Two in one

Hej!

Har inte bloggat på några dagar igen, men det har inte hänt nått intressant här. I onsdags var vi och månadshandlade så då försvann en massa pengar. Men nu är det fullproppat i alla skafferi och frys så det är ju bra. Har även lärt mig nått nytt, haha. Tänkte ta mig en morot igår morse, köpte ju det när vi var och månadshandlade. Så jag gick för att hämta en, kollade kylskåpet, inga morötter, kollade skafferiena, inga morötter. Vart fan hade jag gjort av morötterna?? Tillslut kollade jag i frysen (man vet ju aldrig) och tro ni inte på fan att morötterna låg där, haha=) Tänkte att dom nog skulle vara ätbara efter att dom tinat, men tji fick jag. Isället blev dom alldeles mjuka och äckliga=/ Så lägg inte morötter i frysen! Haha=D

Igår var jag till tandläkaren. Lagade ju ett hål i januari men hon avbröt efter ett tag av någon anledning, kanske för att det gjorde så jävla ont så jag trodde munnen skulle ramla av på mig eller nått. Fick då komma tillbaka igår för att slutföra lagningen. Har ju tandläkarskräck så jag har varit sjukt nervös i flera dagar, jag resonerade så att om det gjorde så jäkla ont i januari borde det göra ännu ondare nu=/ Så hade något av en panikångest attack när jag satt i väntrummet. Fick en ny tandläkare den här gången och redan från början var hon jättetrevlig och förstod att jag var nervös. Hon la bedövningen väldigt djupt och hade sprutan i hur länge som helst (inte trevligt kan jag säga) vilket gjorde hela skillnaden. Den här gången gjorde det inte ont överhuvudtaget!=) Så det var som jag trodde, hon i januari la bedövningen för dåligt och det var därför det gjorde ont.

Kändes hur bra som helst när jag kom därifrån. Däremot var det mindre trevligt när bedövningen släppte för där hon hade tagit sprutan gjorde det svinont. Men nu är det nästan smärtfritt och det var ju faktiskt värt det.

Började skriva det här inlägget i fredags men skrev aldrig klart för Emma ringde. Sedan har det helt enkelt inte blivit av. Varför Emma ringde var för att resultatet på den sista kursen hade kommit ut, så jag var ju tvungen att kolla=) Det blev ett B denna gång också, 4 poäng ifrån A=/, så slutresultat för året blev:

Socialt arbete: Introduktion                    B
Välfärdsstat i förändring                         C
Vetenskapsteori och metoder              B
Sociologi                                                     C
Psykologi                                                    B
Rättsvetenskap                                         B
Socialt arbete och org.                            B

Inte så dumt, klagar inte, men det hade suttit fint med ett A första året. Aja, än är det inte över och minst ett A ska jag iaf ha=)

Fredagen fortsatte med tvättstuga och städning så jag fick äntligen lite fint i lägenheten. Inte roligt att städa men riktigt skönt när det är över=) Lördagen tror jag inte jag gjorde nått om jag ska vara ärlig men igår hände det lite mer. Har ju några saker jag måste göra i sommar, eller måste är väl att ta i när det gäller några saker men vill ändå få det gjort. Så jag tänkte skriva en liten ToDo här i bloggen för då kanske jag blir motivierad att göra allt=)

Lindas sommar ToDo:
*
Skriva presentation till populärkultur kursen
* Skriva rapport utifrån postmodern tänkande
* Skriva rapport utifrån kritiskt sociologisk teori
* Göra en dugga
* Skriva hemtena
* Skriva ett PM
*
Sätta om blommorna
*
Tvätta fönstrena
*
Rensa i förrådet uppe
* Rensa i förrådet nere
* Storstäda lägenheten (inklusive rengörande i skåp och lådor, handskura gloven o.s.v.)

Igår tog jag alltså och satte om blommorna, inte det roligaste man kan få för sig att göra, men nu är det gjort iaf=) Tog även och tvättade fönstrena när jag ändå var igång, blev en jäkla skillnad. Alltid trevligt när man ser resultat av sitt slit. Idag tog jag och rensade och organiserade i förrådet vi har här bredvid lägenheten. Blev inte så bra som jag hade hoppats på eftersom Ewout har en massa data saker som jag inte vet vad jag ska göra av (om dom ska vara kvar eller inte). Men det blev ju helt klart bättre iaf, nu går det faktiskt att gå in där, hehe. Det stora förrådet får jag nog fixa tillsammans med Ewout för jag har ingen aning om vad som kan/inte kan slängas.

4 av 11 saker på min lista är ju inte fy skam med tanke på att det bara gått 3 veckor. Ska väl försöka göra så mycket som möjligt nu när vädret ser ut att fortsätta vara dåligt, för kommer sommaren så vill jag ha tid att sola=)

Råkade publicera nu istället för att bara spara, så har någon läst till hit vet ni varför det tog slut=)

Gjorde även något annat igår. Beställde två biljetter för mig och Ewout till Mallorca den 22 aug=D Helt sjukt, jag ska faktiskt åka utomland om lite mindre än 2 mån. Har ju bara varit till (förutom Norge, Finland och Danmark) Kreta en vecka och Holland i crika 3 veckor och det känns som väldigt lite. Iaf om jag jämför mig själv med andra. Men nu ska jag äntligen få åka!!!! Jippi!!!! Allt (flyg, hotell, buss till hotellet och tåg t&r sthlm) gick på 6200 för båda två. Det är inte mycket tycker jag. Vi ska till Palma Nova om jag inte sagt det redan, i en vecka=D Får dock åka själv härifrån ner till Arlanda för Ewout ska vara i Holland en vecka innan vi åker så vi kommer att mötas på Arlanda.

Nog pratat om det. Ska iväg på bio om ett tag, har egentligen inte råd för vi måste seriöst spara pengar den här månaden men den ramlade in några extra kronor så jag unnar mig Sex and the City filmen, hoppas bara den är bra nudå. Alla verkar iaf tycka det=)

Ha det bra//Linda <3

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Fina betyg, jag tycker du ska vara nöjd men eftersom jag känner dej (och är likadan själv) så vet jag att du inte blir nöjd förrän du sätter ett A.



Morötter i frysen, hm vem brås du egentligen på :-)



Kram

2008-06-30 @ 19:50:42
Postat av: Sofia

Hej gumman. Hoppas du gillar filmen. Men eftersom jag älskade den, så älskar du den nog också. Nu ska jag gå och sova, ska ju upp tidigt imorgon. Ringer imorgon kväll när jag kommer hem från Boda.

Kramar

2008-06-30 @ 22:09:29
URL: http://princessia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0