En massa

Hej!

Nu har jag inte skrivit på jättelänge, ber om ursäkt för det! Har helt enkelt inte orkat, och inte haft lust heller om jag ska vara riktigt ärlig. Har väl hänt lite sen förra veckan, så tänkte väl göra en liten redogörelse.

Tisdag
I tisdags hade jag inte direkt mycket för mig, tror jag iaf=) Var ju över en vecka sedan nu. Däremot hade jag telefon terror här. Det började med att jag satt och prata med Sofia på mobilen, då ringer Linnea på andra linjen så jag ber Sofia att vänta ett tag. Kopplade över till Linnea och hinner säga hej då ringer hem telefonen. Springer och svarar och det är en kille för glocalnet, jag låter han presentera sig innan jag säger att om han ska sälja nått så är jag inte intresserad, och otroligt nog sa han ok och la på=) Gick tillbaka till samtalet med Linnea men hinner bara säga ett par ord innan det ringer på tredje linjen på mobilen, då är det Emma som som tur va la på efter en signal. Sa åt Linnea att jag skulle ringa om ett tag och gick tillbaka till Sofia, pratade klart med henne innan jag ringde till Linnea. Halvvägs in i samtalet med henne ringer det igen på andra linjen, denna gång ett nummer jag inte kände igen. Visar sig att det var manpower som erbjöd mig jobb på 118100 och att jag troligen kommer börja utbildningen nästa vecka. Går tillbaka till stackars Linnea som väntat i säkert 10 min, pratar klart med henne och ringer tillsist Emma. Mycket samtal på cirkus 30 min=)


Onsdag
I onsdags var jag ute i den lilla sol som visade sig. Var skit väder hela min lediga vecka, men i onsdags tittade solen fram en sväng. Började med att cykla till ica sedan satte jag mig ute en stund och började på ett broderi jag fick på posten. Gick dock inte så bra eftersom det blåste som fan, vilket även gjorde det kallt. Så jag var nog bara ute en halvtimme.
På kvällen grillade jag och Ewout på elgrillen. Blev flintastek=) Hade lite mysigt där och såg på BeeMovie, riktigt rolig faktiskt=)

Torsdag
Hände inte mycket denna dag, fortsatte med mitt broderi, tränade och sen gjorde jag nog inte mycket mer.


Fredag
Städade en skvätt denna dag, plockade undan och diskade så Ewout kunde dammsuga och moppa=) Och sedan var det självklart tacos och lost på kvällen. Vad är en fredag utan tacos och lost?=)

Lördag
Hade nog den längsta sovmorgonen någonsin denna dag, tror jag sov till halv 4=/ Var lite trött tror jag=) Men hade ju fortfarande ledigt så jag tycker inte det är så jätte farligt=)
Såg även på hockey=) Hockey VM har ju börjat och det var Sveriges första match, som var mot Vitryssland. Gick sämre än vad jag trodde. Sverige spelade inte alls så bra som man hade hoppats och Vitryssland spelade mycket bättre än vad jag trodde om dom. Men sverige vann tillslut som tur var=)

Söndag
I söndags hände nog inget, iaf inget jag har något minne av=)

Måndag
Så i måndags var det då dags för en ny kurs, socialt arbete och organisationer. Hade en introduktion om kursens innehåll: hemtenta, seminarier, gästföreläsningar och grupparbete. 5 tuffa veckor alltså=(
På vägen hem från skolan stannade jag på en klädaffär och hittade en helt underbar bh och 3 par trosor som jag köpte=) Väldigt nöjd måste jag säga.
Fick även veta att jag kom in på sommarkurserna jag sökt!=) Så i sommar blir det 10 veckor sociologi: samhälle och miljö och sociologi och populärkultur. Tycket dom kurserna låter väldigt intressanta så jag hoppas det stämmer!
På eftermiddagen kom Sofia hit så vi hade lite trevligt under kvällen. Blev en god fläskfilé middag och dessutom lite guitar hero3 på hennes Wii, var inte duktigt på det men med tanke på att jag aldrig spelar guitar hero hade det ju kunnat gått sämre.
Sofia var ju här av den enkla anledningen att det är hockeyVM och vi tänkte se ett par matcher tillsammans. Började med matchen mot Frankrike som gick 1 i måndags natt. Väldigt sent alltså! Sofia somnade, haha! Var riktigt förbannad på trekronor i början. Hela första perioden och 9 min in i andra var Frankrike fan lika bra och ibland t.o.m överlägsen Sverige. Frankrike!!! Helt otroligt. Men 9 min in i andra så lyckades dom tillslut få in ett mål och efter det blev det 9 till!! Hehe, det klagar man ju inte på. Ännu bättre var att Liv höll nollan och det måste kännas skit bra för honom

Tisdag
I tisdags var jag och Sofia tillbaka i affären som jag köpte bh och trosor i. Köpte fler trosor och en till likadan bh, tyckte om den så mycket att jag bara var tvungen. Hittade även en kjol och en tröja som jag bara var tvungen att köpa så nu har man slösat pengar som jag egentligen inte har..

Onsdag
I onsdags gav jag och Emma upp efter 45 min enormt tråkig föreläsning och gav oss ner på stan istället. Där mötte vi upp Sofia som redan var där och gick och käkade lunch. Var även in på kappahl och hittade kläder jag inte hade råd att köpa=/ Sedan tog vi en tripp till ica. Vi var alla tre sugna på glass så vi köpte varsin och tänkte sätta oss ute och äta den. Självklart började det regna=/ Så istället satte vi oss i bilen och käkade samtidigt som vi lyssnade på gyllene tider=) Sommarkänslor i vårregnet, hehe
Fick även besked från csn och jag kommer få bidrag i sommar, känns hur bra som helst för nu vet jag att vi kommer ha lite pengar.
På kvällen gjorde jag och Sofia pizza=) Älskar hemmagjord pizza, är ju så mycket godare än när man köper på pizzeria och dessutom billigare om man är flera som ska äta=)
Efter det var det självklart dags för matchen mellan Sverige och Schweiz. Gick inte allt för bra under hela matchen men på slutet hade jag lust att åka över till Canada och skälla ut några idioter. VI låg under med 2-1 när det var ca 7 min kvar på matchen. Vilket ju inte är så farligt, det kan man ju ta igen. Iaf så får en av spelarna den brillianta idén att köra in armbågen i ansiktet på en schweizare som dessutom slog huvudet rakt in i sargen. Tror det var Wallin, han fick självklart matchstraff och dessutom 5 min utvisning!!! Aja, så boxplay och dom spelar riktigt bra, men efter ytterligare några min får en annan idiot idén att tackla in en schweizare i sargen, så även han får matchstraff!!!!! och utvisning resten av matchen!!!!!!! Helt jävla otroligt!!!! Vilket jävulst nöt!!! Dom lyckas iaf få in ett mål och vid det laget står det 3-2 till Schweiz. 1 min kvar av matchen och ett mål, Sverige tar ut Liv och allt går ganska ok. Men pucken åker iväg och det borde bli icing, men tror ni inte på fan att domarjäveln står ivägen så det blir ingen icing!!!! Matchen slutade iaf: Sverige 2 - 4 Schweiz. Världens mest irriternade match!!!!!!!!!
Sofia åkte hem efter det och sen hände inte så mycket mer....

Idag
Idag fick resultatet från tentan, blev ett B, som är bra men är ändå irriterad. Var många frågor som var väldigt konstiga och dessutom ville jag verkligen ha ett A. Men men sånt är livet.
Jag och Ewout var på en promenad tillsammans med Aleria. Tror vi gick cirka 2,5 km och Aleria var inte alls på humör. Hade massa konstiga ljud för sig. Men det var ändå mysigt att vara ute i solen ett tag.
Tack vare resultate på tentan så var Ewout snäll och åkte iväg och köpte med sig kinamat, han köpte dessutom räkchips som jag älskar=) Var väldigt gott, så snällt av han=)
Mamma och moster åkte till Grekland idag. Väldigt oschysst måste jag säga=P Men dom kanske tar med sig nått trevligt åt mig, man kan ju alltis hoppas.
Förutom det har jag tränat och sett lyxfällan idag och nu tänkte jag va med Ewout ett tag innan det blir dags för sängång.

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0