Framtiden knackar på

Hej!

Igår hade jag och Ewout en diskussion över vad vi egentligen ska göra i framtiden. Eller VAD är väl egentligen inte frågan. Jag ska bli socionom och han ska bli polis. Vi ska ha barn och vi ska bo i hus. So far so good liksom. Den biten är det i princip inga problem med. Visst kan det ske förändringar, vi kanske inte har råd att bo i hus eller vi kanske inte kan få barn eller ändrar oss. Det kan ju hända. Men vi är ändå hyffsat säkra.

Så frågan är alltså inte vad vi ska göra utan VART vi ska göra det. Att bo kvar i Östersund låter ju inte som en jätte rolig idé. Självklart tycker jag om det här, men att bo här resten av mitt liv?

Flytta tillbaka till Timrå/Sundsvall? I rather die... nä men nästan så. Har jag en gång kommit därifrån ska jag väl inte flytta tillbaka, visst?

Sedan har vi ju diskuterat idén om att flytta till nått annat land, t.ex. Canada har ju varit på tavlan. Men då kommer ju problemet att vi kommer ha svenska utbildningar, betydande att vi kanske måste göra om studierna om vi byter land, och det låter ju inte vidare trevligt.

Så det låter ju som att vi ska stanna i Sverige. Men Sverige är ju inte litet direkt...

Ewout har ju tankar på att bli piketpolis, eller vad det heter. Och då har vi alltså 3 städer att välja bland. För det första: allas vår älskade huvudstad. Problemet? Jag skulle dö om jag var tvungen att bo där.... Inte för att jag tycker illa om dom som gör det eller att det är fel, men det passar liksom inte mig. Det är helt enkelt inte jag.

Förslag nr två: Malmö... Hmmm, som Emma sa: " Jag kan inte se dig bo i Skåne". Och det kan inte jag heller, om inte annat skulle jag nog inte förstå vad någon sa...

Så sista platsen, ni har nog gissat er till den vid det här laget. Japp, Göteborg. Och om jag ska vara helt ärlig låter det inte för hemskt. Jag menar, jag kan bo i Göteborg, inte i centrala Gbg kanske men i dom trakterna. Har aldrig varit där dock, men det ska ju vara en fin stad sägs det. Och jag känner ju redan en person där, och det är ju alltid positivt=) Plus att Ewout tycker Göteborg låter som det bästa förslaget.
image96
Så vad tycker ni? Skulle jag passa i Gbg? (Hoppas bilden är rätt, hitta den på nätet=)

Intressant diskussion va? Det är det för oss iaf=) Tror de var nå mer jag skulle skriva om, men kommer inte ihåg vad... Oh well, kanske kommer på det imorron.

Sov Gott//Linda

Detta är inlägg nr 100, cool va=D

image97


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du skulle passa var som helst

2008-03-07 @ 23:56:01
URL: http://princessia.blogg.se
Postat av: Linda

Vad söt du är gumman=)

2008-03-08 @ 02:39:24
URL: http://lindaisak.blogg.se
Postat av: Therese & Melwin

Fin skrivet i bloggen.... Hur gå de med allr plugganbde då?

2008-03-08 @ 08:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0