Uppdatering

Hej hej!

Allt bra med er? Sa ju att jag skulle skriva, men det glömde jag självklart bort=) Hehe, ovanligt va? Men nu sitter jag här iaf. Var ju ett tag sedan jag skrev nu, kan bara skylla på för mycket att göra och för lite ork. Har varit en ganska hektisk vecka, både bra och mindre bra. Men nu har det iaf börjat lugna ner sig. Senast jag skrev ett riktigt inlägg var förra torsdagen, så får väl börja med fredag då:

Fredag:
Fredagen spenderades till största delen utomhus. Therese kom hit vid tolv så vi kunde börja med grupparbetet. Jag hade tvättstuga samtidigt, så det var därför vi var här. Vi tog med oss en filt och Aleria och satte oss utomhus. Vid 1 tiden ringde en kille, Per, och undrade om han kunde få vara med i våran grupp. Fick han självklart så även han kom bort till mig. Vi satt fram till halv 4 ungefär och då kom även Linnea, men oturligt nog var vi i princip klar då, så hon tog sig hit i onödan.  Resten av dagen hände nog inte så mycket, tror jag gick på en promenad, och åt tacos...

Lördag:
Lördagen var väldigt lugn. Vädret var inte det bästa så jag gick faktiskt och la mig igen, var så slut i kroppen. Sedan gick jag på en promenad. Har inget minne av vad som hände förutom det...

Söndag:
Linnea kom hit över dagen. Vi satt ute ett tag och spelade även lite badminton, väldigt roligt=) Tur att ingen av oss var värst duktiga, hehe...

Måndag:
Denna dag spenderades till största delen på skolan. Kom dit vid 10 och satt och snackade ett tag med gruppen innan vi hade möte med läraren. Fick reda på att vi var inne på rätt spår så det kändes bra. Sedan satt vi och renskrev det vi hade kommit fram till fram till 3. Då gav vi upp och tyckte att vi var i princip klara. Jag, Therese och Linnea gick ner mot stan och mötte upp med Madde, sedan gick vi och käkade kinamat. Väldigt gott faktiskt, men inte biffen med bambuskott. Smakade inte bra alls, dåligt/billigt kött tror jag. Sedan gick vi bort till claesohlson och jag och Linnea köpte varsin stegräknare=) En billig men fullt funktionsduglig än. På vägen hem stannade jag hos Emma ett tag och gick med henne på ica. Vi satt ute och pratade en stund så jag var nog inte hemma förrän vid halv 8 tiden på kvällen. Lång dag alltså. Senare på kvällen satte jag mig och skrev om det mesta i grupparbetet för det var inte så klart som vi först trott, irriterande men vad ska man göra? Hellre att jag skrev om själv än satt ytterligare en dag på skolan.

Tisdag:
Började dagen med att fortsätta skriva på grupparbetet innan jag gick ut och la mig i solen. Lessnade dock efter cirka 3 timmar, blir ju så jäkla långtråkigt när man är själv, och cyklade bort till Emma en sväng istället. Där var vi ute i solen ett tag till så jag lyckades självklart bränna mig på ryggen=/ Kommer inte ihåg vad som hände under resten av dagen faktiskt...

Onsdag:
I onsdags åkte jag och Ewout in till stan för att shoppa lite=) Jag köpte en bikini, två linnen, ett par tights, ett par shorts och en klänning. Hela kalaset skulle gå på 1163 men när jag kommer fram till kassan så får jag 150kr rabatt! Ingen aning om varför, men jag tänker då inte klaga!=) Sedan tog vi en glass, piggelin=), innan vi åkte bort till ÖB. Har märkt hur obekvämt det är att ligga på rygg och sola så jag var och köpte mig en strandstol, en sån med korta ben ni vet. Var ju tvungen att testa den så fort jag kom hem och den var faktiskt så pass bekväm att jag somnade en liten stund=)

Torsdag:
Vi åkte till Lillsjön och badade jag och Ewout, eller ok jag badade en snabbis medan han satt på filten och läste en tidning hehe. Var varmt i vattnet men inte värst trevligt. Jag vill bada i havet! Nästa gång åker jag nog till storsjön istället, måste vara bättre där. Efter en stund på stranden tog vi cyklarna hem och sedan begav vi oss in till stan för årets första mjukglass, är väl inte riktigt jätte förtjust i mjukglass, men man måste ju äta en iaf=) Vi lyckades komma dit mitt under studenten, jäkla långa bilköer alltså... Blev pluggande även idag. Först fick vi tillbaka vår opponering från en annan grupp, 27p av 30, inte dåligt ska bli intressant att se vad läraren sätter för betyg, är ju han som har sista ordet. Sedan skrev vi även opponering på en annan grupps arbete. Gick väl bra men var lite jobbigt innan vi var klar...

Fredag:
Hade tvättstuga igen så bestämde mig för att sitta ute medans. Blev smått uttråkad efter ett tag dock och gick på en promenad istället. På kvällen blev det tacos och inte så mycket mer. Ganska lugn dag alltså.

Lördag:
Igår skulle jag gå ner på affären för att kolla hur varmt det faktiskt var ute och samtidigt köpa något. Ville veta om det var tillräckligt varmt för att sola, men när jag kommer ner till affären fortsätter jag bara att gå så det blev en timmes promenad istället. Väl hemma igen käkade jag lunch och väkte Ewout sedan tog vi cyklarna till barnens hus för att köpa Trivial Pursuit=) Har ju velat haft det länge nu och var bara tvungen att köpa det nu när skattepengarna kommit=) Sedan fortsatte vi bort till Lillänge där vi var in på skopunkten, jag köpte mig ett par sandaler och ett par vanliga/tennis skor och Ewout köpte också ett par skor. 500kr sammanlagt kan man inte klaga på. Sedan var vi även in på coop och köpte lite saker till middagen. Hemma igen så var det dags för städning. Jag diskade, plockade undan, tog undan den rena tvätten jag inte hade orkat rört dan före och dammsög, sedan moppade Ewout och städade toaletten. Snabbt avklarat med lite samarbete=) Det blev middag på balkongen, fläskfilé grillad i elgrillen, inte precis som över eld men ändå gott och mysigt hade vi det också. Sedan gick vi in och spelade TP, jag vann!! Haha!!

Idag:
Idag började jag faktiskt dagen med att gå och lägga mig igen. Vädret har inte varit allt för bra och jag har varit så duktigt hela veckan, uppe vid 8 vissa dagar, och var dessutom super trött så jag tyckte jag förtjänade att sova en stund. Sov väl fram till två ungefär. Kollade på tv ett tag innan jag ställe mig på crosstrainern en timme och sedan tog jag en promenad till ica. Vi har även hunnit med en omgång TP idag också, och jag vann igen!!!=)

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer. Tänkte ett tag cykla bort till skolan och låna några böcker jag behöver till sommarkurserna som börjar imorgon men jag vet inte om jag kommer hinna plugga. Måste jobba med ett broderi=/ Aja vi får väl se vad som händer... Ska försöka vara lite duktigare att uppdatera hädanefter, har ju som tur var lugnat ner sig lite nu så det borde inte vara några större problem. Nu ska jag nog sova, vill komma upp tidigt imorron.

Sov Gott//Linda <3

Kommentarer
Postat av: Halina

Hej gumman!

Ne tyvärr han vi inte va kvar tills du kom ner=/ Ska börja jobba på torsdag..=/

har iaf uppdaterat min blogg igen:P ler

Kram

2008-06-09 @ 12:05:10
URL: http://lillbumbin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0