Äntligen avklarad...

Hej!

klockan är 20 över 7 och jag är redan vaken, konstigt värre. Fast egentligen inte, kommer tillbaka till det.

Har inte haft världens roligaste vecka det måste jag ju erkänna. Har aldrig pluggat så mycket förut och jag har aldrig haft en så fruktansvärd tenta ångest. Fy fan vad nervös jag varit! Hade en hög med papper, kanske 10 cm hög, A4, som jag var tvungen att lära mig. Inte det lättaste kan jag ju säga. Blev inte bättre av att mycket saker dessutom var ganska tråkigt, trots att jag tycker om psykologi. Men ena boken var ju helt omöjlig att läsa. Trots att författaren skrev om ett ämne och en person slängde han in 15 andra personer helt plötsligt så man fattade absolut ingenting. Nej inte roligt alls!!!

Har dock gjort lite annat än att plugga. För det första såg vi "Horton hears a Who" häromdagen. Hur rolig film som helst! Det var skönt att få koppla av där ett par timmar och bara skratta=) Sedan var vi även och handlade. Månadshandlade när vi ändå var igång, vilket slutade med en summa på 2500:- Sjukt mycket, men nu har vi mat så det räcker och blir över för resten av månaden. Har fyllt hela frysen, vilket inte har hänt föut kan jag säga=)

Har även gjort planer för att åka ner till S-vall om 2 veckor. Sofia fyller år så vi tänkte gå ut på krogen och ha roligt. Och sen blir det middag med familjen för mig dagen efter. Hoppas bara det är nått roligt folk ute då=)

Ja men igår var det då dags. Skrev tentan kl 2 och var nära en hjärtattack innan dess tror jag. Klättrade nästan på väggarna. Kom iaf in och fick tentan som var uppdelad i 2 delar. Första delen bestod av flervalsfrågor och sedan frågor med korta svar som sammanlagt var värda 70p. Den biten gick riktigt bra faktiskt! Fick helt klart användning för allt mitt pluggande. Tror att jag svarade rätt på allt, kan dock ryka några poäng på frågorna med korta svar eftersom jag inte är säker om jag har skrivit precis det svar han letar efter. I andra delen skulle man koppla ihop en eller flera teorier med en fallbeskrivning han gav oss högsta poäng är 30. Detta gick inte alls bra=( Av tre anledningar. För det första hade jag så många begrepp och människor att lära mig att teorierna i sig kom lite i skymundan, hann inte lära mig allt så det var ju bara att prioritera. För det andra så började jag må riktigt illa när jag satt där inte och skrev. Kände mig alldeles yr, skakig och kokhet. Hängde väl ihop med nervositeten antar jag. Bra mådde jag inte iaf. För det tredje fick jag total hjärnsläpp, jag glömde t.o.m. bort en teori som jag faktiskt kan! Jag totalt glömde bort att den ens existerar=( Men men, jag skrev det jag kunde komma på och gjorde så gott jag kunde. Får väl se hur det slutar, men jag tror iaf att jag har klarat den, kanske....

Kom hem vid halv 5 igår och tog det bara lugnt fram till halv 9 då jag total däckade i sängen, därför jag är uppe så tidigt nu=)

Ikväll blir det iaf utgång. Vi är väl typ 10 pers eller nått som ska träffas hos nån, vem vet vi inte än för vi kan inte bestämma oss, för att förfesta och sen blir det krogen=) Cicci är ju här och hälsar på så det kommer nog bli en riktigt rolig kväll=) Känns som att jag behöver det också, få ha lite roligt efter den här veckan!

Nu orkar jag inte skriva nå mer, men jag kan skriva imorgon och berätta om kvällen.

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0