Sjung om studenten lyckliga dagar

Hej Hej!

Idag blir det ett långt inlägg med många bilder. Har varit några hektiska dagar. Det började i torsdags då jag hade tvättstuga, sprand ner till 12 och la i de första maskinerna sedan upp igen och broderade, ner i tvättstugan igen och hem och broderade. Efter tredje gången ner i tvättstugan tog jag bilen till Lillänge, hade några saker jag var tvungen att köpa och trodde att allt skulle finnas där. Hittade allt utom sidenbanden man kan knyta fast champagneflaskan i och sånt. Pkte ner till Ica men de hade inte hellre några, bort till ÖB men nej inga där heller. Tillslut åkte jag in till stan, och där på mittpunkten hittade jag äntligen dom jäkla banden. Fan vad less jag var då kan jag säga. Hem igen och knöt fast champagne falskan och en cola flaska i banden. I bandet med cola flaskan knöt jag även fast en massa godisar=) Sedan käkade jag middag och sen fortsatte jag med broderiet, var tvungen att sluta efter ett tag dock eftersom jag var tvungen att dusha, blev iaf klar med broderiet vid 1. Men då upptäckte jag en jäkla nål hade blivit kvar i broderiet inuti alla lager med tyg! Fan! Fick sitta och greja med det en stund innan jag äntligen kunde slå in det och sedan börja packa. Kom i säng kl 3 efter en allt för jobbig dag.

Tre timmar senare var det bara att kliva upp igen. Mådde illa för jag var så jäkla trött och hade ont i ryggen efter allt broderande. Men hade inget annat val, var bara att ta sig ur sängen. 8 klev jag på tåget och åkte ner till Ånge, där stod Emma och väntade på mig så vi tog bilen ner till Birsta. Sedan väntade nästan 5 timmars shoppande. Jag hittade jeans, en tröja, ett linne, en collegeträja och en munkjacka. Men nu har jag iaf shoppat klart kan jag säga=) Vid 3 kom jag hem till Lotta och hälsade på dom innan mamma kom och hämtade mig, hem till mamma och bytte om innan det bar iväg till Daniels student. Var sjukt mycket folk men vi lyckades hamna längst fram=) Tog en massa kort men dom blev inte allt för bra, stod ändå för långt borta=/ Studenterna sjung iaf och skrek som vanligt, sedan fick Daniel blommor och allt annat runt halsen, innan de åkte iväg på lastbilarna. Eller snarare taktorn.






Träffade Linda på torget när vi stod och väntade på lastbilarna. Studenterna hade tur med vädret när de gick ut på trappan, då sken solen, men efter första varvet på lastbilarna då öste det ner. Jag och Linda snodde paraplyet av mamma så vi kunde ta kort=) Sedan gick jag hem till mamma en sväng och bytte om. Såg en jättefin regnbåge, var bara tvungen att ta kort=)

Fin va?

Sedan bar det av till moster för lite champagne, usch, firande, mat och paket öppnande.


Lite av folket som var där, vi var väl lite över 20 st tror jag.

Lotta hade gjort 5 pajer och en massa annat. Tacopajen försvann först dock=)

Presentöppnande

Som ni märkt har jag ju suttit och broderat som en galning de senaste dagarna. Detta av den enkla anledningen att jag skulle ge bort en tavla åt Daniel som minne, men p.g.a. av allt i skolan hade jag inte tid att fixa med den innan. Den lyckades ju iaf bli klar och jag tror han tyckte om den, men han verkade inte tro på att jag hade gjort den själv.



Lite fler bilder på folket när de kollar på Daniel och hans presentöppnande, samt min andra kusin med sin nya kamera=)



Daniels tjej Viola tog ju också studenten, så vi fick bilder på dom tillsammans:



Efter allt detta tog jag mammas bil bort till Hanna och tog en promenad med henne. Har ju inte träffat hon på ett år eller nått så det var roligt=) Vi snackade lite skit och tog en ganska lång promenad så när jag äntligen kom hem till mamma hade jag jäkligt ont i fötterna efter birsta, student och promenad. Hade knappt suttit ner på hela dagen. Efter ett par samtal kom jag iaf i säng, mammas enormt hårda och obekväma säng som knappt gick att sova i...

6 ringde klockan igen, högst 5 timmars sömn denna natt, och det var bara att kliva upp. Denna dag bar det iväg till Söråker där jag plockade upp syrran och två en hennes kompisar. Vi körde upp till kyrkan som ligger mitt ute i ingenstans. Syrran gick ju ut nian igår så var där och kollade på hennes avslutning. Men tyvärr var det dåligt ljus i kyrkan så jag fick inte så bra bilder, men det funkar det också.


Här är hon påväg upp för att få sitt betyg. Hon hade jäkligt bra betyg faktiskt! Är riktigt stolt över henne.


Mia med sina vänner. Blev många tårar och hon flög omkring som ett yrväder. Men det är ju lite sorgligt, tyckte jag också=) Skjutsade iaf ner syrran till skolan för hon skulle på fika med sina lärare innan jag åkte in mot stan. Där träffade jag Sofia och tog en fika med henne. Stackarn är ju jättesjuk, men hon orkade med en fika iaf. Det var tur det för annars hade jag ju inte fått träffa hon=)

Efter fikat åkte tillbaka till Timrå för lunch med mamma och mormor. Blev turkisk mat, fläskfile gjord på kolgrill med bulgur. Smakade helt ok faktiskt. Halv 5 klev jag på tåget för att åka hem, var så trött då men det gick inge bra att sova. Hittade inget skönt sätt att sitta på=/ Kom hem vid 7 och då åkte vi och fixade tacos=) Jättegott, härligt med god mat efter tre långa dagar. 10 stöp jag i säng och sov till 10 idag, sedan gick jag faktiskt och la mig en stund till också. Är så jäkla slut nu och funderar på att endast ta det lugnt nu i helgen. Men självklart måste jag städa imorron=/ Aja, får vila efter städandet. Nej nu ska jag kolla på tv.

Ha det bra//Linda

Kommentarer
Postat av: linnea

fan vilket jäkla yrväder du är! flänger fram och tillbaks, fattar inte att du orkar:P



min lilla semester är snart över, åker ju hem i morgon em. ska bli otroligt skönt även om det varit bra här nere med. men blev ju inget med stranden som jag hoppats på för vädret har verkligen inte tillåtit.



skaffat blogg nu förresten, använt den till att fördriva lite tid, hehe.. nä, nu ses vi snart. hoppas allt är bra, kramkram



2008-06-14 @ 23:36:35
URL: http://linneagustafsson.webblogg.se/
Postat av: Halina

Hej gumman=)

Åhh ja förstår Daniel att han inte trodde på dig att de va du som gjort broderiet=)..Fan så snygg å du är ju skitduktig..Tänk om man kunde brodera=) å ha tålamod för det?=)..

du flänger verkligen åt å fram hela tiden=)..

DU din syster är väldigt lik sin mamma men ja ser väldigt mkt likheter emellan er oxå=) lite roligt å se faktiskt=)..

Hoppas iaf du haft de bra i Timrå=)

Kramiz

2008-06-16 @ 10:01:08
URL: http://lillbumbin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0