjukt trött efter förra veckan och nackontet gick inte över på flera dagar. Men nu är nacken tillbaka till sitt vanliga onda jag=)

I måndags var jag på den första och enda föreläsningen på samhälle och miljö kursen jag läser i sommar. Var där vid ett och trodde inte det skulle ta så lång tid, vi var dessutom bara 5 stycken där ( 4 efter att en rymde under rasten). Hade dock väldigt fel... Människan slutade inte prata, det var helt otroligt... Så kvart över 4 kom jag äntligen därifrån. Det värsta var att allt som hon sa gick att läsa i powerpointen så det var totalt onödigt att gå dit=/ Aja sånt är livet...

Igår bar det iväg till Järpen för intervju för en praktikplats. Satt på ett tåg i 50 min och vandrade omkring en stund innan jag hittade. Visade sig när jag kom dit att dom fortfarande inte bestämt sig om dom överhuvudtaget vill ha en praktikant och att hon som ska bestämma det är på semester. Så om 2½ vecka kunde dom lämna besked... Helt otroligt. Sedan var det ganska tydligt att dom egentligen inte ville ha en praktikant och eftersom dom ansåg sig själva att inte ha tid skulle min praktikperiod isf gå ut på att hoppa runt på en massa olika ställen. Vilket alltså skulle leda till att jag inte lär mig ett dugg eftersom det inte kommer finnas tillräckligt med tid på nått av ställena att göra något annat än titta på. Det skulle alltså bli som ett 15 veckor långt studiebesök=/

Åkte tillbaka till skolan efter det och pratade med praktikläraren. Hon höll med mig så nu ska jag istället få träffa en annan person som jobbar i Strömsund. Det kommer bli 15 jäkligt jobbiga veckor (om jag får platsen) för det betyder 1h 40min pendling dit och sedan hem igen. Har räknat ut att jag kommer åka vid 6 på morgonen och komma hem vid halv 8 på kvällen=/ Sjukt jobbigt. Men däremot ska den här handledaren vara hur bra som helst och jätte trevlig så kompensationen är ju en mycket bättre och mer lärorik praktikperiod. Men vi får väl se vad som händer, ska iaf träffa honom på måndag.

Idag har det inte hänt mycket. Har inte haft lust att göra något heller=) Imorgon ska jag låna böcker till kursen så då blir det pluggande fyra dagar framåt, så därför ville jag bara ta det lugnt idag.
Vad har ni haft för er idag?

Ha det bra//Linda <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0